עיתונאים באזור ירושלים שמחפשים את האתגר הבא יכולים לענות למודעת דרושים לא שגרתית שפורסמה לאחרונה באתרי המשרות הגדולים: רשת הטלוויזיה האיראנית הממלכתית בשפה האנגלית, Press TV, מחפשת כתב שישדר מירושלים ב"אל-קודס הכבושה (פלסטין)". כישורים נדרשים: "אתיקה עיתונאית גבוהה" ו"ידע בפרקטיקות ועקרונות עיתונאיים".
2 צפייה בגלריה
מחמוד אחמדינג'אד ב-PRESS TV
מחמוד אחמדינג'אד ב-PRESS TV
מחמוד אחמדינג'אד ב-PRESS TV
(צילום: AP)
"כתב החדשות יהיה אחראי על מחקר וכתיבת כתבות חדשותיות, יצירת הודעות לעיתונות ואספקת תוכן מרתק לשידור מקוון וטלוויזיה. כתב החדשות יעבוד עם צוות של אנשי תקשורת המבוססים בטהרן וברחבי העולם", נכתב במודעה ובאתר הערוץ. מדובר בפעם הראשונה שהרשת הבינלאומית מעוניינת לגייס לשורותיה כתב שיעבוד קבוע משטח ישראל, ובכך יצטרף לכתבת הרשת מונה קנדיל שמתגוררת כיום ברמאללה.
ערוץ Press TV מטהרן נמצא בבעלות ממשלתית ונחשב לזרוע התעמולה האיראני בשפה האנגלית. הוא נועד לתת מענה נגדי לערוצי החדשות בעלי השקפת עולם מערבית דוגמת CNN, BBC וגם אל ג'זירה. בהתאם, שידורי הערוץ מוקדשים 24 שעות ביממה לדיווח חדשותי ופרשנות, ולפי אתר הרשת, היא מעסיקה 26 מגישי חדשות ו-400 אנשי הפקה וכתבים מסביב לעולם.
2 צפייה בגלריה
דרישות תפקיד הכתב במודעה של PRESS TV
דרישות תפקיד הכתב במודעה של PRESS TV
דרישות תפקיד הכתב במודעה של PRESS TV
(צילום מסך: מתוך לינקדאין)
מטעם ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), נמסר ל-ynet כי לא קיבלו פנייה מכלי התקשורת, "וכמובן שאם נקבל - היא תידחה על הסף. לע"מ לא תיתן תעודת עיתונאי בשם מדינת ישראל לכלי תקשורת במדינת אויב שרואה בהשמדתה של ישראל מטרה עליונה".
ב-Press TV הגיבו על האיסור מטעם לע"מ - וטענו כי מדובר בחלק מניסיון להכפיש את שמם. "מאז שנוסד לפני יותר מ-16 שנה, הערוץ היה תומך חסר מורא בזכויות פלסטינים, ומילא תפקיד מרכזי בחשיפת הזוועות הישראליות בשטחים הכבושים. כתוצאה מכך, עיתונאי ומגישי הערוץ היו במוקד של מסע ההכפשות", נכתב באתר.
עוד הם מציינים כי לאחרונה X (טוויטר לשעבר) הסיר את סימני הסימון הכחול והזהב מהחשבונות המאומתים של Press TV וכלי תקשורת איראניים אחרים, לאחר דיווח של מלכ"ר "עם קשרים הדוקים עם המשטר הישראלי והלובי הציוני", וכי "זה בא על רקע רצח העם שמבצעת ישראל בעזה וסיקור נרחב של Press TV את רצח העם, שכבר גבה את חייהם של כמעט 30 אלף פלסטינים, בהם 14 אלף ילדים".