המועמדים לטקס פרסי אופיר שייערך ב-10 בספטמבר הוכרזו היום (ד'), כאשר הסרט "שבע ברכות" מאת הבמאית איילת מנחמי מוביל עם 12 מועמדויות, בהן בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר. לצידה יתמודד גם סרטו של דני רוזנברג, "החייל הנעלם", שיוקרן בפסטיבל לוקרנו. רוזנברג קיבל 11 מועמדויות, וכך גם אבי נשר עם סרטו "גן קופים", למרות שלא קיבל מועמדות בקטגוריית הסרט.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שבע ברכות"
מתוך "שבע ברכות"
מתוך "שבע ברכות"
(צילום: מריה ברודקין, באדיבות סרטי יונייטד קינג)
במרכז העלילה של "שבע ברכות" עומדת מארי שהייתה בת שנתיים כשאמה ברוכת הילדים נתנה אותה לאחותה העקרה, מנהג שהיה נפוץ באותם ימים במרוקו. כעבור 40 שנה, בישראל של שנות ה-90, מארי שבה מצרפת אחרי נתק ארוך כדי להתחתן ומובלת לחופה על ידי שתי "אימותיה". את המנהג המסורתי של שבע הברכות - שבוע של ארוחות חגיגיות בחיק המשפחה, מארי הופכת להזמנות לפתוח את הפצע. השבוע הופך לקומדיה עצובה על פשעי משפחה, מחילה והחמצה.
לצד סרטה של מנחמה יתחרה גם "החייל הנעלם", הסרט מספר על שלומי, חייל בן 18, שבוחר לערוק משדה הקרב בעזה במהלך מבצע צבאי ויוצא למסע בחזרה לביתו. התוכנית מסתבכת כשהוא מגלה כי מפקדי הצבא משוכנעים כי נחטף. תמונתו עומדת להתפרסם בכל אמצעי התקשורת ושלומי, הרחק מאותו שבי לא קיים, מבין כי אינו בורח מהחיילים אשר חשב שרודפים אחריו, אלא מזהותו שלו שהפכה למלכודת.
3 צפייה בגלריה
מתוך "החייל הנעלם"
מתוך "החייל הנעלם"
מתוך "החייל הנעלם"
(צילום: יח"צ)
פרט לאלו, בקטגוריה היוקרתית שהזוכה בה יקבל את הזכות לייצג את ישראל באוסקר, מתמודדים שלושה סרטים נוספים: "הפילגש" של מעיין ריף שהוקרן לאחרונה בפסטיבל ירושלים ה-40 ול"לרוץ על החול" של אדר שפרן, שני סרטי ביכורים ו"בית" של בני פרדמן. פרדמן וריף מועמדים גם בקטגוריית הבימוי לצד שמות בולטים בתעשייה כמו אבי נשר ואיילת מנחמי.
כאמור, סרטו של נשר אומנם נותר מחוץ לחמישייה בקטגוריית הסרט, אך עדיין זכה ל-11 מועמדויות. העלילה נכתבה בהשראת סיפור אמיתי ועוסקת בסופר ישראלי (אדיר מילר) שנמצא מעבר לשיא, שמחליט לצאת למלחמה על מקומו בספרות הישראלית. לצורך כך הוא מגייס את שירותיה אישה (סוזנה פפיאן) שמתחזה לחוקרת ספרות צעירה.
על פרס השחקן הטוב ביותר מתחרים דרור קרן ("טור פרידה"), שמועמד גם לשני פרסים נוספים - שחקן משנה ותסריט על הסרט "בית"; מיכאל מושונוב ("אמריקה"), עידו טאקו ("החייל הנעלם"), רועי ניק ("בית") וששון גבאי ("בתי אהובתי"), שאם יזכה ישבור את השיא שהוא עצמו קבע בשנה שעברה ויהפוך לשחקן הראשון שזכה בחמישה פסלונים. בקטגוריית השחקנית הראשית דאנה איבגי עשויה לשבור שיא ולהפוך לשחקנית המעוטרת ביותר בהיסטוריה של הטקס, אם תגרוף את הפסלון הרביעי במספר על תפקידה ב"הפילגש". בקטגוריה זו ריימונד אמסלם מתחרה בעצמה, כאשר היא מועמדת על שני תפקידים, "שבע ברכות" ו"העתיד", סיטואציה שבה הייתה בשנה שעברה איבגי עם תפקידיה ב"סינמה סבאיא" ו"סבוי", אולם את הפרס לקחה בסוף ריטה שוקרון ("קריוקי").
3 צפייה בגלריה
ענבל פרלמוטר
ענבל פרלמוטר
מתוך "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר"
(צילום: רונן ללנה, באדיבות yes דוקו)
לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר מועמדים "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" מאת רן טל, "ז'ה טם רונית אלקבץ" של מורן איפרגן, "משפט הבנקאים" מאת אליאב לילטי, ושני סרטי דוקו-מוזיקליים: "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר" מאת שרון לוזון ואביגיל שפרבר, שזכה השנה בפסטיבל דוקאביב, ו"פוליקר - הילד שבי" של היוצרים אתי אנטה ויניב אמודאיץ.
