טקס פרסי אקו"ם נערך הערב (שלישי) בסינמה סיטי גלילות, בהנחייתו של יאיר ניצני, ובו השתתפו והופיעו הזוכים השונים. הפרסים לשנת 2020 חולקו הערב, משום שבשנה שעברה לא נערך הטקס בשל מגבלות הקורונה.
חנן בן ארי שזכה בפרס מחבר השנה ובשיר המושמע של השנה על "אם תרצי", הודה לוועדת הפרס, לאקו"ם, ולתומר בירן המפיק ושותפו לעשיה: "את הפרסים האלו אני לוקח הביתה ומחזיר אותם למי שבאמת מגיעים לו והם אשתי וילדיי. את הפרס הכספי אני מחזיר בחזרה למקום שבו גדלתי, להדסטארט וליוצרים צעירים בתחילת דרכם שזקוקים לכסף הזה ולתמיכה הזאת", בן ארי התייחס לבמאי ההוליוודי, קוונטין טרנטינו, שהגיע לחלוק כבוד למירית שם אור שזכתה בפרס מפעל חיים. "יושב פה בשורה הראשונה בן אדם שזכה בפרס קצת יותר יוקרתי, פרס האוסקר, לא הייתי מתחליף איתו לשניה כי אין כבוד גדול יותר מלהיות יוצר בעברית".
4 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו, דניאלה פיק ומירית שם אור
קוונטין טרנטינו, דניאלה פיק ומירית שם אור
קוונטין טרנטינו, דניאלה פיק ומירית שם אור
(צילום: מוטי קמחי)
מירית שם אור עצמה אמרה עם קבלת הפרס: "הפרס הזה בשבילי זה שיר אהבה שלי אליהם, ואליהם אלי". גם היוצרת אתי אנקרי זכתה בפרס מפעל חיים ולכל אחת הוענק פרס על סך 35 אלף שקלים.
"שאלתי את עצמי למה קיבלתי את הפרס הזה", אמרה אנקרי בנאומה, "אני מאמינה בהשגחה פרטית ושאלתי את עצמי למה - והתשובה שקיבלתי שזה כמו פרס של כאלה שיוצאים לפנסיה כי בעצם אני עושה הסבה מקצועית לאחרונה. זה שבחרתי לא לשיר בפני קהל מעורב זה סוג של הסבה מקצועית. אני עובדת עם נשים חילוניות ודתיות, היום הצעקה שלי היא צעקה שקטה של אישה או נשמה שרוצה למצוא את החירות שלה בתוך כותלי הבית וכותלי הבית שלנו זה בית ישראל. אני בתור אישה, יוצרת שעושה תשובה מבקשת, לא מאנשים, מבקשת פנימה לאפשר לנשים להביע את עצמן גם נשים דתיות, הן צריכות את זה מהכיוון הדתי שמוזיקה ושירה זה דבר שהנשמה צריכה, זה לא משנה אם יש לך כיסוי ראש או אין לך, וכאן צריך לבקש מהגברים הנפלאים של מדינת ישראל, לדעתי זה פמיניזם, להופעות שהגברים לא יכולים להגיע, שיתמכו בזה".
4 צפייה בגלריה
אתי אנקרי
אתי אנקרי
אתי אנקרי
(צילום: מוטי קמחי)
שר התרבות, חילי טרופר, הגיע לטקס לאחר שביקר בפסטיבל ירושלים ואמר: "אני רוצה לברך את 12 הזוכים והזוכות בפרסים, באופן מיוחד את מירית שם אור ואתי אנקרי שזוכות בפרס מפעל חיים. יש חשיבות מיוחדת בעיניי בקיום האירוע הזה במיוחד בתקופת הקורונה... הקיום הזה של התרבות, בכלל אחרי שנה וחצי לא פשוטים ליוצרים וליוצרות בישראל, והבחירה לקיים את האירוע הזה חשובה. יש עשרות אלפי אנשים בעולם התרבות שזו הפרנסה ויש גם לדבר הזה ערך, יש ערך לשמור על פרנסה של אנשים ויצירה. מעבר לזה זו אמירה על מקום של תרבות ומוזיקה בפרט, חברה שמוותרת על התרבות והמוזיקה שלה היא עצובה וחסרה, דוקא אחרי שנים קשות של היוצרים והיוצרות בחברה הישראלית. יש לנו אחריות לקיים מאבק על הקיום שלכם. גם בפרנסה וגם עבור הרוח והנפש שלנו ואתם אלה שיוצרים את כל הדברים החשובים האלה".
בקטגוריית שיר השנה זכה "מסיבה" של הזמרת יסמין מועלם שביצעה את הלהיט, כתבה והלחינה אותו לצד המפיק שקל (אייל דוידי). הפרס זיכה את שניהם ב-15 אלף שקלים. השניים הודו אחד לשני, למשפחתם ולקהל שתמך בהם. בתואר אלבום השנה זכה "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי", שהוציא תמיר בר עם רביד פלוטניק וישי סוויסה וגם הם יתחלקו בפרס של 15 אלף שקלים. בתואר מלחין השנה זכה הזמר עדן חסון, שייהנה גם הוא מפרס כספי בסך 15 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
יסמין מועלם
יסמין מועלם
יסמין מועלם
(צילום: מוטי קמחי)
המוזיקאי והמלחין גרי אקשטיין זכה לכבוד על "תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית", ובפרס השווה 20 אלף שקלים. דירקטוריון אקו"ם העניק פרס לדלית עופר, שניהלה את תחנת הרדיו גלגל"צ, על "פועלה לקידום ושימור הזמר העברי ויוצריו". גם יורם רותם, שמשמש בתפקיד עורך המוזיקה הראשי בגלי צה"ל, קיבל פרס זהה בתואר ובכסף.
עוד זכו בפרסים הזמרת נגה ארז, שנעדרה מהטקס, על תואר "תגלית השנה"; והמעבד ג'וני גולדשטיין שזכה בתואר "מעבד השנה". בדומה לזוכים אחרים גם הם יקבלו 15 אלף שקלים כל אחד. גם "קרן נכט" תקבל פרס מיוחד על "תרומתה הרבה לקידום המוזיקה והיוצרים בישראל", לה העניק את הפרס שר התרבות והספורט חילי טרופר.