"אני רציתי לעשות סיבוב פרידה, בסמוך לקורונה, ואז הקורונה קרתה", סיפר אורן ברזילי סולן להקת מופע הארנבות של ד"ר קספר בתוכנית "הכול תרבות" ב-ynet radio, כשנשאל על פירוק הלהקה. "מה שקרה עם הלהקה זה שהיא התפרקה בצורה מאוד מוזרה. השירים הפכו להיות הרבה יותר גדולים מהשם של הלהקה. הרבה מהשירים אנשים מכירים ולא יודעים מי שר את זה. וזה התבטא אפילו בכרטיסים. אתה יודע, אתה עולה על הבמה לא יודעים מי אתה, ואז פתאום בום אתה מביא עשרה להיטים, ואנשים אומרים 'וואו זה גם הם? הייתי בטוח שזה הוא'. אני מאמין שנעשה איחוד עוד כמה שנים." האזינו לריאיון המלא.
הריאיון התקיים לרגל צאת שירו החדש של בריזלי "האור שבעיניים", אותו הלחין יחד עם איתן דרמון ואורי אבני, על אף שלרוב הוא נוהג להלחין בכוחות עצמו. "'האור שבעיניים' זה מונח שהתחבר לי טוב. זו האמונה האישית שלך, שאין לה שום קשר לאנשים אחרים ולמציאות. האמונה שלך. זהו בגדול. קשה לי נורא לדבר על טקסטים שאני כותב, כי הם הומצאו ברגע מאוד ספציפי שמאוד קשה לי לשחזר אותו. אני אתן לך דוגמה - מה שנהפך מהשיר 'תראו אותי'. זה פסיכי לחלוטין. זה שיר שקודם כל, לא הושמע. התעלמו ממנו בצורה מוחלטת. 12 שנה אחרי, הוא התחיל להיות בפרסומות ומאז הוא השיר שהכי נמכר לפרסומות. והוא שיר נצחונות שנכתב אולי ביום הכי עצוב בחיי".
"זה מה שאני אוהב באמנות", הוסיף ברזילי. "מה זה משנה מה המשורר התכוון, זה כבר לא שלו. זה נחלת הכלל וטוב שכך. אמנות היא לא מושלמת לטעמי. שום דבר הוא לא מושלם עד שאתה מוציא את זה החוצה אז עושים עם זה מה שרוצים, אין לך שליטה".
1 צפייה בגלריה
אורן ברזילי
אורן ברזילי
אורן ברזילי
(צילום: ירון ברנר)
עוד סיפר שבכוונתו לבצע במופעים שירים גם מקריירת הסולו וגם משירי הלהקה: "אני רק השנה התחלתי לשיר שירים של הקספרים בהופעות. ובהתחלה שמתי דגש רק על שירים שאני שר, ואז התחלתי לעבור לשירים ששי (להב, ע"ש) שר, והתחלתי להבין את הערך המוסף של הדברים האלה. כי יצירה אתה לא יכול להפריד אותה אם היה חבורה סביבך או לא, אתה כתבת או לא. אתה מזוהה עם זה וזהו. ובשביל להמשיך קדימה צריך לדעת לחגוג את העבר. אז זה דבר שאני ממש ממש נוהג לעשות אותו. הקמתי להקה, אתה יודע. אספתי חבורה של מוזיקאים סביבי, ואנחנו קיווינו לחזור לשגרה אז התחלנו לעשות מופעי להקה. וזה פשוט מדהים, השלושים דקות האחרונות של המופע שאני מביא רצף של כל הקספרים מכל השנים ואתה קולט איך עם השנים איך השירים האלה גדלו. כי לפעמים אני אומר 'זה לא באמת קרה'".