הקבינט המדיני בטחוני ידון מחר (ב') בהצעת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את משרדי רשת השידור הטלוויזיונית אל ג'זירה הקטארית בישראל, ולשלול את תעודות העיתונאי של עובדיה, וזאת בנימוק שהיא משתפת פעולה עם החמאס ומשמשת שופר של ארגון הטרור הרצחני.
אל ג'זירה מחזיקה בישראל 30 עובדים, כשרובם אזרחים ישראלים וחלקם אזרחי קטאר, והיא משדרת באנגלית ובערבית. מאז פרוץ המלחמה, טוענים בישראל ,אל ג'זירה "חצתה את כל הקווים".
שר התקשורת שלמה קרעי הניח על שולחן הקבינט תקנות לשעת חירום שיאפשר את סגירת משרדי אל ג'זירה בנימוק ששידוריה מישראל פוגעים בביטחון המדינה ומהווים הסתה לאלימות. על פי התוכנית של משרד התקשורת, אם הבקשה תאושר פקחים של משרד התקשורת ושוטרים יסגרו את משרדי אל ג'זירה, יחרימו את המצלמות וכל מה שרלוונטי לשידור. ברמה הרגולטורית ערוציה יוסרו מיידית מ-HOT ו-yes. אף אחד מעובדי אל ג'זירה לא ייעצר, אם כי ישנה כוונה ברורה לשלול את תעודות העיתונאי של עובדיה. לא ברור אם ישנה כוונה לגרש מהארץ את העובדים הקטארים של התחנה.
בימים האחרונים הבקשה של קרעי עברה בחינה של כל גורמי הביטחון ובכלל זה המוסד, השב"כ, צה"ל והיועצת המשפטית לממשלה. גורמי הבטחון תומכים במהלך אך השב"כ הצביע שיש קושי להוכיח פגיעה ישירה בביטחון המדינה.
משרד החוץ תומך במהלך אך מצביע על הקשיים והנזק שייגרם לתדמיתה של ישראל שצריכים לקחת אותו בחשבון, כמו גם גורמים מדיניים בכירים, שסבורים שסגירת אל ג'זירה, מהלך לא דמוקרטי שנראה רע מאוד בפני העולם, תפגע בשמה ובתדמיתה של מדינת ישראל. המהלך עלול להיתפס כסתימת פיות ורק מדינות לא נאורות עושות דברים כאלה.
עוד נודע כי לשכת העיתונות הממשלתית תומכת רק בשליחת תעודות העיתונאי של כתבי אל ג'זירה בערבית ולא של הכתבים באל ג'זירה באנגלית.
בעבר ניסו שרי תקשורת לסגור את משרדי אל ג'זירה אך ירדו מהרעיון לאחר שנתקלו בהתנגדויות משפטיות.
דוברת משרד המשפטים מסרה כי הטענה לפיה הייעוץ המשפטי מעכב תקנות שעת חירום ביחס לאפשרות סגירת משרדי אל ג'זירה היא חסרת בסיס. "רק היום בשעות הצהריים התקבלו חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין, ובהמשך הנחה הדרג המדיני לקיים דיון בקבינט מחר. הייעוץ המשפטי לממשלה יציג בפני הקבינט נוסח תקנות שעת חירום לאישור". להערכת גורמים משפטיים התקנות יעברו את מבחן בג"צ.