זה ככל הנראה הווריאנט העמיד ביותר של וירוס הקורונה - המשיכה של הדור הצעיר למסכים. ימים ארוכים של סגרים ובידודים העמיקו את הקשר העז ממילא בין הצאצאים שלכם למסך כלשהו, ונכון שברוב המקרים הוא משמש כסוג של שמרטף זמין וזול, אבל להורים שירצו מדי פעם להפוך את זה לחוויית צפייה משפחתית משותפת, יש היצע לא רע של סדרות שידברו אל הדור הצעיר שלכם אבל לא יגרמו לכם להתכווץ על הספה, לתלוש לעצמכם את הטחול מרוב שעמום או לפזול אל מסך אחר. תאמינו או לא, חלק מהתכנים האלה אפילו ישעשעו אתכם לא פחות מאשר את קהל היעד המקורי שלהם. הכינו את הפופקורן, אבל גם את הוויטמינצ'יק - אלה הסדרות שאסור לכם לפספס.
8 צפייה בגלריה
מתוך "האחיין שלי בנץ"
מתוך "האחיין שלי בנץ"
מתוך "האחיין שלי בנץ"
(צילום מסך, כאן חינוכית)

החפרנים

ימי הקורונה שיבשו את שגרת הלימודים של הדור הצעיר, וזהו זמנן של סדרות ההשכלה לזרוח. מי שחיבב את דודו ארז על שלוחותיו, בתוכניות מעדות "מהדורה מוגבלת" ו"לילה בכיף", לא יוכל לעמוד בפני "החפרנים", שמביאה למסך את כל מה שטוב בהומור הנוירוטי של ארז - הז'רגון היצירתי כמובן - ומפנקת אתכם גם במידע מסקרן שמוגש בגובה העיניים, ויצליח לרתק אל המסך גם את משתמשי הקצה מופרעי הקשב ביותר. אין רגע דל ב"החפרנים", ששכללה את אמנות השילוב בין אירוח מדענים ואנשי מקצוע, פינות מופרכות ושלל כתבינו הפזורים ברחבי האולפן. הקצב מהיר וחלק מההומור אולי יעבור מעל לראש של הצאצאים שלכם, אבל אתכם הוא בהחלט ישאיר עירניים ומחויכים, כשבין הנושאים המסוקרים אפשר למצוא את "איך מייצרים סוכר", "איך אפשר לשכנע אנשים", "מה זה סיטקום" ו"כוסברה".
משודרת בכאן חינוכית
8 צפייה בגלריה
מתוך "החפרנים"
מתוך "החפרנים"
מתוך "החפרנים"
(צילום מסך, כאן חינוכית)

אלישע

אחת מחלוצות הז'אנר שמציעה לילדים קומדיה מתקדמת היא "אלישע", שזכתה לתשואות מהורים ומילדים במקביל. יובל סמו הוא כנראה האיש הנכון כשזה מגיע לפנייה למכנה המשותף הגילאי הרחב ביותר - הוא מצליח להצחיק ילדים ויש לו את הנימה המפוכחת הזאת שמתאימה את ההומור שלו גם למבוגרים בו זמנית. היא זורחת בזכות כתיבה מצוינת שלא מזניחה אף שכבת גיל, נושא סימבולי שטעון גם בקרב צופים מבוגרים יותר (אדם מבוגר שחוזר לבית הספר רק כדי לגלות שהוא עדיין לוזר), והימנעות מקלישאות ילדותיות שלא לוקחות בחשבון את העובדה שהדור הזה הרבה יותר מתוחכם ממה שנדמה לנו, במקום להרביץ בהם מוסר השכל בכוח. מצד שני, בין שלל הנונסנס אפשר למצוא לא פעם מסרים פארודיים ומחתרתיים במידה על עולם המבוגרים, על רדיפת בצע, על התאמה חברתית ועל הישגיות, ומצד שני גם על חברות והתמודדות חברתית. העובדה שאלישע עצמו הוא ילד-מבוגר שזז בהתאמה בין שתי המשבצות הופכת אותו לאהוב בקרב כו-לם.
משודרת בערוץ הילדים

אבא מטפלת

ואם כבר סמו, ב"אבא מטפלת" - טייק-אוף חמוד על "גברת דאוטפייר" פוגשת את "טוטסי" - השחקן לוקח את הדמות שלו צעד אחד קדימה. עכשיו הוא דוווקא כן מבוגר אחראי, אבל הוא לוקח על עצמו תפקיד שכולו השתטות ונונסנס כדי להצליח להגשים לבת שלו חלום ולשלוח אותה לטיול בפריז. לשם כך, אייל מנסיני, שהוא מובטל בין עבודות ואב חד הורי, הופך ללילי - או-פר במשפחת דנינו מינאז' העשירה באופן מגוחך, שמצליחה להפוך למרי פופינס של הילדים המתבגרים אבל גם למזוג קצת חוכמת רחוב אל המשפחה המפונקת. כמיטב המסורת, "אבא מטפלת" גם מאפשרת פה ושם נעיצות מרפקים בנושאים כמו הורות בעידן של פערים כלכליים, מלגלגת קצת על תרבות העושר ומחבקת את המשפחה האלטרנטיבית.
משודרת בטין ניק
8 צפייה בגלריה
מתוך "אבא מטפלת"
מתוך "אבא מטפלת"
מתוך "אבא מטפלת"
(צילום מסך, טין ניק)

