אוהדי ספורט מכירים את התהליך הזה מקרוב: הקבוצה שלהם עתירת כוכבים, היא מצליחה לאורך שנים, לעיתים בלתי מנוצחת, והשיגה עבור האוהדים שלל אליפויות ותארים. אבל אז משהו קורה - האנרגיות דועכות, הכוכבים מאבדים גובה ויש תחושת מיצוי. המנהל המקצועי או הג'נרל מנג'ר, המאמן וגם הקהל יודעים שזה בלתי נמנע: דרוש ריענון כללי. סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר. נקודת מוצא אופטימית בסך הכול, קצת תמימה, אבל בלתי נמנעת. הרי הסוף יגיע כך או כך.
10 צפייה בגלריה
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", "שומרי הגלקסיה 2" ו"נצחיים"
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", "שומרי הגלקסיה 2" ו"נצחיים"
כבר נעשה לכם סדר. קליאה, "אדם וורלוק" ובלאק נייט
(צילום מסך, באדיבות מארוול)
כדי להתמודד איתו ולשמר המשכיות של הצלחות לאורך זמן, נדרש מהלך של בנייה מחדש. כך בספורט, וגם בתרבות - בקבוצת הכדורגל שהלכתם בעקבותיה באדיקות על המגרש, וגם בנבחרת גיבורי העל שליוויתם את מעלליה על המסך. וכמו קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שפירקה את הסגל שלה הקיץ והרכיבה מחדש, כך גם באולפני מארוול שנפרדו לא מכבר מגיבורי העל המרכזיים שלהם ומכינים את הבמה למי שאמורים להמשיך את המורשת כדמויות חדשות, רעננות, ולמען האמת - לא כל כך מוכרות.
אולי בגלל תחושת מיצוי של היוצרים, או שמא בגלל החשש שזו תגיע בקרוב מצד הקהל, הנהגת מארוול ברשות קווין פייגי החליטה לחתום את הפרק של "הנוקמים" ביקום הקולנועי של מארוול. לכאורה האתגר נראה פשוט יחסית בהתחשב במורשת העשירה וארוכת השנים של יוצרי הקומיקס של חברת מארוול המקורית. לרשות הזרוע הקולנועית האדירה שלה עומד עולם תוכן בלתי נדלה של סיפורים, דמויות, ולא פחות חשוב בימינו - ממדים. אבל עם כל הכבוד לשושלות הקומיקס, והדרך שבה אלה הסתעפו להן בין סטן לי וג'ק קירבי, לכריס קלרמונט, דון הק, רוי תומאס ואחרים, היסודות לקיומו של היקום הקולנועי של מארוול והגרעין שמאחורי הצלחתו הקופתית חסרת התקדים בעשור האחרון הוא הגיבורים האיקוניים שלו: קפטן אמריקה, ספיידרמן, איירון-מן, תור, הענק הירוק, האלמנה השחורה, אקס-מן, הפנתר השחור וקפטן מארוול. אלו הם החלוצים שתיווכו בין מסורת הקומיקס הוותיקה, ושדה הידע העצום שיצרה מאז תחילת המאה הקודמת ועד היום, לבין הביטויים העוצמתיים על המסך הגדול, ולאחרונה גם הקטן דרך דיסני+.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הנוקמים"
מתוך "הנוקמים"
הדור הישן הוחלף. מתוך "הנוקמים"
(באדיבות yes)
אבל עתה, על רקע עייפות החומר ולפני שבמארוול לוחצים על הכפתור האדום, מפעילים את מערבלי הזמן והמרחב ומתמסרים כל כולם לנשק יום הדין של הממדים המקבילים והיקומים האלטרנטיביים, פייגי וצוותו הולכים לאופציית הבנייה מחדש ופונים לדמויות חדשות שמי יודע - אולי ישבו את לב המעריצים. וכך, לאט לאט ובאופן הדרגתי, אנחנו מקבלים היכרות מרופרפת עם גיבורים ונבלים אלמוניים יחסית שבקרוב יעמדו במרכז הבמה. זהותם מוטמעת ברמיזות, חידות או בדיחות בשולי הסרטים האחרונים, או לרוב בסופם כקטעי פוסט-קרדיט החביבים על יוצרי מארוול. אז מי ומי בגיבורים והנבלים החדשים? אל תגידו שלא הזהרנו: ספוילרים ללא מעט מסרטי מארוול.

