בשיתוף Live Nation
נראה שזה היה אתמול, אבל השנה דיפ פרפל חוגגת 30 שנים מאז הגיעה לישראל בפעם הראשונה, בהופעה מרגשת וחגיגית אי שם ב-1991. מאז חזרה הלהקה בכל כמה שנים להופעות בישראל, שהיו כולן מלאות עד אפס מקום.
2 צפייה בגלריה
דיפ פרפל
דיפ פרפל
דיפ פרפל
(צילום: Ben Wolf)
כעת הלהקה חוזרת לביקור נוסף, השישי במספר, והקהל הישראלי שוב מראה עד כמה הוא אוהב את הלהקה - ההופעה בהיכל מנורה הפכה לסולד אאוט, והלהקה הכריזה על הופעה נוספת בירושלים ביום שלמחרת. בהופעה שתתקיים בשבוע הבא (23.5) מובטחים כל להיטי הענק האהובים, לצד גרסאות הכיסוי מהאלבום החדש Turning to Crime, אשר כולל קאברים לשירים של Love, פליטווד מק, בוב דילן, Cream ועוד.
דיפ פרפל (Deep Purple, או סגול כהה כפי ששדרני הרדיו נהגו לכנות אותה) נוסדה ב-1968 באנגליה ונחשבת לאחת מלהקות הרוק המצליחות בהיסטוריה של הרוק ולאחת מהלהקות המסיידות של ז'אנר הבי מטאל, לצד להקות אגדיות נוספות כמו בלאק סבאת' ולד זפלין.
את השם 'דיפ פרפל' לקחו משיר באותו שם, שסבתו של הסולן הראשון של הלהקה, ריצ'י בלקמור, נהגה לנגן לו על הפסנתר. ב-1972 נכנסו לספר השיאים של גינס בתור "הלהקה הרועשת ביותר על פני כדור הארץ", אחרי שהגיעו לעוצמת סאונד של 117 דציבלים בהופעה בלונדון.
את האלבום הידוע שלהם, Machine Head, הקליטה הלהקה במסדרונות בית מלון בו שהו, אחרי ששמו לב לסאונד המיוחד שמתקבל בנגינה במסדרון הצר. התוצאה? אלבום פלטינה משולשת ואחד מאלבומי הרוק המפורסמים בעולם.
עם רפרטואר שירים אינסופי ולהיטי ענק שהם חלק מהקאנון של המוזיקה, דיפ פרפל מכרה יותר מ-100 מיליון אלבומים ברחבי העולם במשך השנים. במשך השנים הקליטה הלהקה 22 אלבומי אולפן, 34 אלבומי הופעה חיה ו-20 אוספים.
2 צפייה בגלריה
"דיפ פרפל" בהופעה
"דיפ פרפל" בהופעה
"דיפ פרפל" בהופעה
(צילום: EPA)
ב-2016 זכו חברה הלהקה להיכנס להיכל התהילה של הרוק העולמי. הלהקה מורכבת מאיאן גילם הסולן, איאן פייס על התופים, רוג'ר גלובר הבסיסט, סטיב מורס בגיטרה ודן איירי על הקלידים.

5 השירים שהישראלים הכי אוהבים

דיפ פרפל מתגאה בשורת להיטי ענק, אבל הקהל הישראלי שומר מקום בלב למספר שירים שהצליחו אצלנו במיוחד:
1. Smoke on the Water – ה-להיט הבלתי מעורער של הלהקה, שהחודש צוין 50 שנים להקלטתו.
מופיע באלבום Machine Head שיצא ב-1972, ומבוסס על סיפור אמיתי לחלוטין על שריפה באולם הופעות בשווייץ בזמן הופעה של פרנק זאפה והלהקה שלו. חברי דיפ פרפל צפו בשריפה מחלון חדר המלון שלהם, וקיבלו השראה.
אחת מהעובדות המעניינות ביותר על השיר היא שהלהקה לא חשבה שהוא יהיה להיט, ולכן החליטה להוציא אותו בתור סינגל קרוב לשנה אחרי יציאת האלבום.
2. Lalena – בלדת רוק קלאסית וקורעת לב שהיא גרסת כיסוי יפהפייה לשיר שביצע במקור הזמר הסקוטי דונובן.
3. Hush – הלהיט הראשון של הלהקה, שנחשב עד היום לאחד השירים הטובים ביותר של הלהקה מהתקופה הראשונה שלה. השיר הוקלט לראשונה על ידי זמר הקאנטרי בילי ג'ו רויאל ב-1967, ונוספה לו גרסת כיסוי נוספת ומלאת חיים של Kula Shaker משנות ה-90- שווה לחפש.
4. Child in Time - שיר שהפך לאייקון של רוק כבד ו'גדול'. יצירה של יותר מ-10 דקות משנת 1970, שנוצרה בעידן הנוכחי (והשני) של דיפ פרפל.
5. Highway star - השיר הפותח של Machine Head מ-1972 הוא שיר הנהיגה האולטימטיבי, שמציג את היכולות המוזיקליות של הלהקה. אם תקשיבו טוב, תגלו ששני הסולואים בשיר מבוססים על מאפיינים של יצירות מאת יוהאן סבסטיאן באך.
בשיתוף Live Nation