הסופרת הילה בלום זכתה בפרס ספיר 2021 על ספרה "איך לאהוב את בתך" (הוצאת כנרת זב"מ), כך הוכרז הערב (ג') בטקס פרסי ספיר שהתקיים בסניף סטימצקי בראש העין. בלום זכתה במענק של 150 אלף שקלים ובנוסף ספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ויתורגם לשפה זרה נוספת על פי בחירתה.
3 צפייה בגלריה
הילה בלום
הילה בלום
הילה בלום
(צילום: שלו שלום)
ארבעת המועמדים האחרים לפרס, אותו מחלק מפעל הפיס כל שנה, היו: שמעון אדף על ספרו "הלשון נושלה" (הוצאת פרדס), יניב איצקוביץ' על ספרו "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" (הוצאת כתר), בוריס זיידמן על ספרו "תחנות ביניים" (הוצאת פרדס) ודרור משעני על ספרו "אמונה" (הוצאת אחוזת בית).
3 צפייה בגלריה
אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, הילה בלום ושר התרבותחילי טרופר
אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, הילה בלום ושר התרבותחילי טרופר
אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, הילה בלום ושר התרבות והספורט חילי טרופר
(צילום: סיון פרג')
הספר "איך לאהוב את בתך" עוסק ביחסים בין אם לבתה המנוכרת לה. מנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "הספר נפתח באישה המתבוננת בסתר דרך החלון במשפחת בתה לאחר שנים של נתק ומעמיד גם את קוראיו וקוראותיו כמו מאחורי החלון המשפחתי, מאחורי הזגוגית, שעל סיפה, כמאמר המשורר, 'הרעש נפרד מן האור'. בכתיבה מאופקת, מדויקת, רגישה וללא פאתוס, נמסרת בספר נקודת מבט המקוטבת בין מרחק לבין קרבה. פסקותיו ופרקיו הקצרים של הספר הם רבי עוצמה ומציגים מבט רענן ואמיץ באמהות ובקשר בת ואם. הילה בלום מספרת, תוך שימוש במקורות ספרותיים נשיים חזקים, על שושלת נשית, על אהבה ועל מכאוביה ועל סימני הבניה וההרס, שלא ניתן להפריד ביניהם, וכל זאת בכתיבה מזוקקת, מיומנת וחדשנית".
3 צפייה בגלריה
"איך לאהוב את בתך"
"איך לאהוב את בתך"
"איך לאהוב את בתך"
(כריכת הספר)
בטקס חולק גם פרס ליצירת הביכורים והוא הוענק ל"המטבח האחורי" מאת רומית סמסון.
פרס ספיר נוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית וזוהי השנה ה-21 שבה הוא מחולק. בשנה שעברה זכה בפרס סמי ברדוגו על ספרו "חמור" (הוצאת הספרייה החדשה) ובשנת 2019 זכתה אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק" (הוצאת כנרת זב"מ). עוד זכו במהלך השנים דויד גרוסמן, אמיר גוטפרוינד, אלונה פרנקל, יורם קניוק, נועה ידלין, אתגר קרת ואחרים.