הוכרזו הזוכים בפרסי אקו"ם לשנת 2022-2023: האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל הכריזה הבוקר (ה') על הזוכים בטקס הפרסים בתחום המוזיקה הפופולרית, בין מקבלי הפרסים נמצאים אסתר שמיר, לואי להב, פאר טסי, אודיה, פול טראנק וג'ימבו ג'יי, אנה זק, אבי אבורומי מתן דרור ותמר יהלומי. פרסים על מפעלי חיים יוענקו ליוצרים יזהר אשדות ורמי קליינשטיין.
2 צפייה בגלריה
אנה זק, פאר טסי ואודיה
אנה זק, פאר טסי ואודיה
אנה זק, פאר טסי ואודיה
(צילום: שי תמיר, משה נחמוביץ, טל עבודי)
פרס מפעל חיים הוענק השנה לרמי קלינשטיין וליזהר אשדות. "אין ספק כי התרומה של קלינשטיין למוזיקה הישראלית היא אדירה עם מאות שירים שכתב והלחין לעצמו, לריטה ולאחרים, ושהפכו לפסקול וחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית בכל בית", נכתב בנימוקי הוועדה. על השני נכתב כי "אשדות, מוזיקאי, מלחין, מבצע, גיטריסט, מפיק, מעבד ומבכירי המוזיקאים והיוצרים בארץ, מוזיקה מאז ומעולם הייתה נדבך חשוב ובלתי נפרד בחייו. בנוסף להיותו מוזיקאי ויוצר בולט, אשדות הוא חדשן טכנולוגי בקנה מידה עולמי".
2 צפייה בגלריה
יזהר אשדות ורמי קלינשטיין
יזהר אשדות ורמי קלינשטיין
זוכי פרס מפעל חיים. יזהר אשדות ורמי קלינשטיין
(צילום: אוהד רומנו, אורית פניני)
בקטגוריית הישג השנה לשיר זכה "סתלבט בקיבוץ", של פול טראנק וג'ימבו ג'יי. "הטקסט הישיר והנוגע לוקח אותך למסע בקיבוץ או בכפר כמו שרק בישראל אפשר לחוות. כבוד גדול ליצירה ולביצוע", נכתב בנימוקי הזכייה, בעוד פרס הישג השנה לאלבום יוענק לפאר טסי ואיתן דרמון על "רדיו שטח". בנימוקי הוועדה על זכייתו של טסי נכתב: "אלבום מופלא שכל תעשיית המוסיקה מצדיעה לו. בכל שיר מורגשת אמת שמוגשת על ידי אמן ששר מהלב כל מילה - זו תוצאה של עבודה קשה, הרבה אמונה ובעיקר מקצועיות. האלבום כולו ייזכר כאלבום מופלא שיכנס לפנתיאון האלבומים הישראלים הגדולים".
תמר יהלומי זכתה בפרס הישג השנה למחברת, ועליה חבר השופטים אמרו: "הטקסטים שלה מרגשים ושורטים את הלב. הרצון שלה לפרוץ בעצמה לקדמת הבמה ולא רק לכתוב שירים מצליחים לאחרים הפגיש בשנה החולפת את הכתיבה היפה והרגישה שלה עם הקול המופלא והנוגע". פרס תגלית השנה יוענק לזמרת אודיה - שמלחינה וכותבת גם עבור זמרים אחרים בהם עדן בן זקן, אגם בוחבוט וגל אדם. "למרות גילה הצעיר ובזכות עבודה קשה אודיה מביאה את המוסיקה שלה, הכתיבה ההלחנה והשירה הייחודיות לה למקום אישי, מרגש ונוגע מה שמחבר מיד את המאזינים", נכתב בנימוקי הזכייה.
בנוסף, דירקטוריון אקו"ם העניק פרסים מיוחדים גם ליוצרת והזמרת אסתר שמיר, ולמפיק המוזיקלי לואי להב על תרומתם רבת השנים למוזיקה הישראלית.
פרס ליצירה הישראלית המושמעת ביותר הוענק לשיר "לך לישון" בביצועה של אנה זק, כשעל המילים והלחן חתומים רון ביטון, איתי שמעוני וירדן (ג'ורדי) פלג, שחתום גם על העיבוד של השיר. בתואר היצירה הלועזית המושמעת ביותר זכתה As it was של Harry Styles, בפרס שיוענק למו"ל המייצג - יוניברסל ישראל.
בין הפרסים הנוספים שיחולקו בטקס שיתקיים ב-9 ביולי נמצא פרס על הישג השנה למלחין עבור היוצר אבי אבורומי, ש"בתקופה קצרה מאד הצליח להעמיד רשימה יפה של להיטים והעתיד שלו לפניו ונראה ונשמע מבטיח". פרס המעבד יוענק למתן דרור, שחברי הוועדה צופים לו "המשך עתיד גדול ומבטיח".
חברי ועדת השיפוט שבחרו את האמנים הזוכים הם זאב נחמה, מוקי, גיא מזיג ואהרון פררה מכאן ג'.