דיין וויטמן / בלאק נייט

ההיכרות הראשונית עם הדמות של דיין וויטמן היא במהלך הסרט "נצחיים". הבחור הבריטי הסימפטי מוצג כבן זוגה של סרסי, מעין אלה קדמונית בעלת חזות של אישה אסייתית צעירה. השניים הכירו והתאהבו במהלך עבודתם במוזיאון הטבע בלונדון, פחות או יותר באותה תקופה בה דיאנה פרינס (המוכרת לכם יותר כוונדר-וומן, או גל גדות) הועסקה במוזיאון הלובר בפריז - עניין של צירוף מקרים בתפר שבין העולם הבדיוני של מארוול ו-DC קומיקס. אבל צירוף מקרים תמוה אף יותר עולה דווקא מהתפר שבין העולם הבדיוני של מארוול לזה של "משחקי הכס". שמה של סרסי (Sersi) יותר ממזכיר את זה של סרסי (Cersei) מהסדרה של HBO, וקיט הרינגטון, שכג'ון סנואו נלחם בסרסי המלכה המרושעת מבית לניסטר, מגלם פה את בן זוגה האוהב של סרסי שופעת החיוביות. הוא כל כך אוהב עד שהוא נעלם במהלך הסרט לאחר שהוא מגלה את זהותה האמיתית.
בסצנת הפוסט קרדיטים אנחנו פוגשים בו שוב כשהוא חושף שגם הוא עצמו לא היה כן לחלוטין בנוגע לזהותו האמיתית, או יותר נכון בנוגע לייחוסו המשפחתי. מסתבר שמעבר להיותו הבן זוג-של הוא גם הבן-של, או ליתר דיוק הנכד של הנכד של הנכד של המלך ארתור, וככזה יש לו זיקה מיוחדת לחרב המכונה "הלהב האבוני", שמהדהדת את אקסקליבר המזוהה עם הגיבור האגדי. היא לא חושלה מפלדה וליריאנית, אך נוצרה על ידי המכשף מרלין. עוצמתה אדירה, והיא עלולה להשחית את נפשו של האוחז בה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "נצחיים"
מתוך "נצחיים"
לא פחות מאשר צאצא לשוללת של המלך ארתור. הרינגטון ב"נצחיים"
זהו קונפליקט שוויטמן יאלץ להתמודד עימו בעתיד כשהוא יאמץ את דמות הגיבור בלאק נייט. ברור איפה האביר השחור עומד מבחינת העדפות צבעוניות - זה עניין של שחור ולבן. אבל ככל שמדובר בעניינים של טוב ורע יהיה לו הרבה יותר קשה להכריע, וסיפורו צפוי להיות רווי התלבטויות בנוגע לסוגיות מוסריות ולאילן היוחסין שלו, שצף לתודעתנו כשסרסי מעניקה לו טבעת עם סמל משפחתו - עורב. עוד צירוף מקרים? לפחות אין לו שלוש עיניים.

אריק ברוקס / בלייד

כשדיין בא במגע עם חרבו האפלה במהלך סצנת הפוסט-קרדיטים ב"נצחיים", נשמע קול ברקע שמזהיר אותו: "האם אתה מוכן לזה, מר וויטמן?" - משפט שמבטיח, למי שתהה, שבלאק נייט יזכה למקום נרחב יותר בעתיד של הייקום הקולנועי של מארוול. אבל מה לגבי הדובר? האם מדובר בקול פנימי שמבטא התלבטות אחת מיני רבות שיבואו בהמשך? או האם, כפי שהניחו רבים מבין המעריצים, מדובר בדמותו של ניק פיורי, מייסד סוכנות S.H.I.E.L.D, אותו גילם לאורך הסרטים סמואל אל. ג'קסון?
בדיעבד מסתבר כי מדובר בקולו של בלייד, צייד הערפדים שצץ בחיינו משום מקום ב-1998, הרבה לפני שאולפני מארוול התכנסו תחת כנפי תאגיד דיסני והפכו למעצמה שהם היום. בזמנו גילם אותו ווסלי סנייפס בפרנצ'ייז שנמתח לעוד שני סרטי המשך. סרט האתחול צפוי להתחיל את צילומיו בהמשך השנה, והפעם בכיכובו של מהרשלה עלי כאריק ברוקס, שנולד לאם נגועה בנוזלי גוף ערפדיים ושהתמסר לרדיפת מוצצי הדם הנבזיים, וכך גם בסרט החדש. שמועות גורסות שמורביוס (ג'ארד לטו) יהיה שם, אבל אין לשלול גם הופעת אורח של ערפד העל דרקולה.
10 צפייה בגלריה
מהרשלה עלי
מהרשלה עלי
נכנס לנעליו של צייד הערפדים הנודע. מהרשלה עלי
(צילום: AP)

