בעשורים האחרונים תעשיית הקולנוע חוותה שורה של טראומות כלכליות מעיבוד משחקי וידיאו ומחשב למסך הגדול, כשכמה מהם נחשבים לכישלונות קופתיים מהדהדים. הערב (א') נראה שהקללה הסתיימה הודות ל"האחים סופר מריו - הסרט", שבסוף השבוע הראשון להקרנתו ניפץ את הקופות, שבר שורה של שיאים והכניס 377 מיליון דולר מרשימים במיוחד.
אומנם זה היה סוף שבוע ארוך בן חמישה ימים בעקבות חג הפסחא, אך על אף העובדה הזו המספרים עדיין יוצאי דופן. השיא הבולט ביותר עליו "סופר מריו" חתום הוא הפתיחה הגדולה אי פעם לסרט אנימציה אחרי שחלף על פני "לשבור את הקרח 2", שהוא סרט האנימציה הרווחי בכל הזמנים (1.43 מיליארד דולר בסך הכול).
מעבר לכך, זוהי הפתיחה הגדולה ביותר בשנת 2023, ואפילו בפער די גדול, וכמובן הפתיחה הטובה ביותר עבורי אולפני אילומיניישן, שחתומים כידוע על סדרת סרטי "גנוב על הירח" והמשכיו והמותג המצליח שיצא משם, "המיניונים".
1 צפייה בגלריה
מתוך "האחים סופר מריו: הסרט"
מתוך "האחים סופר מריו: הסרט"
מתוך "האחים סופר מריו: הסרט"
(צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)
העלילה עוקבת אחר האחים מריו, מריו ולואיג'י, בקולותיהם של כריס פראט וצ'רלי דיי, שנשאבים אל ממלכת הפטריות ומסייעים לנסיכה פיץ' (אניה טיילור-ג'וי) להציל אותה מידיו של באוזר (ג'ק בלאק), הצב יורק האש.
הביקורות לסרט היו מעורבות, כולל כאן ב-ynet, כשהציון המשוכלל של המבקרים במטה-קריטיק עומד על 47 בלבד ו-56 ברוטן טומייטוז, בזמן שהקהל אהב מאוד ודירג אותו עם ציונים של 87 ו-96 אחוז בהתאמה. את האולפן הצרפתי המצליח הדעה של המבקרים כנראה קצת פחות תעניין, לפחות כל עוד הצופים ממשיכים למלא את האולמות ולהכניס סכומי עתק לכיס שלהם.
מיותר לציין שפתיחה כזו מבטיחה לנו גם המשכון, כשגם הסצנה בסיום הקרדיטים (זהירות: ספוילר!), שבה נראית הביצה של יושי הדינוזאור, חברם של מריו ולואיג'י, די מחזקת את התוכניות העתידיות של אילומיניישן.