בוקר טוב, כריזנטמות בנות מזל שכמותכן. אמש (שבת) נפרדנו בהדחה מפתיעה באמת מהבחור המסעיר אליאב. אליאב כילה את ימיו בבית בניסיונות למצוא לעצמו פינה נוחה לעמוד בה ולסדר את הגבות. לאט לאט הוא גם נאלץ להשלים עם הצטמצמות אזורי המחיה שלו, ככל שהיחסים שלו עם בר הלכו והתקדמו. הוא נכנס על תקן הרווק החתיך אם כי המעט נעלול, מנהל החשבונות עם העבודה המאוד תובענית, הבחור שאין לו מקום על החגורה מרוב בחורות שהוא שבר להן את הלב - ואפילו הוא התפקד די מהר למצבת הזוגות של תיבת נח בנווה אילן.
הדחה בבית "האח הגדול"
(ערוץ 13)
אבל אבוי, מרגע שטליה נכנסה לתמונה הפאסון שלו הלך ודעך. הוא התייסר כי רצה עוד סיבוב על הטליה-מוביל, אבל עם כל סטייה מהדרך הוא קיבל תזכורת מכאיבה מזאת שהזכירה לו את טליה ובגלל זה התחבר איתה מלכתחילה. בקיצור, הוא מצא את עצמו לכוד בלולאת זמן שבה הוא מנסה להתמרד מול בר, היא מתנצלת בפניו והם חוזרים לריקוד המשמים שלהם.
העובדה שהצופים בבית העדיפו להוציא אותו ולא את בר (בהנחה שבאמת יותר צופים השאירו בבית את שרון ואילנה, עניין תמוה לכשעצמו), בטח אומרת משהו על סוג הדרמה המועדף עליהם. כלומר שהם מעדיפים אפילו דרמה סוג ז' ממשפחת הקופי-פייסט שמייצרת בר, אבל כזאת שלפחות מניעה איזו דינמיקה, על בחור זעוף שמסתגר בתוך עצמו ולא רוצה לדבר על כלום, ושהבחורה שאיתו צריכה לתמלל את שני הצדדים של השיחה כמו ילדה שמשחקת בבובות. לא משנה. בלכתו לפחות גאל אותנו אליאב מהעיסוק הכפייתי של העורכים ביחסים שלו עם בר, שעכשיו תצטרך ללמוד לחזור לדבר ב"אני" ולא ב"אנחנו", ואני מאוד סקרנית לראות איזה מיתוג היא תאמץ עכשיו.
תוסיפו לזה את העובדה שנתנאל ודיאן, שבחייהם ובהדחתם לא נפרדו, הפכו את החברבורות שלהם ועכשיו הם אנשים נעימים ומתקשרים ולא קריפיים בכלל, ותבינו ש"האח הגדול" בבעיה כי הוא צריך למצוא לעצמו קווי עלילה חדשים לשחק איתם. זאת גם הזדמנות טובה לזרוק רעיון מופרך לסיעור המוחות הבא של ההפקה. מה תגידו על - כאילו, אני יודעת שזה קצת חריג ויישמע מוזר ברגע הראשון - אבל מה דעתכם להפריד את נתנאל ודיאן כדי שכל אחד יקבל את הקולות שלו? כאילו, כל דייר – קולות משלו. לא ביחד, לחוד. זה סיכון שאתם לוקחים, החלטה שאין להקל בה ראש, אבל תשנו על זה לילה ואולי זה ימצא חן בעיניכם. תמיד יש פעם ראשונה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
נעימה ומתקשרת ולא קריפית בכלל. דיאן שוורץ, מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
ואולי "האח הגדול" כבר הבין לאן זה הולך, ואת הפה ג'ורה האחרון שנתנאל ובר פתחו על טליה הוא ניצל כדי לעבור למסילה מקבילה של התרחשות בבית האח. היחסים של טליה ואופק לא זכו כמעט לזמן מסך, אבל אין כמו ריב ודברי שטנה כדי להביא אותך למרכז הפריים. אמש, אחרי הריב של קאזם ואופק, קיבלנו את הפיצוץ בין טליה לאופק אחרי שבועות של מעגלים אלגנטיים יחסית. ראשית יש לציין שהריב של קאזם ואופק הוא באמת דוגמא קלאסית לדרמה שנופחה יתר על המידה. אחראי לזה שילוב של כמה גורמים – הנטייה של קאזם לדחוף ולדחוף בשם האלמנט הקומי גם כשהוא כבר מזמן התרחק מהיבשה והפסיק להצחיק, והעובדה שבבית האח האמוציות מועצמות פי 1000 יותר.
