אחרי פגרת הקורונה ובעקבות האלבום A View from the Top of the World שהוציאה בשנה שעברה, דרים ת'יאטר יוצאת לסיבוב הופעות עולמי, שבמסגרתו היא גם תעצור בישראל - כך נודע ל-ynet. הלהקה תגיע לארץ להופעה אחת שתתקיים ב-14 בינואר 2023, בהאנגר 11 בתל אביב בעוד מחירי הכרטיסים ינועו בין 359 שקלים לבין 599 שקלים לכרטיס באזור ה-VIP.
1 צפייה בגלריה
דרים ת'יאטר
דרים ת'יאטר
חוזרים אלינו. דרים ת'יאטר
(צילום: Ryon Richard)
דרים ת'יאטר, שהוציאה עד היום 15 אלבומי אולפן ותשעה אלבומי ההופעה, עברה לא מעט גלגולים מוזיקליים ושינויים פרסונאליים לאורך 30 השנים האחרונות. הלהקה הוקמה ב-1985 על ידי הגיטריסט ג'ון פטרוצ'י והבסיסט ג'ון מיונג, שלמדו בקולג' ברקלי למוזיקה בבוסטון. לאחר זמן קצר הצטרף אליהם המתופף מייק פורטנוי והשלישייה - שאז עוד נקראה Majesty - ביצעה בעיקר קאברים לשירים של איירון מיידן וראש. הלהקה החלה להופיע באזור ניו יורק, הגדילה את מספר חברי ההרכב ואפילו הספיקה להוציא קלטת דמו ראשונה, אבל אז החברים החליטו לשנות את שם ההרכב לדרים ת'יאטר. השם הוצע להם על ידי הווארד פורטנוי, אביו של מייק, שניהל באותם ימים בית קולנוע בעל אותו השם בקליפורניה.
עם השם החדש וההרכב המגובש החלה הלהקה לצבור קהל והשלימה את כתיבת אלבום הבכורה שלה, When Dream and Day Unite שיצא ב-1989, אך לא זכה להצלחה. שלוש שנים לאחר מכן, שבמהלכן עבר ההרכב עוד כמה שינויים ועדכונים, ובראשם ההצטרפות של הסולן ג'יימס לאברי, הדברים החלו השתנו לטובתם. האלבום הבא של הלהקה, Images and Words שיצא ב-1992, זכה להצלחה יפה בארצות הברית וביפן בעיקר הודות לסינגל Pull Me Under. דרים ת'יאטר של אז היטיבה לשלב את הווירטואוזיות והמלודיות של הרוק המתקדם של הסבנטיז עם האנרגיות של המטאל, והמתכון הזה כיכב והתרחב גם באלבום הבא שלהם - Awake מ-1994.
לאורך שנות ה-90 ביססו חברי דרים ת'יאטר את מעמדם כאחת מלהקות הפרוג-מטאל המצליחות והמסקרנות ביותר בעולם. חברי ההרכב הפגינו מיומנויות נגינה גבוהות מאוד, הן על הבמה והן באולפן, והווירטואוזיות שלהם זיכתה אותם בפרסים רבים. מופעיה של הלהקה נמשכים לרוב שעתיים וחצי וגם שלוש שעות, וחבריה אוהבים לשנות - ובתדירות די גבוהה - את סדר השירים לאורך סיבוב ההופעות שלהם, כדי לא להשתעמם.
ב-1999 תיאטרון החלומות הכבד הזה רשם את אחד משיאיו היותר מרשימים הודות לאלבום הקונספט האפל - Metropolis Pt. 2: Scenes from a Memory. באלום זה השתתף לראשונה עוד חבר חדש, הקלידן היהודי-אמריקאי ג'ורדן רודס, שמנגן בהרכב גם כיום.
כהרכב המנגן רוק כבד, אך כזה שגם מושפע מהפרוג של הסבנטיז, דרים ת'יאטר מעולם לא חיפשה להגיש לקהל שלה שירים קצרים. ביטוי השיא לכך הופיע באלבום הכפול Six Degrees of Inner Turbulence שהופיע ב-2002 כשבחציו השני של האלבום הופיעה יצירה אחת בלבד הנמשכת 42 דקות. באלבומם הבא, Train of Thought, שנכתב תוך שלושה שבועות, הם זנחו לרגע את הפרוג והציעו מטאל כבד ואפל יותר.
ב-2011 הודיע המתופף הוותיק פורטנוי שהוא עוזב את הלהקה לאחר 25 שנה, ואת מקומו החליף מייק מנג'יני. גם בעשור הקודם המשיכה הלהקה האמריקאית הוותיקה להקליט ולהופיע בהצלחה ברחבי העולם, ובין היתר הגישה את הפרשנות שלה לאלבום ההופעה המיתולוגי של דיפ פרפל – Made in Japan.
זהו ביקורה החמישי של הלהקה בישראל, על הבאתם אמון המפיק זאב אייזק.