הסופר היהודי-אמריקני ג'ושוע כהן (41) זכה אמש (ב') בפרס הפוליצר לספרות, על ספרו "הנתניהוז". זהו ספרו הרביעי של כהן, שזכה בשלל אותות כבוד על ספריו הקודמים.
1 צפייה בגלריה
ג'ושוע כהן
ג'ושוע כהן
ג'ושוע כהן
(צילום: GettyImages)
בספר, ששמו הרשמי "הנתניהוז: אפיזודה שולית ובסופו של דבר אף זניחה בתולדות משפחה מפורסמת מאוד", מגולל כהן סיפור קומי העוסק באופן בדיוני בפגישה אמיתית שאירעה בין מבקר הספרות הרולד בלום ובין ההיסטוריון בנציון נתניהו בסוף שנות ה-50. כהן, שסיפר כי הרעיון הגיע בעקבות אנקדוטה ששמע מפי בלום, מערב בספרו היסטוריה ודמיון, ומנתח את ההווייה היהודית-אמריקנית דרך המפגש בין בלום ונתניהו - שהגיע לארצות הברית כדי לחפש עבודה במחלקת ההיסטוריה של אוניברסיטת קורנל, יחד עם אשתו צילה ובניו הצעירים יוני, בנימין ועדו.
הספר יצא בהוצאת "הבה לאור", לאחר תקופה במהלכה כהן לא הצליח למצוא מוציא לאור בישראל. בריאיון שהעניק בשנה שעברה למוסף "שבעה לילות", סיפר כהן כי רצה "לכתוב ספר שייגע בתחילת הסחף, אלגוריה לקרע הזה בין היהודי-אמריקני הליברלי לבין הרוויזיוניסטים.
"אני חושב על השושלת שהתחילה עם נתן מיליקובסקי, אבא של בנציון, רב ואינטלקטואל שהיה הראשון שבא לאמריקה לגייס כסף לקק"ל", המשיך כהן, "ונמשכה עם בנציון, שאפשר לא להסכים איתו אבל הוא היה איש רוח, ואחר כך ביבי, ומגיעה עכשיו ליאיר נתניהו. מה בדיוק בא אחרי יאיר? הניוון הזה, זה הסיפור של העולם. זה המקום שאליו הגענו עכשיו".