אחרי קריירה ארוכת שנים בקולנוע ובתיאטרון, כוכב הקומדיה המצרי עאדל אמאם החליט לפרוש מעולם האמנות, כך דווח אמש (שבת) בתקשורת המצרית.
2 צפייה בגלריה
עאדל אמאם
עאדל אמאם
עאדל אמאם
(צילום: Dominique Charriau/Getty Images)
בנו של השחקן, ראמי אמאם, מסר כי אביו "החליט להתמסר לחיי המשפחה וליהנות מהאווירה המשפחתית עם ילדיו ונכדיו". עוד הוא ציין כי מצבו הבריאותי של הכוכב בן ה-83 טוב. על פי כתבה שפורסמה ב"אל-ערביה", חלפו ארבע שנים מאז הופעתו האחרונה של אמאם בסדרה "ולנטינו" - אז נפוצו שמועות על מצבו הבריאותי, אך אלה הוכחשו על ידי מקורביו ונטען כי עוד יחזור לעשייה האמנותית.
התגובות ברשתות החברתיות על פרישתו לא איחרו לבוא. "עאדל אמאם הוא חלק מחייו של כל מצרי", כתב אחד הגולשים. אחר שיתף כי "אין שחקן כמו עאדל אמאם, אף אחד לא מגיע לרמה שלו. האישיות שלו ייחודית. למילים, לתנועות ולמשחק שלו יש אישיות".
אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, התייחס היום גם הוא לפרישה ופרסם קטע מריאיון שפורסם עם אמאם בעבר, אז דיבר על החוזק של ישראל ואמר: "ישראל מדינה מאורגנת. כשישראל אומרת 'אני אעשה' - היא עושה". באותו קטע השחקן מוסיף ושואל כיצד ניתן להילחם במישהו שיודעים כמה הוא חזק. "האם יש מסר ברור מזה למנהיגי חמאס ולניצחונותיהם המזויפים?", כתב אדרעי.
הקטע שפורסם על ידי דובר צה"ל בערבית כבר הכניס את אמאם לצרות בשנת 2018, כאשר חשבון שמפעיל משרד החוץ הישראלי שיתף אותו ברשתות החברתיות. לפי עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", מקור הסרטון הוא ריאיון משנת 2010 שחוזר מדי פעם לכותרות ועושה צרות לכוכב המצרי. בריאיון המלא הוא נראה מזלזל בבכירי חמאס.
בזמנו, "אל-ערבי אל-ג'דיד" פרסם כתבה בנושא, שבה נכתב כי אמאם הופתע מכך שהקטע חזר לכותרות, ומהמתקפה עליו שהתעוררה בעקבותיו, אך הדגיש כי הוא לא מתבייש בשום אמירה שהשמיע בעבר. "הוא לא אמן מתחיל או פזיז שלא מבין מה הוא אומר", נכתב. השחקן הוסיף כי גם אם שיבח את ישראל, הוא שונא אותה כמו כל אזרח ערבי מן השורה, אבל זה לא לוקח מישראל את העובדה שהיא יודעת מה היא עושה ומהיכולות שלה.
היותו של השחקן דמות חשובה במצרים ובעולם הערבי מובילה לעיסוק רב בדעותיו הפוליטיות, כשרק באוקטובר האחרון פורסמה כתבה שמנסה להבין את יחסו לישראל דרך יצירותיו. שם, נטען כי האמנות אינה עומדת במנותק מהמתרחש, ונסקרו מספר יצירות שלו, שבאמצעותן הוא מביע את דחייתו לישראל, כך על פי הכתבה.
2 צפייה בגלריה
עאדל אמאם
עאדל אמאם
עאדל אמאם
(צילום מסך: מתוך עמוד היטיוב של כאן)
אמאם נולד במאי 1940, והוא אחד השחקנים המפורסמים והפופולריים ביותר במצרים ובעולם הערבי. במהלך הקריירה שלו הוא שיחק בתפקידים רבים ומגוונים, בהם סרטים רומנטיים, פוליטיים וכאלה שעסקו בסוגיות חברתיות. הוא החל את הקריירה בתחילת שנות הה-60 ומאז לקח חלק בכ-126 סרטים, 16 סדרות, 11 הצגות, ואפילו תוכנית רדיו יחד עם הזמר עבד אל-חלים חאפז. בארץ אמאם התפרסם כאמור בעיקר הודות לשידורי הסרטים בערביים בימי שישי בערוץ 1, בהם הסרט "הטרור והקבב" הנחשב לסרט המצרי המצליח בכל הזמנים.