הופעה של זמר הרגאיי היהודי המצליח, מתיסיהו, בשיקגו בוטלה בשל "איום בהפגנות" - כך סיפר אמש (ו') המוזיקאי ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
מתיסיהו
מתיסיהו
מתיסיהו
(צילום: gettyimages)
"מעריצים יקרים שלי, עצוב לי לכתוב לכם את זה, ההופעה שלנו הלילה בהאוס אוף בלוז בשיקגו, שהייתה סולד-אאוט, בוטלה עקב איום בהפגנות", שיתף המוזיקאי בפוסט בפייסבוק. "למרות שהפרטים האמיתיים סביב ההחלטה הזו נותרו עמומים, ובעוד שכל הגורמים זורקים את האחריות האחד אל השני, אני יכול להבטיח לכם שאצל צוות האבטחה שלי, שהיה ערני לגבי כל מה שקורה בעיר, לא התקבלו איומים על אלימות".
עוד סיפר, כי היות שהמקום שילם לו על הביטול - הוא יתרום את כל ההכנסות ל-Bring Them Home Now: "לרגל יום האישה הבינלאומי והנערות שעדיין מוחזקות בשבי חמאס". חלק מהכסף גם יתרם לאיחוד ההצלה בישראל: "ארגון חירום רפואי המנוהל כולו על ידי מתנדבים מרקעים שונים, יהודים ומוסלמים כאחד", כתב.
"למרות שהמעריצים שלי ואני נפגעים מזה מאוד, דעו שלא ניתן לבריונים האלה וללחץ שהם מפעילים עלינו לסחוף אותנו", כתב בסוף דבריו, "ההשפעות של ההתנהלות הזאת הן לא רק עבורי ועבר העם היהודי. אנשים וארגונים שנשברים תחת הלחץ שלהם מאיימים על חופש הביטוי האמנותי, היושר האינטלקטואלי והאפשרות לגלות אמפתיה לאנשים עם דעות והשקפות עולם שונות. אנחנו נמשיך להופיע ולעמוד זקופים מול שנאה, בדרך אל המטרה האמיתית בטווח הארוך - שלום לכולם".
המקום בו היה אמור להתקיים במופע, האוס אוף בלוז בשיקגו, אישר את הידיעה, אך לא ציין את הסיבה לביטול.
לפני כשלושה שבועות שיתף מתיסיהו את עוקביו בביטול של שתיים מהופעותיו: "הצוות שעובד במקומות בהם היינו אמורים להופיע סירב להגיע לעבודה, ואילצו אותם לבטל", סיפר אז, "המקום בסנטה פה אמר למעריצים שלנו שהביטול התרחש בשל 'חששות ביטחוניים', כשבפועל הבעיה הייתה שחלק מהצוות שלהם לא היה מוכן לעבוד איתנו... הם עושים זאת או כי הם אנטישמיים או כי הם מבלבלים בין האמפתיה שלהם לעם הפלסטיני עם שנאה למישהו שיש לו אמפתיה גם לישראלים וגם לפלסטינים".
הביטולים הללו מגיעים כמובן לאחר התבטאויות רבות של המוזיקאי בנוגע לתמיכתו בישראל, כשהוא אף הופיע כאן בינואר האחרון - ותרם את כל ההכנסות למשפחות החטופים. כחלק מזה, לפני כשבועיים הודיע דיוויד דריימן, סולנה היהודי של להקת המטאל דיסטרבד, כי הוא מגייס כספים המטרה לממן אבטחה למתיסיהו.
המוזיקאי הוא לא האמן היהודי היחיד שנאלץ להתמודד עם סיטואציות כאלו, כך למשל מאז פרוץ המלחמה אירועים בהשתתפותם של השחקנים היהודיים מים ביאליק וברט גלמן בוטלו או נקטעו בשל תמיכתם בישראל.