בוקר טוב אבני חושן יפות שכמוכם, אמש נפרדנו מניר, היועץ הממולח, וכמו שזה נראה עכשיו לפחות, עד האיחוד לא נפתח התקן למשרת שומר הבקתה, מה שאומר שניר באמת הלך הביתה. לזכותו ייאמר שעד הרגע האחרון הוא ניסה לדחות את הקץ בדרכו - שלח את נטשה "אני אטפל בזה" חליל לתת עבודה אצל גל, העמיד פנים שהוא מצא פסלון חסינות כדי להסיט את האש לחבר ברית אחר וכמובן שם את מבטחו בשם, או לפחות בכפופים אליו שעובדים במחלקת ריאליטי באלוהות.
אין לי מושג אם הרעיון - הלא רע, אגב - להסתובב מחויך כדי שגיא יחשוד שהוא מסתיר איזה קלף, אכן היה רעיון מקורי שלו, אבל לפחות לפי הפרק הערוך המטרה אכן הושגה. את הצחוקים בקונטרול, אגב, אפשר היה לשמוע עד פה. פסלון חסינות חבוי הוא לא חלק מהמשחק בישראל - כמה עונות? נדמה לי שהאחרון הוטמן בתקופת בית שני, בערמת פחמים בין המזבח לכיור. אבל זה הספיק כדי שגיא רוזן, שצפה ב-41 עונות של הישרדות ומשחק בהתאם, יחשוד שניר מסתובב עם חיוך צ'שייר מפחיד כי הוא אכן מחזיק בפסלון כזה.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
אישית אין בי צער על לכתו של ניר. משום מה הדיווחים החשובים על סאגת הברזנט והדילמה הנצחית, 'להתכסות או לא להתכסות', פסקו, אבל אני מהמרת שהשינה של ניר השתפרה מאוד מאז שהשבט שלו החליט לבנות מחסה עם גג והכול במקום לשמוע לעצת היועץ. באופן כללי ניר לא היה נכס חשוב במשימות - הוא בעיקר עיכב את השבט שלו וגם הוריד אותם מורלית. הוא לא היה דמות שכיף לצפות בה, לא הייתה לו את חדוות המשחק של גיא רוזן, את הסיפורים הנוגעים ללב של סהר וטל או אפילו את השיק הסובייטי של נטשה, והכי מסעיר שלו היה עבר של דוגמן עם בעיית שתייה. לטעמי, בהחלט חוליה שאפשר לוותר עליה בשלב הזה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
לא דמות שכיף לצפות בה. מתוך "הישרדות"
(צילום: באדיבות רשת)
בסופו של דבר ההדחה הזאת התאפשרה הודות לחיבור בין טל וגל שהחליטה ללכת בכל זאת עם הברית של היפים והנכונים ולא להצטרף לניר, אבירן, דניאל ונטשה. אלמלא היא, היינו מגיעים לתיקו ולמבחן אש. אין לי מושג אם טל עמד ברשימת הדרישות שהיא הציבה לו משל הייתה זמרת בלדות שמגיעה לארץ לסיבוב הופעות, ואם האופציה החלופית של חבירה לרגב ולהקתו הייתה עדיפה מבחינתה. עם דניאל ונטשה היא הייתה יכולה ללכת קדימה, כשלישייה, כי החיבור שלהם לניר ואבירן נראה לי פחות חזק מהדבק שמדביק את הרביעייה. לתחושתי, גל היא מעין קול נייד, נישה שאני מחבבת מאוד. למועצה הזאת היא בחרה ללכת עם טל, למועצה הבאה היא יכולה להצביע עם הברית השנייה. תנועות כאלה בתוך השבט הרבה יותר מעניינות משתי בריתות חזקות שהולכות דוך כל הדרך לאיחוד.
ובהזדמנות זאת אני רוצה להחמיא גם לנטשה, שנתנה סוף-סוף את הכבוד ללחם קפוא מהפריזר, שהניסיון שלה לספח אליהם את גל היה צעד מרשים למדי. היא נתנה לגל להבין מה היא תפסיד מהחיבור עם הברית השנייה. לא שיחקה לה על רגשות, לא התחננה. ומצד שני אני רוצה לשאת תחינה למתמודדי הישרדות עתידיים באשר הם: זנחו את הטיעון העבש של עזרה במחנה. זו לא פונקציה מבחינת הצופים. לאיש לא אכפת אם קוששתם זרדים או הכנתם אורז כי אנחנו לא במחנה של תנועת נוער. קיבלתם מנדט לשחק את המשחק, ביצ'ז, תשקיעו מאמץ בלהוכיח את הנחיצות שלכם במאזני הכוחות ולא את כישורי פתיחת הקוקוס שלכם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
עשתה צעד מרשים בניסיון לספח את גל. מתוך "הישרדות"
(צילום: באדיבות רשת)
כולי תקווה שהניצחון הקטן של בייביאן יביא איתו עוד ניצחון או שניים כדי שהניצוץ הקטן של הביף בטגאלוב יקבל תנופה. בינתיים ההדחות מתקשות לספק את השואו, והפרומואים פותחים את התיאבון, אבל הבופה מאכזב. עושה רושם שההפקה עושה ניסיון כן להביא עונה אסטרטגית ולא כזאת שנשנעת רק על התזונה שהרגילו אותנו לצרוך, ריבים מכוערים על רקע עדתי או נאומים משעממים על בגידות ועלבונות. אני באמת מחזיקה אצבעות שהניסיון הזה יצליח וכולנו נשנה מסלול. זה לא קל, זה אולי יעלה גם ברייטינג בהתחלה, אבל אני באמת מאמינה שזה אפשרי, אחרת לא תהיה ברירה ונצטרך להוציא אנשים לרחובות ולעתור לבג"ץ ובואו, אנחנו עדיין בינואר ויורד פה גשם. בפרק הבא ההפקה נשבעת שמחכה לנו החלפה שתפוצץ את הכול, בואו נקווה שלא מדובר בהחלפה של התמונה בקבוצת הווטסאפ של השורדים. תהיו חזקים.