הטקס ייערך כאמור ב-10 בספטמבר באיסט תל אביב.

רשימת המועמדים המלאה:

הסרט הטוב ביותר "בית" - בני פרדמן "החייל הנעלם" - דני רוזנברג "הפילגש" - מעיין ריף "לרוץ על החול" - אדר שפרן "שבע ברכות" - איילת מנחמי
בימוי אבי נשר ("גן קופים") איילת מנחמי ("שבע ברכות") בני פרדמן ("בית") דני רוזנברג ("החייל הנעלם") מעיין ריף ("הפילגש") מתן יאיר ("חדר משלו")
השחקנית הטובה ביותר אושרת אינגדשט ("אמריקה") דאנה איבגי ("הפילגש") סוזנה פפיאן ("גן קופים") ריימונד אמסלם ("שבע ברכות") ריימונד אמסלם ("העתיד")
השחקן הטוב ביותר דרור קרן ("טור פרידה") מיכאל מושונוב ("אמריקה") עידו טאקו ("החייל הנעלם") רועי ניק ("בית") ששון גבאי ("בתי אהובתי")
שחקנית המשנה הטובה ביותר אניה בוקשטיין ("הפילגש") אפרת בן צור ("החייל הנעלם") סמר קופטי ("העתיד") שני כהן ("גן קופים") תיקי דיין ("שבע ברכות")
שחקן המשנה הטוב ביותר אלברט אילוז ("בתי אהובתי") דרור קרן ("בית") מאור שוויצר ("בחורים טובים") עזרא דגן ("המשלחת") עלא דקה ("גן קופים")
תסריט איתן גרין ("בתי אהובתי") אלינור סלע, ריימונד אמסלם ("שבע ברכות") בני פרדמן, דרור קרן ("בית") דני רוזנברג, עמיר קלינגר ("החייל הנעלם") מתן יאיר ("חדר משלו")
צילום בועז יהונתן יעקב ("שבע ברכות") דרד סטרז'מייסטר ("החייל הנעלם") זיו ברקוביץ' ("גן קופים") משה משעלי ("הפילגש") שרק דה מאיו ("העתיד")
הסרט התיעודי הארוך "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" - רן טל "ז'ה טם רונית אלקבץ" - מורן איפרגן "משפט הבנקאים" - אליאב לילטי "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר" - שרון לוזון, אביגיל שפרבר "פוליקר - הילד שבי" - אתי אנטה, יניב אמודאי
הסרט התיעודי הקצר "מונולוגים על זנות" - תמר ירום "הפרטיזן עם מצלמת הלייקה" - רות ולק "הרף התחתון ביותר" - נור פיבק "ליל כלולות" - רחל אליצור "מותו של לוויתן" - עידו ויסמן
הסרט העלילתי הקצר "בצילו של ההר" - מאיה קסל "לנשק את הקיר" - אודי פרסי "מים עומדים" - ציביה ברקאי יעקב "סרט זר" - בעז פרנקל, נועה קולר "פסק זמן" - ריטה בורודיאנסקי
מוזיקה מקורית אדם ויינגרוד ("הפילגש") יובל סמו ("החייל הנעלם") רן בגנו ("לרוץ על החול") רן שם טוב, דניאל מרקוביץ, בן זיידמן ("המנצחים") שם טוב לוי ("בתי אהובתי")
עריכה איילת מנחמי ("שבע ברכות") אריק להב ליבוביץ' ("לרוץ על החול") גלעד ענבר ("בית") יצחק צחייק ("גן קופים") נילי פלר ("החייל הנעלם")
עיצוב אמנותי אמיר ירון ("שבע ברכות") ניצן ציפרוט ("אמריקה") סנדרה גוטמן ("המנצחים") עידו דולב ("הפילגש") שחר בן אדון ("גן קופים")
עיצוב תלבושות חווה לוי רוזלסקי ("בית") חן כרמי ("המנצחים") מאיה לבוביץ' ("הפילגש") ענבל שוקי ("גן קופים") ענבל שוקי ("שבע ברכות")
איפור אורלי רונן ("שבע ברכות") אלה טל ("הפילגש") אתי בן נון ("בית") ענבל זורר ("גן קופים") שיר מצרפי ("החייל הנעלם")
ליהוק אורית פוקס רותם ("שבע ברכות") אסתר קלינג ("גן קופים") לימור שמילה ("החייל הנעלם") קרן אלרום ("לרוץ על החול") רותי בלום ("המשלחת")
פסקול אביב אלדמע, מיכאל ליגום ("שבע ברכות") אשר מילוא, רונן נגל ("גן קופים") מיכאל גורביץ' ("בית") ניל גיבס ("החייל הנעלם") נין חזן ("המנצחים") רונן נגל ("גן קופים")