תיאטרון חיפה, בניהולו של המנכ"ל והמנהל האמנותי החדש, משה קפטן, פרסם את הרפרטואר שלו לשנה הקרובה, והוא כולל לא מעט הבטחות. ביניהן עיבוד בימתי לסדרת הטלוויזיה "שבאבניקים", עיבוד לסרטים "אלכס חולה אהבה" ו"לילסדה", "הילד חולם" של חנוך לוין עם מוזיקה של עילי בוטנר, והמחזמר "היומן".
עוד בגזרת התרעננותו של התיאטרון הצפוני בעונה 2025-2026: לאנסמבל שלו יצטרפו שחקנים מובילים כדוגמת גילה אלמגור-אגמון, יפתח קליין, רוני דלומי, יחזקאל לזרוב, סנדרה שדה, נעם קליינשטיין, אריה צ'רנר, גלית גיאת, דניאל גד, ובן פרי. הבמאי גמא פריד מונה לבמאי הבית של התיאטרון ולמנהל האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים, מחזאית הבית של התיאטרון תהיה נגה אשכנזי, הדרמטורג - המחזאי אורי אוריין, והבמאיות שיר גולדברג ומירי לזר יצטרפו לצוות הבמאים.
אחת מהפקות הדגל תהיה כאמור העיבור של אלירן מלכה לסדרה הפופולרית "שבאבניקים", שיגולל את סיפורם של ארבעה תלמידי הישיבה החרדית "נתיבות אברהם", שאינם בדיוק "תלמידי חכמים" טיפוסיים ומתעניינים באופנה, בבנות, בטלפונים חכמים ובחיים שמחוץ לכתליי הישיבה.
ארז דריגס יהיה אחראי לעיבוד הבימתי לסרטו של שמי זרחין, "לילסדה", אותו יביים משה קפטן, שבמרכזו דרמות קטנות המתרחשות בחיי משפחה המתכנסת בבית ההורים לקראת החג, כשרק בן הזקונים, שנהרג בפעילות צבאית, נעדר. שלומית ארנון בר לב ועינת ברנבוסקי יכתבו את המחזה, "החיים על פי אגפא", על פי תסריט הסרט המיתולוגי של אסי דיין, כשארנון בר לב גם תביים. זהו סיפורו של לילה אחד בבר תל אביבי דחוס ואפל שאליו מגיעים הבודדים כדי להימלט מהמציאות הבוערת שבחוץ.
משה קפטן יביים גם את המחזמר "היומן", המבוסס על הרומן המפורסם מאת אינגריד מייקלסון ורבקה ברנסטטר, שהיווה השראה לסרט המצליח, ובמרכזו אלי ונואה, שניהם מעולמות שונים, שחולקים חיים שלמים של אהבה למרות הנסיבות המאיימות לפרק אותם. אלי ביז'אווי יתרגם.
עינת ברנובסקי ואילנה ללצ'וק מעבדות לבמה את סרטו של בועז דוידזון, "אלכס חולה אהבה", אותו יביים קפטן בשיתוף ללצ'וק. מסע ההתבגרות של אלכס שמאוהב במימי ובדודתו היפה, אבל מסתיר את רגשותיו. במקביל הוא נתון ללחץ מצד משפחתו ובעיקר אמו השתלטנית, שתובעת ממנו להצטיין בלימודים ולהתנהג לפי ערכי המשפחה המסורתיים.
עילי בוטנר ילחין את המוזיקה להצגה "הילד חולם", מיצירותיו הגדולות של חנוך לוין. ההשראה למחזה הוא סיפורה של הספינה סנט לואיס, שיצאה ב-13 במאי, 1939, בעקבות מאורעות הדמים של ליל הבדולח, מנמל המבורג שבגרמניה כשעל סיפונה 936 פליטים יהודים בדרכה לקובה. רשויות ההגירה הקובניות סרבו לקבל אותם והאונייה הרדופה החלה לנדוד מנמל לנמל בתקווה למצוא ארץ שתסכים לקלוט את נוסעיה. ההפקה היא בשיתוף התזמורת הסימפונית חיפה.
באגף המחזאות המקורית יועלה "לא לציטוט" של איתי סגל - על עיתונאי בתחילת דרכו, שמגיע לביתו של כוכב פופ גדול לשעבר, שחי כיום בשולי תהילתו, בצל שירים נשכחים וסודות שהודחקו. העיתונאי אינו מגיע במקרה: הוא מחפש את האמת שמאחורי שיר האהבה הכי מפורסם של הכוכב.
נגה אשכנזי כתבה את "הקלטה חוזרת" על עיתונאית בת 40 שנמצאת בעיצומו של תהליך גירושים, ומגיעה לבית ילדותה כדי לפנות את תכולת הבוידעם. בין אלבומי תמונות וניירת ישנה, היא מוצאת אוצר בלתי צפוי: קופסה מלאה בקלטות טייפ מאובקות. כשהיא משמיעה את הקלטות היא מגלה שמדובר בשיחות הטיפול הזוגי של הוריה משנות השמונים, תקופה בה התלבטו אם להישאר יחד או להתגרש.
