ההכרזה של לארי דייויד שהפעם הוא בהחלט מתכוון לסיים את "תרגיע" התקבלה בסקפטיות. אם ב-2017, אחרי שש שנות מנוחה, גיבור העל של המיזנתרופיה בחר להסתער שוב על האנושות, לא מן הנמנע שזה יקרה גם אחרי שתסתיים העונה החדשה וה-12 במספר. "אמרתי את זה קודם", הוא הודה, "אבל אז לא הייתי בן 76". לא בטוח שגם זה עזר לו להגביר אמינות. אבל אז הגיע הפרק הראשון בעונה, שזמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום TV, והוא כבר עשוי להעיד שהפעם דייויד רציני, ככל שהוא מסוגל כלומר.
הפרק עצמו לא סימן שום חידוש בתנועת המחאה נגד הזיוף האנושי שהיא "תרגיע": דייויד עדיין מוצא את כל ההזדמנויות שבעולם להפוך את החיים שלו ושל סביבתו לדיון בלתי נגמר על הפרטים הקטנים ביותר של האמנה החברתית, מהשאלה למי ניתנת הזכות להשתמש בכינויי חיבה ועד הסוגייה האם תפקידה של החדרנית בבית המלון להוציא משקפיים שנפלו לאסלה. כל המעגלים האלה סובבים את ציר העלילה, שהוא ההזמנה הביזארית של לארי ומריה סופיה, ה"שחקנית" האיומה שהופכת לכוכבת ב"לארי הצעיר", למסיבת יום הולדת של עשיר דרום אפריקאי (שמציג את עצמו כ"אפריקאי" למורת רוחו של לארי). אין לדעת איזה מוח מעוות רוצה מישהו כמו לארי כמסמר האירוע, ולכן לא יהיה ספוילר להגיד שזה לא בא בלי מחיר.
אולם אז, בסצנה די משעשעת שבה לארי והמיליונר משחזרים את "ועדת האמת והפיוס" שסיימה את האפרטהייד בדרום אפריקה, מתפתח ביניהם דיאלוג שבעצם מסכם היטב - שלא לומר "פריטי, פריטי גוד" את תרומתו הכבירה של לארי דייויד לארסנל הדמויות הגדולות בכל הזמנים. "אני מאוכזב, ציפיתי ליותר מגיבור ילדות", אומר לו הגביר הזחוח, "גם אני ציפיתי מעצמי ליותר כל חיי, אבל זה פשוט לא שם", עונה לארי. כשהאחרון נשאל אם הוא מקבל את הטענה שהתנהגותו במסיבה לא סייעה להצלחתה, בלשון המעטה, הוא משיב: "הרסתי כל מסיבה שהלכתי אליה כל חיי... באמת שעשיתי את המיטב בהתחשב בנסיבות של אדם ששונא אנשים וחייב להסתובב ביניהם".
1 צפייה בגלריה
מתוך "תרגיע" - עונה 12
מתוך "תרגיע" - עונה 12
אפשר לחשוד שלארי דייויד נשמע כמי שיש בו טיפות של צער. מתוך "תרגיע" - עונה 12
(צילום: באדיבות HBO)
והנה, לא צריך "חיים שכאלה" או טריבונל בהאג: לארי דיוויד בכבודו ובעצמו מודה גם בעובדות וגם באשמה. לשם שינוי, הוא גם נשמע לא רק כמי שכהרגלו נוקט בטקטיקה לטובת מטרה אנוכית - כלומר משקר מהתחת - אלא מדבר בכנות על הקיום ככישלון מתמשך שלו, לעשות את "המיטב" על מנת להתקיים כשונא אדם במרחב שבו אין ממש אלטרנטיבות (זה לא שהוא מת על חיות או שהן מתות עליו, כפי שהודגם גם בפרק). ביום טוב, ואולי תחת השפעות מסוימות, אפשר אפילו לחשוד שלארי דייויד נשמע כמי שיש בו טיפות של צער שכך התגלגלו הדברים.
מן הסתם זה עבר לו, ובוודאי שמוקדם לומר כיצד הרגע הזה יקרין על המשך העונה ועל הסיום שלה. כזכור ב"סיינפלד" הוא שב לפרק האחרון רק כדי לשלוח את גיבוריה למאסר. הפרק אתמול נגמר במעצר (עקב הפרת חוק מופרע ואמיתי לגמרי שקיים במדינת ג'ורג'יה), כך שיש למה לצפות.