ארוס / סטארפוקס

בהתחשב בביקורות הפושרות ואכזבות המעריצים מ"נצחיים" שביימה קלואי ז'או, נראה שסצנות הפוסט-קרדיטים של הסרט משמעותיות יותר מהסרט עצמו. ייתכן שהן גם יותר רלוונטיות לגבי העתיד של היקום הקולנועי של מארוול, אם כי לא בטוח שזו החלטה שפייגי וצוותו קיבלו כבר: אם להמשיך בפיתוח קורותיהם של סרסי, ת'נה, ספרייט והאחרים ביחד, למרות שברור שהם ישובו לחוד. מי שכן מיועד לקחת לעצמו תפקיד חשוב בעתיד הוא ארוס, שמוצג בפנינו בין הקרדיטים בגילומו של הזמר המצליח - ובשנים האחרונות גם השחקן - הארי סטיילס. מדובר באחיו של תאנוס, הארכי-נבל בסרטי הנוקמים. אבל לפני שאתם מכפישים אותו בגלל קשריו המשפחתיים, כדאי להבהיר כי שני האחים היו מסוכסכים ביניהם. זה קורה במשפחות הכי טובות.
כמו כן, ארוס ותאנוס, שגדלו יחדיו על הירח טיטאן, מייצגים סנטימנטים שונים לחלוטין - ממש כמו ארוס ותנטוס של זיגמונד פרויד, וקשה להאמין שפה מדובר בצירוף מקרים. בעוד תאנוס סוגד למוות ופועל בתקיפות לדילול אוכלוסיית היקום, ארוס מתמסר לעיקרון העונג, ויש לו נטייה להפיץ אנרגיות חיוביות בסביבתו, והוא גם לא פעם מנצל זאת בערמומיותו לטובתו, ולפעמים גם לטובת הכלל.
ייתכן שהאנרגיות החיוביות הללו הן המקור לסגולות האנטי-אייג'ינג שמיוחסות אליו. לא רק שארוס מזדקן בקצב מאוד מאוד איטי, הוא גם עמיד מאוד מול איומים טבעיים, מאמבות ועד נגיף הקורונה. בדמות גיבור העל שלו סטארפוקס, או בתרגום לעברית - "שועל כוכבים", הוא מעדיף לא לפעול כזאב בודד. לרוב הוא יחבור לקבוצה - בין אם לנצחיים או לגרסאות כאלה ואחרות של הנוקמים או שומרי הגלקסיה. אפשר להבין למה. הרי כולם נוטים לקבל את דעתו בכל מקרה, כשהוא שוטף את מוחם בחמימות מענגת. אפשר לקרוא לזה ג'דיי מיינד-טריקס, גרסת מארוול.
10 צפייה בגלריה
הארי סטיילס בתפקיד סטארפוקס, מתוך "הנצחיים"
הארי סטיילס בתפקיד סטארפוקס, מתוך "הנצחיים"
הארי סטיילס כסטארפוקס, מתוך "נצחיים"
(צילום מסך, באדיבות מארוול)

