ליטל סמדג'ה שוחה כבר עשר שנים בבריכת הריאליטי הישראלי, אבל הפעם, לעונה החדשה של "גולסטאריות", היא הגיעה מוכנה מאי פעם וחשוב מכל מבחינתה - גם מודעת יותר. "היו רגעים שהרגשתי ששופטים אותי בצורה מסוימת, ואמרתי לעצמי, 'אין סיכוי שאני מגיעה למקומות האלה'. נשכתי שפתיים והתאפקתי", היא אומרת בריאיון ל-ynet.
מה זאת אומרת "נשכתי שפתיים"? "זה אומר שבאתי לחוויה כיפית ומטורפת. למשל, הכרתי את תקוה גדעון. ראיתי אותה קודם בטלוויזיה, אבל כשהיא הייתה שותפה שלי לחדר בצילומים של 'גולסטאריות', הבנתי למה היא זכתה ב'האח הגדול'. היא מצחיקה, היא חברה טובה והיא יודעת להביע את עצמה. יש לה לב טוב וחוש צדק מדהים".
2 צפייה בגלריה
ליטל סמדג'ה
ליטל סמדג'ה
ליטל סמדג'ה
(צילום: אוהד רומנו, HOT)
לצד הקשר הקרוב עם גדעון, גורמים שנכחו בסט הצילומים העידו על מערכת יחסים טובה קצת פחות עם מאיה בוסקילה, שמשתתפת גם היא בתוכנית שעולה לשידור היום (ה') ב-HOT VOD (וב-29 בנובמבר ב-HOT Real). סמדג'ה, כאמור, הגיעה מודעת ושקולה יותר לצילומים, כפי שהיא מרבה להדגיש בריאיון, ואולי לכן היא חוסכת במילים על מערכת היחסים עם הזמרת.
"היו בחורות שהיו יותר קרובות אליי ופחות קרובות אליי", היא מתחמקת באלגנטיות. "אני יכולה להגיד שהיא אחת הבחורות הכישרוניות, ואני לא יודעת איך היא לא כובשת את המדינה. יש לה קול מדהים. וברמה האישית? אני לא אוהבת לעשות ספוילרים, תצפה".
למה היית צריכה ללכת לעוד תוכנית ריאליטי? "זו פרנסה לכל דבר. זה היה בתקופה קצת פחות טובה בחיי האישיים והייתי צריכה פרנסה, ובקורונה אי אפשר שלא לברך על זה. אני לא בת 20, ופחות מעניין אותי למכור את נפשי, אבל אני רואה בזה פרנסה. מצד שני, ריאליטי גם משאיר בך חוויות. אתה פוגש אנשים חדשים, מקבל אהבה וזה מקרב אותך לקהל. ל'גולסטאריות' הלכתי בין היתר כי חשבתי - מה כבר יכול להיות אחרי 'הישרדות'?"
לא לשווא סמדג'ה בת ה-33 מדברת כך על "הישרדות". היא השתתפה בעונה הקודמת של תוכנית הריאליטי האקזוטית, וחטפה אש וביקורות לאורך כל העונה. שני השיאים השליליים הגיעו בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת שלה כלפי מתמודדים אחרים, שעליהן כבר הספיקה להתנצל.
איך לקחת את התגובות הקשות שקיבלת? "היום אני צוחקת על זה. אנחנו בעשור כזה של מתייפייפים, והלוואי והיינו יפים כמו שאנחנו רוצים להיות. אנחנו כל כך רוצים להיראות טוב ולהישמע טוב, ואם היינו כל כך נאורים כמו שאנחנו רוצים, 90 אחוז מהבעיות שאנחנו קוראים עליהן בחדשות היו נפתרות. אני אגיד לך משהו: אל תשפוט אדם עד שאתה עומד בנעליו. ולא לשכוח שיש גם עריכה".
