בוקר טוב, מטאוריטים לחים שכמוכם. בוקר טוב לכל מי שהתעורר לעולם ההפוך שאנחנו מדשדשים בו, העולם שבו בחורה שמקבלת הכי מעט סמסים מהצופים ו-30 שניות להיפרד מהדיירים בבית, יורדת חזרה במדרגות חמש שניות מאוחר יותר כאילו היא רק שכחה את הקונסילר שלה בחדר האח, ואז נשארת בבית בלי שום סיבה נראית לעין - סיבות? סיבות זה מותרות, ידידיי. אל תגזימו - והפתעה! מקבלת כוח עצום שמאפשר לה להציל את האדם האנמי ביותר בבית. אחר כך ההדחה שלה רוטשה החוצה מספר ההיסטוריה של "האח הגדול" ואנחנו קיבלנו את המנדבושקס הרגיל מההפקה - הדחה של דייר אהוב שאשכרה היה לו מה לתת לתוכנית.
ג'קו אייזנברג, שהגיע לעונה הזאת בתקווה לחוויה מתקנת לעליהום הציבורי שחווה לפני 15 שנה ומכת חשמל לקריירה המוזיקלית שלו הביא איתו אישיות בלתי צפויה, קשר יחסי חברות נוגעים ללב עם טיטי, חווה התקפי זעם ונתן פייט כן ומנומק - גם אם לעיתים מעט מיזנטרופי - לחבורת הלאבי-דאבי הכל כך מתישה שהתנחלה על הספה בבית האח. את השיחות של ג'קו עם החברים שלו בבית לא זכינו לראות בפרקים מפאת קוצר הזמן, וסליחה מראש מכל הצופים. בכל זאת יש לנו רק 45 דקות נטו של אירועים מהבית ו-43 מהן כבר משוריינות לנטע ברזני מדלגת בין השירותים לחדר ארונות למזווה, רגעים שהאח הגדול לא יכול היה להרשות לעצמו להשאיר מחוץ לפרק. נכון, זאת לא סוגה עילית כמו מירי בוכה, זה לא החומרים הטובים שהורגלנו לקבל, אבל ארנב שמופיע במערכה הראשונה חייב להופיע בכל המערכות שבאות אחר כך. זה החוק הראשון של מועדון העריכה הגרועה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
אז מה כן קיבלנו? שיעור בהומופוביה (תמיר מקבל דייט עם עומר אבל בתוך חליפת ארנב, כדי שציפור נפשו של עומר לא תיפגע אם הוא יאלץ להביט בעיניים הזוממות של תמיר. יש לכם את זה ביותר זקני ציון?), דייט של עומר עם אחותו (בכלל לא סוטה) ופגישת האנטי-קליימקס בין עומר לנטע, שאת הגעתה עומר התנה מלכתחילה בכך שהיא "לא תישאר יותר מדי", ואת האח מסביר לעומר למה הוא אמור להיות מופתע ונרגש (נטע הייתה פה מאתמול!), בזמן שכל מה שעומר מופתע ומוטרד ממנו הוא העובדה שנטע הרסה לו את החולצות בכביסה. אם הדיירים לא יפונו בשבוע הקרוב לטיפול רפואי בעקבות סיבוך מפתיע של הצטברות שיער בקיבה, העונה הזאת יכולה באותה מידה לגזור את כרטיס האדי שלה. האיברים שלה לא יצלחו אפילו את הצלת הכושלת שבעונות.
את מי שיטען שג'קו ממילא היה הדייר הבא ללכת ושההפקה בסך הכול צופפה קצת הדחות, אני רוצה להפנות לעובדה המרגיזה ביותר בכל הסיפור: במשך ימים ארוכים הצופים הצביעו כדי להדיח את רומי. היא זכתה במספר הקולות הנמוך ביותר והייתה אמורה לצאת מהבית. האח הגדול מסמס את ההדחה שלה בלי טיפת בושה ועוד אפשר לה להציל דייר נוסף. עוד לפני שהספקנו להגיד "רגע, אבל מי זאת שרית?", איבדנו את ג'קו ונשארנו עם רומי, דיירת שהקהל כבר הדיח. תתעוררו ותריחו את זריקת הזין.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
מה יהיה עכשיו? אור, שרית, מירי ותמיר גלגלו את ג'קו מתחת לאוטובוס (ככל שתמיר נבהל מיותר דברים דעו לכם שהאסטרטגיה שלו נמצאת על הילוך גבוה יותר), רחמיי לג'קו על היציאה ההזויה מהבית על חודו של קול של דייר, ורחמיי על עצמנו - על שנשארנו עם רומי, הבחורה המתישה ביקום. אין לי מושג למה שמישהו למעלה יטרח להשאיר את רומי בבית. היא לא ייצרה שום דרמה בפרקים האחרונים אבל כנראה שהיא נהנית מהשגחה פרטית, מהסוג שמחזיר אותה לקנזס בכל פעם שהיא נוקשת בנעליים. את הזמן שנשאר לה בבית היא תקדיש למשימה הקדושה לאמלל את האנשים שניסו להוציא אותה החוצה. אני מקווה שג'קו מתפנה מיד לעבודה על האלבום הבא שלו, "נרדם על הספת עישון". אילליקה!