פיפ הטרול

את כל הביוגרפיה הזאת אנחנו מקבלים באותה סצנה בתמצות מפיו של פיפ הטרול, שהופיע לפתע פתאום בחללית של חברי הנצחיים ת'נה ומקארי, ומכריז על נוכחותו של ארוס, "נסיך טיטאן", "אחיו של תאנוס", "שהביס את רוברט השחור, כלומר רוג'ר השחור". בין שלל הקומפלימנטים הוא מספיק ללגום מכוס השיכר שבידו, מה שאומר הרבה על דמותו השובבה. פיפ הטרול, שמופיע בגרסה דיגיטלית ומדובב על ידי הקומיקאי פאטון אוסוולט, הוא בן לווייתו של ארוס. סוג של סנצ'ו פנסה. אבל בניגוד לבן חסותו של דון קישוט, לפיפ יש תכונות מועילות למדי ובראשן טלפורטציה. ביכולתו למצוא כל ישות בכל רגע ובכל פינה בגלקסיה, ואז גם לשגר עצמו או אחרים אליה.

אדם וורלוק

בקומיקס, פיפ הטרול אינו שומר בלעדיות לארוס והוא נחשב גם לבן לווייתו של אדם וורלוק. הם עשויים להתאחד ממש בקרוב משום שדי ברור שדמותו של הפלא הגנטי עומדת להשתלב ביקום הקולנוע של מארוול, ככל הנראה ב"שומרי הגלקסיה 3" - הוא הרי בא לעולם במוצהר כדי למגר את הבנדיטים הגלקטיים. זה אירע בסצנת פוסט-קרדיטים של "שומרי הגלקסיה 2" מ-2017 שבו איישה (בגילומה של אליזבת דביקי), הכוהנת של כת הטכנאים הגנטיים המוזהבים המכונים "סוברנים", מבשרת על יצירת המופת הגדולה ביותר שלה עד כה: לוחם מושלם. בשלב הזה אנחנו מתוודעים לקיומו כגולם, ספון בתוך קונכייה מוזהבת. זו הפעם השנייה שאנחנו רואים אותו, אחרי הבלחה של אותה קונכייה (פחות או יותר) בארכיון של האספן ב"תור: רגנארוק". בפעם הבאה כבר נכיר את אדם וורלוק בגרסתו הבשלה ובגילומו של וויל פולטר.
ומה יש לנער הזהב להציע? מדובר בדמות מורכבת שנוצרה באופן סינתטי, אבל יש לה עוצמה רוחנית. אדם נוצר בהליך של הנדסה גנטית שמאפשרת לו להתחדש שוב ושוב, ולהתגלגל שוב ושוב ושוב, בלי למות. לא מוות טרמינלי לפחות. מצד שני, הוא הצטייד ב"אבן הנשמה" שמקנה לו כוחות מיסטיים. כך, מלבד היכולות הגופניות האדירות שלו שמקנות לו יתרון פיזי מול כמעט כל יריב, הוא ניחן גם בסגולות שמאפשרות לו לתמרן אנרגיות ולנוע בין מימדים. מפחיד לחשוב שכל התכונות הללו משתדרגות בכל גלגול מחודש של אדם וורלוק. מפחיד עוד יותר לחשוב שהאויב הכי גדול שלו הוא מאגוס, גרסה מושחתת של עצמו שהגיעה מן העתיד. הדו-קרב הזה, שתואר מעל דפי הקומיקס, הוא משבר קיומי מהותי בביוגרפיה של הדמות, אבל לפני כן הוא כאמור יתייצב מול שומרי הגלקסיה בשלב ראשון, ואז יחבור אליהם בשלב שני. גם זה סוג של גלגול, גלגול נשמות - מנבל לגיבור. בדור החדש של מארוול הבידול בין טובים לרעים מטושטש יותר.
10 צפייה בגלריה
ויל פולטר בתפקיד אדם וורלוק, מתוך "שומרי הגלקסיה חלק 2"
ויל פולטר בתפקיד אדם וורלוק, מתוך "שומרי הגלקסיה חלק 2"
תדמיינו ישות מאוד מאוד חזקה ובלתי ניתנת להריגה. מתוך "שומרי הגלקסיה חלק 2"
(צילום מסך, באדיבות מארוול)