מה זאת אומרת? "עשו לי עוול ב'הישרדות'. אני בן אדם מצחיק. אני עושה אווירה טובה, אומרים 'אין הנחתום מעיד על עיסתו', אבל אין מי שיעיד עליי עכשיו, אז אעיד על עצמי. אני מאוד עמוקה, אני רחוקה מלהיות שטחית. היו שיחות טובות, אבל הדמות שיותר התאימה לקונספט זו דמות הערסוואתית - ואני שנים לא שם. אני שם כשאני עצבנית, כשדוחקים אותי לפינה".
איך את מגדירה את החוויה בדיעבד? "היו ימים שבכיתי, פחות היה בא לי לענות לטלפונים. כעסתי מאוד על עצמי שהלכתי בכלל לתוכנית הזאת. זה היה מאוד עוצמתי וקשה. הייתי בדיכאון קשה אחרי 'הישרדות'. אבל היו גם דברים טובים שהתוכנית נתנה לי".
2 צפייה בגלריה
גולסטאריות
גולסטאריות
באה בגישה שונה. "גולסטאריות"
(צילום: אוהד רומנו, HOT)
הלכת לטיפול? "כן. פעם התחלתי ללמוד פסיכולוגיה, אז את רוב הדברים אני יודעת. שיתפתי שיש לי דיכאון, אבל לא ציפיתי לפתרונות. פסיכולוגים אוהבים לדבר על זה, אני רוצה לפתור את זה. אני מאוד אוהבת פרקטיקה, ידעתי שזה יעבור". סמדג'ה מוסיפה כי אחרי "הישרדות", "כל העולם שלי התמוטט, וכבר לא נותר לי כח להילחם. באותו זמן הרגשתי שזו מלחמה מיותרת, להילחם על מה שחושבים עליי. היום אני יכולה להגיד לך שאני צוחקת על זה. אז קיללתי, אז מה! בכביש אנשים מתנהגים כמו אני לא יודעת מה. בן אדם שנוסע באוטו עם מזגן ובתנאים נוחים - יוצאת ממנו מפלצת. אז אני ב'הישרדות', שמביאים אותך למצב קיצון, קיללתי".

"מבחינתי, רצוי היה להישאר נשואה, אבל זה היה מאוד קשה"

מלבד הסערה התקשורתית, בשנה האחרונה סמדג'ה גם חוותה משבר בביתה, כשנפרדה מבעלה אחרי ארבע שנים. "הגירושים הם לא תוצאה של שום ריאליטי. מטומטם וטיפש מי שחושב שאתגרש בעד 15 דקות של תהילה", היא אומרת. "מבחינתי משפחתיות זה ערך עליון, האופי שלי יותר משפחתי משל מישהי שאוהבת לחגוג, אבל אחרי מספר שנים של ניסיונות אתה מבין שאתה לא פוגע רק בעצמך, אלא גם בילדים שלך. לכן בשלב מסוים הבנו שעדיף בנפרד. מבחינתי רצוי היה להישאר נשואה, אבל ב'מצוי' זה היה מאוד קשה". כיום סמדג'ה מתפרנסת מעבודתה ביחסי ציבור, ומגדלת את שני בניה, אחד ממערכת היחסים עם הכדורגלן לשעבר ראובן עובד, והשני מבעלה לשעבר.
את רוצה זוגיות חדשה? "לא, כרגע אני לא מחפשת זוגיות, לא מחפשת כלום. אני רוצה שקט. מעניינים אותי הילדים שלי, מעניין אותי התא הזה. אני לא רוצה להכיל אף אחד יותר. אני מרגישה שלאורך כל החיים בחרתי לוותר על עצמי, לטפל באנשים, להבין, להכיל ולטפל בבעיות שלא אני יצרתי. כל עוד לא ארגיש שאני בשלה להכניס אנשים לחיים שלי, לא אכניס אף אחד. הילדים שלי ממלאים אותי. אני לא מרגישה שאני מפספסת משהו בחוץ".