אחרון חביב הוא הטריגר שנלחץ לאופק. ברור לכל הנוגעים בדבר שקאזם לא התכוון לנעוץ את האצבע שלו בפצע של אופק, אבל ככה זה עם טריגרים, וכשהם מרימים את הראש גם ההיגיון הכי חזק לא יצליח לעצור את הגאות. הריב עם קאזם העלה את אופק על עץ כל כך גבוה, שהוא כבר לא זוכר איך הוא טיפס אליו ולמה לעזאזל הוא עכשיו גר בבית מקרשים עם נתנאל ודיאן. בגדול, ירידות מעצים הם הלחם והקקאו של בית "האח הגדול". כשגרים ביחד הטיפוס על העצים הוא בלתי נמנע, וההבנה איך יורדים חזרה היא לא מותרות. אופק, מתוקף היותו לא בוגר או מתוסכל או מאוהב נכזב או שלושתם, שורף עכשיו את הגשרים עם טליה. גם אחרי שמיצה את ליטרת הזעם שלו הוא לא מצליח למצוא את הדרך למטה, לאדמה.
אני מחבבת את אופק, ומכיוון שהגענו לשלב בעונה שבו אני מרגישה שאני נדרשת לבחור צד בינו לבין טליה, אני מרגישה שאני אמפתית אליו יותר. למה? מהסיבה הפשוטה שזה לא כוחות. מסרים סותרים הם עניין מתעתע מאוד. אופק עושה כמיטב יכולתו להתנזר מטליה, עניין כמעט בלתי אפשרי בבית האח, אבל היא בכל זאת מתנהלת איתו בסוג של פלירטוט. כשהוא מנסה להציף את הנושא כדי להסתכל למסרים האלה בלבן של העין, היא ממסמסת את השיחה וטוענת שהיא רוצה רק "להיות חברים". אפילו אם אני מאמינה לטליה שהיא לא מתכוונת לפלרטט, אפילו אם זאת הדרך שבחורה שכל כך בעניין של דת וצניעות מקיימת "חברות" - עצם זה שהיא כבר יודעת שאנשים קוראים אותה לא נכון הייתה אמורה להדליק אצלה נורה כלשהי כבר מזמן.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מסרים סותרים הם עניין מתעתע. אופק וטליה, מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
אופק תמרן את עצמו לסיטואציה שהיא אחת האכזריות בבית האח. אתה דחוי, אתה רוצה יותר, אתה לא יכול להתנהל על קו המשווה של "רק חברים", אתה לא יכול לברוח וללקק את הפצעים שלך לבד עד שהם יגלידו, כי הם כל הזמן נפתחים מחדש. כשאתה צעיר וחסר ניסיון בסיטואציה כזאת - וכל מי שלא היה בבית האח הוא כזה - הזעם מתנקז ויוצא כארס. הדיבור הנגוע שלו אל טליה היה מכוער, מה גם שטליה כנראה יותר מנוסה ממנו בהימלטות מסיטואציות כאלה ויודעת איך לשמור על עצמה (הסצנה עם התפילה צריכה להילמד בבתי ספר לתסריטאות).
אני לא מצדיקה את אופק, אבל אני מוצאת את עצמי חומלת עליו יותר. אולי אני מדברת מפוזיציה, אולי אני מוצאת צידוקים למה שהלב רוצה, אבל אני ממש מקווה שאופק ימצא את הסולם שלו ויירד מהעץ. הלוואי והדיירים בכניסה השנייה יסיטו את תשומת הלב שלו מטליה, כי די ברור שאפילו אם הם יסלחו האחת לשני ולהיפך, מאזן האימה ביניהם רחוק מלהיפתר. בשבוע הבא: האח הגדול ימצא דרך להדיר את ריוואה מהפרק גם כשהיא עומדת במרכז משימה ומיועדת להרכיב את רשימת ההדחה. תהיו חזקים! אילליקה.