קרייבן הצייד / סרגיי קרבינוף

אדם וורלוק הוא לא היחיד שעבר כמה גלגולים בחסות מארוול, גם ארון טיילור ג'ונסון חווה את זה. השחקן חדר ליקום הקולנועי של מארוול כפייטרו מקסימוף, הלוא הוא קוויקסילבר שנקטל על ידי אולטרון ב"הנוקמים: עידן אולטרון" מ-2015 - סידור נוח בהתחשב בכך שבמקביל צץ קוויקסילבר חלופי בגילומו של אוון פיטרס בסרטי הפריקוולים של "אקס-מן". ובכן, עכשיו טיילור ג'ונסון חוזר מן המתים, ובגלגול החדש שלו, כשהוא בן 32 בסך הכול, יופיע בדמות גיבור אחר - קרייבן הצייד. הסרט שמביים ג'יי. סי. צ'נדור יוקדש לדמות כחלק מהיקום של מארוול המתרחב לאולפני סוני, בין השאר בהפקת אבי ארד הישראלי.
לפי קורות חייו כפי שהם מופיעים בקומיקס, שמו האמיתי של קרייבן הוא סרגיי קרבינוף. לא ברור למה טיילור ג'ונסון הבריטי שוב לוהק לתפקיד של דמות מזרח אירופאית, אבל כמו מקסימוף - שנולד עם אחותו התאומה וונדה במדינה הבדיונית סוקוביה - גם קרבינוף הוא צאצא של אריסטוקרטים רוסיים, שבעקבות המהפכה הקומוניסטית היגר לארצות הברית כדי לרדוף את ספיידרמן. הוא עושה זאת באמצעות חוזק פיזי אדיר שהוא מקבל מלגימת שיקוי עשבים סודי על בסיס קבוע.
לא ברור איך תעוצב דמותו המעודכנת של קרייבן, הרי האריסטוקרטים הרוסיים של תחילת המאה הקודמת הם האוליגרכים של ימינו, ובהתחשב ביריבותו עם יקיר מארוול ספיידרמן, ספק אם הוא גיבור או נבל - עמימות שמסתדרת היטב עם הקו שלוקחת סוני עם הפקות "ונום" ו"מורביוס". בסרט, שצפוי לצאת בשנה הבאה, אריאנה דבוס זוכת האוסקר תגלם את אהובתו כוהנת הוודו קליפסו, וכריסטופר אבוט הצטרף כנבל העיקרי המכונה "הזר", ולצידו אלסנדרו ניבולה. עוד בצוות השחקנים: פרד השינגר (בתור "הזיקית", אחיו של קרייבן), ליביי מילר וגם ראסל קרואו.
10 צפייה בגלריה
אהרון טיילור ג'ונסון בתפקיד קרייבן הצייד, מתוך "קרייבן הצייד"
אהרון טיילור ג'ונסון בתפקיד קרייבן הצייד, מתוך "קרייבן הצייד"
תמונה ראשונה (בינתיים) של ארון טיילור ג'ונסון כקרייבן הצייד
(צילום מסך, באדיבות מארוול)

הרקולס

לא ברור עדיין איזו דמות יגלם ראסל קרואו ב"קרייבן הצייד", אבל יש אולי מי שזוכר את הופעתו ביקום של DC קומיקס כג'ור-אל, אביו של סופרמן בסרט "איש הפלדה" מ-2013. ואם זה לא מספיק, ב"תור: אהבה ורעם" הוא רושם הופעת אורח כזאוס, מנהיג אלי האולימפוס ושל התאחדות האלים הבינלאומית. כמו כל מנהיג רב עוצמה, גם אותו הכוח משחית והוא מתגלה כישות די אדישה ושאננה.
אחרי העימות שלו עם תור, הוא נחשף כאל שואף נקם ובסצנת הקרדיטים הוא ממנה את בנו הרקולס כאחראי להתנקשות בתור. הרקולס אינו אל, לפחות בעיני היוונים הקדמונים, אבל הוא עז, חזק ומיומן מספיק כדי להתמודד פנים מול פנים עם אל הרעם מאסגארד, מה שמבטיח דו-קרב שהוא התנגשות תרבותית בין המיתולוגיה היוונית לנורדית. ברט גולדסטין, שפרח בסדרה הקומית "טד לאסו", עוטה על עצמו שריון בדרך להרפתקה הקולנועית הזו. ארנולד שוורצנגר, לו פרינגו, דוויין ג'ונסון, קווין סורבו ואחרים גילמו את הגיבור האגדי בעבר על המסך הגדול והקטן, אבל הוא הראשון לעשות כן בגרסה המארוולית שלו.
10 צפייה בגלריה
ברט גולדסטין
ברט גולדסטין
ראש בראש עם תור. ברט גולדסטין הוא הרקולס
(צילום: AP)

