חברת התקליטים BMG עתידה לסיים את החוזה שלה עם רוג'ר ווטרס, וזאת בעקבות הערותיו השנויות במחלוקת על ישראל, אוקראינה וארצות הברית, כך דיווח הערב (ג') מגזין "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: AFP)
החברה הגרמנית החתימה את המוזיקאי ב-2016 והייתה אמורה לשחרר את גרסתו החדשה של ווטרס לאלבום המופת של פינק פלויד, Dark Side of the Moon, בשנה שעברה, אך המנכ"ל תומס קוספלד ביטל את העסקה עם כניסתו לתפקיד ביולי דאשתקד. האלבום יצא לבסוף בחברת תקליטים בריטית בשם Cooking Vinyl.
כעת, מקורות אומרים למגזין האמריקני כי BMG מתכוננת לסיום ההתקשרות עם המוזיקאי הוותיק. חברת התקליטים טרם הגיבה לנאמר ב"וראייטי".
המוזיקאי וסולן פינק פלויד סיפק שלל הצהרות שנויות במחלוקת בשנים האחרונות, וגם הביע את דעתו בנוגע למתרחש במלחמת ישראל-עזה. כך הוא טען בריאיון שהתקיים בתוכנית האינטרנטית SYSTEM UPDATE שאירועי 7 באוקטובר "הוצאו לחלוטין מפרופורציה על ידי הישראלים שהמציאו סיפורים על עריפת ראשים של תינוקות.
"אנחנו לא יודעים אם אי פעם נשמע את האמת על מה שקרה", הוסיף, "זה תמיד קשה לדעת מה באמת קרה. הם קוראים לזה 'אסון התאומים שלהם'. מה לעזאזל קרה באסון התאומים האמריקאי? אף אחד לא באמת יודע, יש לסיפור שמסופר הרבה חורים".
בהתייחס לשאלה אם חמאס ביצע פשעי מלחמה, ענה "יכול להיות שהיו דברים בודדים. הם פרסמו נתונים על כמה אנשים נהרגו בפועל ומי הם היו, ונראה ש-400 הראשונים היו חיילים ישראלים וזה לא פשע מלחמה".
בהמשך הגיב ווטרס לטענות על כך שיחסו לישראל נובע מאנטישמיות: "זה עיקר ההבדל בין המצע שלי לבין ממשלת ישראל. אני מאמין בזכויות אדם שוות לכל אחינו ואחיותינו בכל רחבי העולם, ללא קשר למוצא, דת או לאום - ממשלת ישראל לא. שם, במה שמכנים ארץ הקודש, ליהודים יש מערכת זכויות שונה לחלוטין מכל השאר - וזו בעיה שקיימת מהיסוד. זה למה המסר שלי מתמקד בשאלה 'האם אתה מאמין ברעיון של שוויון לכל בני האדם או לא?', כי ברגע שאתה לא, אתה נאצי. אבל אנשים אומרים שאסור להגיד נאצי", המשיך, "האנשים האלה מחשיבים את עצמם עליונים על אחרים, בגלל זה הם קוראים להם חיות. זו הסיבה שהם עושים להם דה-הומניזציה. זו הסיבה שהם מבצעים בהם רצח עם היום. אני מצטער שאני חורק שיניים, אבל זה הדבר הכי נורא שראיתי בימי חיי, ואני בן 80".
באותו הריאיון עם מגיש התוכנית, העיתונאי גלן גרינוולד, ווטרס עצמו דיבר על פיטוריו מחברות ההקלטות, למרות שהחדשות עלו רק כ-24 דקות לתוך השיחה, ואת פיטוריו השליך ווטרס על "לחצים פרו-ישראלים" שהגיעו מתאגיד הענק להוצאה לאור ותקשורת ברטלסמן, שתחתיו פועלת חברת התקליטים BMG. אותה השיחה הייתה כאמור, עמוסה בהאשמות והתבטאויות קשות כלפי ישראל.