לקהל שהגיע הערב (ו') לאקספו בתל אביב ציפתה הפתעה: הופעתו של האמן האפריקני REMA בוטלה מבלי שנמסרה הודעה על כך לרוכשי הכרטיסים.
ההופעה נקבעה בעקבות דחיית המועד המקורי - כשזו הייתה אמורה להתקיים אתמול. ביטולה הפתאומי, שעליו התבשרו הבאים רק עם הגיעם למקום האירוע, התרחש זמן קצר לפני שההופעה הייתה אמורה להתחיל, והותיר את הקהל שהתאסף נזעם.
"רק כשהגענו גילינו שההופעה בוטלה מאנשים שהיו שם", סיפרה אפרת שהגיעה להופעה מאזור חיפה "אף אחד מההפקה לא דיבר איתנו ולא עדכן אותנו גם כשהיינו שם. זה מבאס מאוד, אבל ממה שהבנתי הזמר לא אשם".
1 צפייה בגלריה
REMA
REMA
הזמר רמה
(GettyImages /Francois Durand / Stringer)
מהפקת המופע נמסר כי "הופעתו של הזמר הבינלאומי REMA בוטלה שעה טרם המופע מאחר שלטענת משטרת ישראל קיימים בביתן 2 אקספו תל אביב ליקויי בטיחות, והמשטרה אינה מאפשרת את קיומו של המופע של הזמר.
"הזמר REMA, שנמצא בישראל כבר שלושה ימים, והופעתו נדחתה כבר ביממה, יעזוב מחר את ישראל כאשר הקהל הישראלי לא יצליח להנות מהופעתו ושלל להיטיו. הפקת המופע הישראלית מתנצלת בפני קהל הרוכשים ותחזיר להם את כספם".
ממשטרת ישראל, עם זאת, נטען כי להפקת המופע היה זמן לתקן את הליקויים עד מועד קיומו. "הופעתו של הזמר הבינלאומי REMA לא נפתחה הערב לקהל לאחר שמהנדס הבטיחות לאירוע לא נתן אישור לכך בשל ליקויי בטיחות", כתבו בתגובה לפניית ynet, "זאת למרות שהמפיק קיבל הזדמנויות רבות לנסות לתקן את הליקויים עד לשעה מאוחרת הערב. בנוסף, בעל העסק לא עמד בתנאי האבטחה הנדרשים. משטרת ישראל אמונה על שלום הציבור ובטחונו ולפיכך לא ניתן היה לאשר את פתיחת האירוע לקהל הרחב".
מאקספו ת"א ביקשו למסור בתגובה: "ביתן 2 פועל תחת רישיון עסק וכל ההיתרים הדרושים ואין בו ליקויי בטיחות. האירוע בוטל אך ורק בגלל שמהנדס בטיחות מטעם חברת ההפקה סרב לאשר את קיומו עקב אי עמידת ההפקה בתוכנית הבטיחות עבור האירוע. הודעת חברת ההפקה מהווה לשון הרע ואקספו ת"א תנקוט בכל האמצעים להגנה על שמה הטוב ומיצוי זכויותיה".
REMA, דיוויין אינקובור (Divine Ikubor) בשמו האמיתי, יליד ניגריה, פרץ ככוכב בינלאומי אחרי ששחרר את הסינגל Calm Down ב-2022, שבו שיתף פעולה עם סלינה גומז. רמה אמור היה להופיע כאן מוקדם יותר השנה, במועדון בראשון לציון בחודש מאי, גם אולם הופעה זו נדחתה.