ממש כמו שמזמינים לאירוע את כל הספקים הדרושים; די ג'יי, צלם מגנטים, ואפילו אמן שיופיע בפני האורחים, גם ה"שמוליקים" הם אטרקציה מיוחדת שנועדה להפוך את החגיגה המשפחתית המרגשת שלכם, בין אם מדובר בחתונה או בר מצווה, לאירוע בלתי נשכח. בעצם מדובר בצוות רקדנים ואנרגטי שתפקידו להתניע את הריקודים באירוע, לשבור את הקרח עבור האורחים שמעוניינים לרקוד (ולא תמיד יש להם את האומץ) ולוודא שהרחבה תהיה מלאה באורחים שרוקדים ללא הפסקה. כל מטרתם היא לעשות שמח וכשהם לבושים כמו יתר האורחים באירוע - יהיה לכם קשה לזהות אותם. צפו בסרטון:
מי שהקים את "השמוליקים" לפני 25 שנה, והיווה גם השראה לשם הוא שמוליק גולדברנר. "בהתחלה לא ידענו איך להגדיר את הדבר הזה - השם שלנו היה בכלל 'שמוליק גולדברנר שירותי ריקוד', ואז לאט-לאט אנשים מהתחום התחילו להגיד לי: 'ראינו את השמוליקים שלך', ואז הבנתי שזה צריך להיות השם שלנו!"
למה צריך התערבות חיצונית במשהו כל כך טבעי כמו ריקודים? "אצל מעט אנשים ריקוד זה דבר טבעי אבל יש המון אנשים שרוצים לרקוד. נגיד אישה שרוצה לרקוד, אבל כבר שנים שהיא לא רקדה באירועים כי בעלה לא אוהב לרקוד. היא אפילו לא יודעת שהיא רוצה לרקוד כי היא התרגלה לוותר על זה. המון אנשים יושבים בצד, מזיזים את הרגל או נוקשים בידיהם על השולחן, ואנחנו יכולים להיות ההבדל בין זה שהם ימשיכו לשבת בצד ככה כל הערב לבין זה שגם הם יזכו להגיע לרחבה".
כחלק מהמקצוע הזה, קורות לכם גם פדיחות? "באיזה אירוע הזמנתי מישהי מבוגרת לרקוד והיא לא רצתה, אז נשענתי על הבר. פתאום ניגש אליי איזה מישהו בן 80, בגובה 1.90 שאמר לי, 'אתה הזמנת את אשתי לרקוד?', הוא רצה להרביץ לי!", הוא מספר וצוחק. "באירוע אחר רקדתי עם אמא של החתן ואחרי חצי דקה היא אומרת לי: 'אה! פרקת לי כתף!'. לקח כמה דקות עד שהפרידו בינינו, היא חזרה ב2 בלילה עם גבס, אני רציתי למות".