שחר פנקס כותבת את "היורש", עיבוד מודרני לסיפור המקראי של יעקב ועשו, אותו תביים שיר גולדברג. הידרדרות במצבו הבריאותי של יצחק, איל נדל"ן מצליח, מהווה את אקורד הפתיחה למאבק ירושה בין שני בניו, עשו ויעקב. מחזה מקורי נוסף הוא "הקו החם" מאת גילית קוזבה שתביים דפנה זילברג. במרכזו פסיכולוגית שעובדת בקו חם המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון, בצורה אנונימית ומיידית, ומקבלת באחת ממשמרות הערב שיחת טלפון מגבר במצוקה, שאומר לה "אני חושב שאני משתגע". מתברר שזהו ראש הממשלה.
6 צפייה בגלריה


מצטרפים לשחקני התיאטרון: יחזקאל לזרוב, נעם קלינשטיין ויפתח קליין
(צילום: ידנה קופל / ח"צ, באדיבות תיאטרון חיפה)
"אבן הסבלנות" של אלי בן דוד, מבוסס על ספרו של עתיק רחימי, שבמרכזו גבר פצוע, ששוכב כבר שלושה שבועות מחוסר הכרה כשבחוץ משתוללת מלחמה. אשתו שסועדת אותו אינה יודעת אם הגבר שלה שומע אותה, אבל סוף סוף, לראשונה בחייה, היא מדברת אליו.
את "גבר גבר" כותבים אורי אוריין ורן דברת, והוא מתרחש בישראל של שנות ה-70, בתקופה שבה הומוסקסואליות הייתה רחוקה מלהיות חוקית. מאמן שמכון האגרוף שלו עומד בפני סגירה מבין שהדרך היחידה להציל את המכון היא לאמן מתאגרף הומוסקסואל לאליפות הארץ.
"אישה כמוני" מאת ליאור סורוקה, עוסק בגבר בשנות ה-50 לחייו, נשוי ואב לנער מתבגר, הנאבק כבר שנים בתחושת ניכור עמוקה כלפי גופו ובשאלות מטלטלות של זהות מגדרית. חייו מתנהלים על מי מנוחות מדומים עד למפגש בלתי צפוי עם שכנתו, זמרת אופרה לשעבר בת 80, אישה בודדה עם עבר סוער. רובי פורת שובל כותבת את "של מי הילד הזה", שבמרכזו השאלה מה קורה כשהחיים מתנגשים עם מציאות שעדיין אינה יודעת לעכל "משפחה אחרת"?
בתחילת 2026 תוקם מחדש קבוצת הצעירים "החיפאית" שתציג את המחזה "המדריך לחיים הטובים" מאת יעלי רונן, בבימויו של עידו הכהן, על צעירים ישראלים שגדלו לתוך מציאות של אלימות, פיגועים ודיכוי. עוד יועלו עיבוד מודרני פרוע וסקסי מאת רז יובן לקלאסיקה "גן הדובדבנים" של אנטון צ'כוב, ו"מרילין", יצירה לתיאטרון ומחול של הכוריאוגרף אביחי חכם על מרלין מונרו.
באגף המחזאות מתורגמת יועלה "אלוף הבונים שלי", קלסיקה מודרנית מאת ליילה ראיסק על פי הנריק איבסן, בתרגומה של נגה אשכנזי, אותה תביים שיר גולדברג. בערב 4 ביולי, בהמפטונס, אלנה סולנס, מו"לית מוערכת מאד, מתכוננת לערוך מסיבה לכבוד בעלה האדריכל הנרי, בזמן שהוא חושף את יצירת המופת האחרונה שלו. מה שנראה לכאורה כאיחוד מלהיב מתנפץ עם הגעתה הבלתי צפויה של תלמידה לשעבר של הנרי, איתה ניהל בעבר קשר אינטימי.
נגה אשכנזי תתרגם גם את "היה לנו עולם" של ג'ושוע הרמון, שבמרכזו אישה גוססת שמתקשרת לנכדה ומבקשת ממנו לכתוב מחזה על משפחתם. "אבל אני רוצה שתבטיח לי משהו," היא אומרת. "תעשה את זה כמה שיותר מר ומרושע".
הקומדיה "שם פרטי", מאת מתיה דלאפור ואלכסנדר דה לה פאטאלייר, בבימויו של מורדי גרשון, שתועלה בתחילת נובמבר, עוסקת בערב פריזאי נעים וחביב בבית, עם משפחה וחברים, שהכול בו הולך בכיוון עקום לחלוטין, במיוחד כשגיבור הקומדיה מחליט לקרוא לבן שלו אדולף. ההפקה היא בשיתוף תיאטרון השעה הישראלי.
עוד הבטחה הוא המחזמר "משתגעים מאהבה" מאת ג'ו דיפייטריו, עם מוזיקה של ג'יימי רוברטס, שיביים גמא פריד - קומדיה מוזיקלית על ארבעה שחקנים וירטואוזים שמחליפים דמויות ותפקידים. מחזמר נוסף שכבר הועלה מספר פעמים בארץ, הוא "מיקה שלי", הפקה בשיתוף TO MIX, שכתב גדי ענבר על פי שיריו של יאיר רוזנבלום, כשעל העיבוד והדרמטורגיה אחראים שחר פנקס ומשה קפטן
"אני שמח להציג את היצע ההצגות של תיאטרון חיפה לשתי העונות הבאות", אומר קפטן. "לאורך שנים שימש תיאטרון חיפה חממת תרבות אדירה בה צמחו גדולי המחזאים והבימאים של ישראל. היצע רפרטוארי זה כולל רשימה של מיטב היוצרים הפועלים כיום וביניהם גם אלה שיהפכו להיות המחזאים הגדולים הבאים של התיאטרון הישראלי".