בייבי בוס: גדול בעסקים

בשנת 2017 שחררו אולפני דרימוורקס את "בייבי בוס", שהפך לסרט מצליח והמחיש את התחושות של הורים לתינוקות באשר הם: הפעוט שלכם יודע בדיוק איך לתמרן אתכם. עם שיטות מעולם העסקים הוא מנצל את חמידותו והריאות המפותחות שלו, ופשוט משיג כל מה שהוא רוצה. טים הוא אחיו הגדול של בייבי בוס והוא מגלה שברגע שההורים יוצאים מהתמונה - האח הקטן שלו, שלבוש תמיד בחליפה, הופך לאיש עסקים ממולח שמנהל את הסביבה שלו לפי החוק הקפיטליסטי, סוג של סטואי מ"איש משפחה".
8 צפייה בגלריה
מתוך "בייבי בוס: גדול בעסקים"
מתוך "בייבי בוס: גדול בעסקים"
מתוך "בייבי בוס: גדול בעסקים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מקום העבודה האמיתי שלו הוא תאגיד Baby שמטרתו היא לוודא שכולם יחבבו תינוקות וירצו מהם עוד. הוא נאלץ להתמודד עם מכשולים כמו תינוקות בכיינים שעלולים להמאיס את עצמם, ונוקט בשיטות מעולם העסקים כמו "החזרת מוצר". אז נכון, יש חשש לשחיקה קלה של הרעיון ומאוד ייתכן שמדובר בסדרה שפונה למבוגרים לא פחות מאשר לילדים - אבל דיבוב מצוין ואנימציה מושקעת, כמו גם ארבע עונות מלאות שכבר יושבות על השרת של נטפליקס, בהחלט נזקפות לטובתה.
משודרת בנטפליקס

הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים

אנימציה היא נקודת מפגש נפלאה בין הומור ילדים להומור למבוגרים. כשהיא גם מבית היוצר של דרימוורקס ומבוססת על סדרת ספרי ילדים אמריקנית באותו השם שכתב דאב פילקי, "הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים" היא סוג של מתנה שלא מפסיקה לתת, במובן הזה. ג'ורג' והרולד הם שני ילדים שהם גם יוצרי קומיקס, והם מצאו דרך להפנט את המנהל פיפיש (מיסטר קראפ) כך שהוא יהפוך לגיבור-על: קפטן תחתונים, שלבוש, ובכן, בתחתונים.
8 צפייה בגלריה
מתוך "הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים"
מתוך "הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים"
מתוך "הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ההשתטות העליזה והאופטימית של הרולד וג'ורג' ללא ספק תדבר אל הילד הפנימי שלכם, וההומור שלהם יחזיק גם אדם מבוגר מול המסך, בעיקר אם בדיחות הפרשות וגזים עדיין עובדות עליכם. העלילות מפתיעות ומהירות, והיוצרים מרשים לעצמם לדלג בין עולמות, כשבמהלך מרדפים הדמויות הופכות לפעמים לבובות גרב, וכשהסצנות הופכות "אלימות מכדי להראות אותן" היוצרים מחליפים אותן באימג'ים אחרים וג'ורג' והרולד לא מהססים לשבור מדי פעם את הקיר הרביעי. בקיצור, מומלץ לחובבי "בובספוג" שמעוניינים בעוד פינוק פיל-גוד לצפייה חוצת גילים.
משודרת בנטפליקס

לבד בבית

מהאנשים שהביאו לכם את "קופה ראשית", יניב זוהר ונדב פרישמן, "לבד בבית" היא החלום והסיוט של כל ילד: מה קורה כשההורים שלך נתקעים בחו"ל (בחסות נגיף מדבק שבעקבותיו מוטל סגר על האי האקזוטי בו שהו, מבוסס על סיפור אמיתי), ואתה והאחים שלך נשארים לבד בבית ונאלצים לנהל את החיים של עצמכם. שני אחים ושתי אחיות בגילאים שונים, מגובים בדוד "אחראי" (שחר חסון), נעים על המתח הדק שבין פריקת עול בהיעדר סמכות הורית ובין הצורך בשגרה ובמישהו להישען עליו, סיטואציה שכל משפחה ישראלית בימי קורונה מכירה מקרוב. הטקסטים מכוונים בו זמנית אליכם ואל הצאצאים הצעירים שלכם, והתוצאה היא קומדיה חמודה שתצלח צפייה משותפת.
משודרת בכאן חינוכית
8 צפייה בגלריה
מתוך "לבד בבית"
מתוך "לבד בבית"
מתוך "לבד בבית"
(צילום מסך, כאן חינוכית)