לאב

אחת התעלומות הגדולות שטאיקה וואיטיטי מותיר לנו בסוף "תור: אהבה ורעם" היא מיהי לאב, דמות הילדה, בתו של הנבל גור שוחט האלים? אין לה רקע ברור ומובחן בתוך השדה האינטרטקסטואלי שהתגבש לאורך השנים מעל דפי הקומיקס ועל המסך. תיאוריות שונות צצו בנוגע לזהותה, אבל אף אחת מהן לא קיבלה אישור רשמי מהיוצרים. אפשרות אחרת היא שהדמות מלכתחילה נועדה רק כדי לאפשר לאינדיה רוז המסוורת' הזדמנות לשחק לצד אביה כריס המסוורת' ולהשתתף בקייטנת הקולנוע הכיפית והלא מחייבת בה לקחו חלק גם ילדי הבמאי וואיטיטי, נטלי פורטמן וכריסטיאן בייל. המסוורת' עצמו הבהיר בריאיון כי אין לו כוונה להפוך את בתו ובניו התאומים (שאחד מהם מגלם את תור הילד לרגע קצר בסרט) לשחקנים מקצועיים בשלב זה של החיים. זה כמובן לא אומר שלדמות של לאב לא צפויים חיים עצמאיים כבתו המאומצת של תור על המסך, במנותק מהקשר המשפחתי של השחקנים מאחורי הקלעים.

קליאה

אחת ההתפתחויות האבולוציוניות שעברו על היקום הקולנועי של מארוול מהשלב הראשוני שלו והלאה הוא בחירות הליהוק שלו. בתחילת הדרך, הנטייה הבלתי מוצהרת של מפיקי דיסני הייתה להימנע מאיוש סופרסטארים לתפקידים של גיבורי על. מלבד סקרלט ג'והנסון ורוברט דאוני ג'וניור שהגיעו כנדוניה מסרטי "איירון-מן" הראשונים, כריס אוונס, כריס המסוורת', מארק רופאלו, ג'רמי רנר, אליזבת אולסן ואפילו טום הולנד הפכו לכוכבי על רק אחרי הופעותיהם כגיבורי על. לכאורה, מדובר במדיניות שנוגדת כל מה שאנחנו יודעים על הוליווד הנוצצת, אבל יש מאחוריה היגיון בהתחשב בכך שהדמויות שגילמו - קפטן אמריקה, ספיידרמן, תור והענק הירוק הן דמויות אייקוניות בעלות ביוגרפיה מדומיינת מוכרת, ומשקל של ממש בתרבות הפופ האמריקנית. אבל בשלבים מאוחרים יותר, כשדמויות אנונימיות יחסית הצטרפו, נדרשו המפיקים לליהוקים של שמות גדולים יותר. כך ראינו את כריס פראט, וין דיזל ובראדלי קופר מצטרפים לצורך שיגור "שומרי הגלקסיה", בעוד אנג'לינה ג'ולי וסלמה הייק סימנו דרך ל"נצחיים". קיט הרינגטון, מהרשלה עלי והארי סטיילס גויסו לקראת שלב 4 בזכות תהודתם הציבורית, ועכשיו גם אפשר להכריז על הצטרפותה שרליז ת'רון כקליאה.
10 צפייה בגלריה
שרליז ת'רון בתפקיד קליאה, מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
שרליז ת'רון בתפקיד קליאה, מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
אמורה לקחת חלק פעיל בבלגן היקומים הקרב ובא. שרליז ת'רון כקליאה, מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
(צילום מסך, באדיבות מארוול)
אז מיהי קליאה? הלוואי והיה אפשר להסתפק פשוט באזכור שמה של הכוכבת הדרום-אפריקנית זוכת האוסקר. קליאה היא עוד אינדיקציה להסתבכות ההולכת ומסתעפת של היקום הקולנועי של מארוול בפלונטר בין אינספור ממדים שונים. בסצנת הפוסט-קרדיטים של "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", קליאה אורבת לדוקטור סטריינג' כשהוא הולך ברחוב ונוזפת בו על הבלגן שיצר בפקעת הממדים - שהיא צרה גדולה לאנושות, אבל הפתח להפקת עוד ועוד סרטים עבור תאגיד דיסני. קליאה מגיעה מהממד האפל והוא מאיים כפי שזה נשמע. אבל היא דווקא בחורה טובה מבית רע. הדוד שלה דורמאמו הוא אחד הנבלים הנבזיים ורבי העוצמה ביותר שיש למארוול להציע, והיא הצליחה להימלט מציפורניו כדי להופיע פתאום בחיי דוקטור סטריינג' ולגייס אותו לצידה במסעותיה בין הממדים. אם העולם הקולנועי יהיה דומה לזה המאויר, אז גם תהפוך מתישהו לאהובתו של מאסטר האמנויות המיסטיות.