מפצחים עולם

לקבוצת הסדרות שמסבירות לילדים שלכם כיצד העולם פועל - ולא פחות חשוב מכך, למה - מצטרפת הפנינה של נטפליקס, "מפצחים עולם". היא מגדירה את עצמה כתוכנית שמסבירה את המדע, אבל לא מסתפקת בהסברים מכניים אלא מרחיבה את הדעת גם בנוגע לשאלות יותר מהותיות שקשורות להתנהגות חברתית ותורת המשחקים. היא לוקחת בחשבון שלחפש בגוגל גם הילדים שלכם יודעים, משתדלת לעניין ולהחכים אותם ובעיקר לגרום להם לפתח ראייה ביקורתית של העולם סביבם, ששואלת שאלות ולא רק משננת עובדות.
8 צפייה בגלריה
מתוך "מפצחים עולם"
מתוך "מפצחים עולם"
מתוך "מפצחים עולם"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
המגישה הצעירה, סהאנה סריניוואסן, היא גם סטנדאפיסטית, מה שמשדרג את ההגשה הקומית שלה בכמה רמות, ו"מפצחים עולם" בהחלט בונה על גשר של הומור עם הצופים. היא נעה בפשטות עניינית בין נושאים כמו חלל, מוטיבציה ומדיה חברתית, ומשתדלת להוריד אותם לקרקע המציאות. היא לא נוגעת ביותר מדי נושאים שנויים במחלוקת, אבל היא בהחלט מעודדת את הצופים הצעירים שלה להעמיק.
משודרת בנטפליקס

האחיין שלי בנץ

תארו לכם שהשטן רוצה לעשות אתכם עסקה, אלא שהעסקה הזאת כוללת סוג של בייביסיטינג על הבן שלו, בנציפר. עכשיו תארו לכם שאתם האדם הסאחי ביותר ביקום אבל מה לעשות, גם לכם יש שאיפות בחיים, שאיפות סאחיות כמו להיות מנהל בית הספר שבו אתם מלמדים כמורים. ואם אתם רוצים להגשים אותן אתם נאלצים להגיע לדיל עם השטן. אם כל זה עדיין לא מתיישב לכם בראש, דמיינו שהשטן הוא מאור כהן ושגלעד כהנא הוא הדוד שלו, פולי. כל השאר כבר יסתדר מעצמו.
"האחיין שלי בנץ" עלתה לפני פחות משלושה חודשים בכאן חינוכית וכבר הוזמנה לשלוש (!) עונות נוספות, ולא בכדי. היא לוקחת את הנוסחה של סדרת ילדים ונוער על עולמם הפרטי - בית הספר, במקרה הזה - עם דמויות מבוגרות מגוחכות וציר נונסנס משתטה לפרקים ושנון לפרקים אחרים, ומעניקה לה ביצוע משחקי וטקסטואלי באמת יוצא דופן. תמצאו שם בדיחות גיהנום מצוינות לצד סיפור אהבה בין-גלקטי בין נצר השטן לנערה מקומית. מן ההגינות לציין לטובה את שני השחקנים הראשיים - דניאל קורן בתפקיד יוני, המורה, ואורי ורד בתפקיד בנץ הנער, שנותנים מופע קומי שעומד בסטנדרטים של סיטקום למבוגרים.
משודרת בכאן חינוכית

שון כבשון

ליצור סדרה לקטנטנים ממש שלא תשעמם את ההורים שלהם זה אתגר אמיתי, ואפשר להגיד ש"שון כבשון" עומדת בו באופן מעורר הערכה. אנימציית סטופ-מושן מבוססת פלסטלינה שמספרת - ללא מילים! - את סיפורו של שון, כבש נבון, פרקטי ובעל שיקול דעת, שבכל פרק נתקל בבעיה אחרת שדורשת פתרון. כמובן שהדמויות סביבו הן לא תמיד התלתל הכי צמרירי בעדר, ולכן הוא נאלץ להתמודד גם איתן. מבית היוצר של "וולאס וגרומיט", "שון כבשון" היא בהחלט סדרת אנימציה מקסימה ומענגת שמתאימה לכל הגילאים. ההומור חמוד וסלפסטיקי עם קריצות למבוגרים פה ושם, אין בה טיפת אלימות ומה שזה לא יהיה שמטריד את חיות המשק או האיכר - הדברים תמיד מסתדרים בסוף.
משודרת בלוגי, הופ ונטפליקס
8 צפייה בגלריה
מתוך "שון כבשון"
מתוך "שון כבשון"
מתוך "שון כבשון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)