ולנטינה אלגרה דה פונטיין - "ואל"

ג'וליה לואיס דרייפוס היא גם שחקנית מוכרת לכל מתפקידיה הקומיים כאיליין מ"סיינפלד" וסלינה מאייר מ"ויפ", וכעת היא משאילה את אבק הכוכבים והמיומנויות הקומיות שלה לדמות של ואל, שהופיעה לראשונה בפרקים האחרונים של המיני-סדרה "הפלקון וחייל החורף" בדיסני+ באודישן של ג'ון ווקר ובסצנת הקרדיטים של "האלמנה השחורה" במפגש עם ילנה בלובה. בשני המקרים היא עוסקת בגיוס מתנקשים, וזה אכן התחום בו הגברת דה פונטיין מצטיינת בו כמגלת כישרונות בשירות ניק פיורי ב-S.H.I.E.L.D או גנרל רוס וזרועות הצבא שלו. אפשר לשער שעבודת השטח שלה עכשיו מכינה את הקרקע להשקת יחידת חיסול חדשה - קצת כמו "יחידת מתאבדים" מ-DC והמייסדת שלה אמנדה וולר, כי תמיד צריך ביץ' אכזרית שתמשוך בחוטים.
10 צפייה בגלריה
ג'ולייה דרייפוס בתפקיד ולנטינה אלגרה דה פונטיין, מתוך "האלמנה השחורה"
ג'ולייה דרייפוס בתפקיד ולנטינה אלגרה דה פונטיין, מתוך "האלמנה השחורה"
ג'ולייה לואיס דרייפוס כ-ואל, מתוך "האלמנה השחורה"
(צילום מסך, באדיבות מארוול)

סטקאר ואליטה אוגורד

אם כבר מדברים על כוכבים הוליוודיים גדולים בשירות מארוול, סילבסטר סטאלון הוא ככל הנראה הגדול מכולם והוא הצטרף לעולם הבדיוני הזה ב"שומרי הגלקסיה 2", כשלוהק על ידי ג'יימס גאן לגלם את סטקאר אוגורד, מנהיג הכנופייה האינטרגלקטית המכונה "המחריבים". הוא נודע כלוחם נועז ומפקד ערמומי ואהוב, שמצליח לשמור על משמעת כלשהי בחבורת העבריינים הפוחזים שלו, שזה הישג אדיר שמעיד על כוחות על. למדנו שיש לצידו צוות קרוב של לוחמים נאמנים, בהם צ'ארלי 27 (וינג ריימס), מרטינקס (מייקל רוזנבאום), קראגלין (שון גאן), החייזר המכשף קרוגאר, וכמובן אליטה אשתו, אותה מגלמת מישל יאו שעושה הכול בכל מקום ובבת אחת, במיוחד כשהיא נעה בין ממדים שונים. היא צפויה לעבור בין כמה כאלה גם בהמשך ביקום הקולנועי של מארוול.