קרן בראשית הודיעה היום (ב') על הענקת הפרס השנתי לשחקנית והזמרת ההוליוודית ברברה סטרייסנד, זאת לרגל עשור להיווסדו. הפרס יוענק לשחקנית והזמרת היהודייה בטקס שיתקיים בלוס אנג'לס באוקטובר, בדיוק עשר שנים לאחר ההכרזה על מייקל בלומברג כחתן פרס בראשית הראשון.
2 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
(צילום: AP)
מקרן בראשית נמסר כי "מאז שנוסד הפרס בשנת 2013, שמה של סטרייסנד הועמד שוב ושוב לקבלת הפרס וזכה להצבעתם של עשרות אלפי אנשים מסביב לעולם. מתוך הכרה במפגן התמיכה חסר התקדים בעשור האחרון, וההערצה מצד יהודים רבים ברחבי העולם, ועדות הבחירה והפרס אישרו פה אחד את הבחירה בסטרייסנד ככלת הפרס".
השחקנית והזמרת מסרה בהודעה לתקשורת: "אני מאושרת על הזכות לקבל את פרס בראשית המיוחד לציון עשר שנים ולשתף פעולה עם קרן פרס בראשית, ויחד לתמוך בארגונים שפועלים לתקן את החברה ואת האנושות. אני מאוד גאה במורשת היהודית שלי, וערכי תיקון העולם תמיד היו קרובים לליבי. אני מקווה להצטרף לרבים אחרים ולעורר השראה במחויבותם לבנות עולם טוב יותר".
פרס בראשית הוא פרס שנתי על סך מיליון דולר שזכה לכינוי "פרס הנובל היהודי" על ידי מגזין "טיים". מטרת הפרס היא להעלות על נס אישים יהודים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים שעל פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, תורמים תרומה משמעותית לאנושות כולה ומעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי.
2 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
(צילום: AP)
סטרייסנד ביקשה מהקרן להפנות את כספי הפרס (בסך מיליון דולר) לארגונים ללא מטרות רווח הפועלים בארבעה תחומים: סיוע הומניטרי לאנשי אוקראינה, הגנה על הסביבה, קידום בריאות האישה, ומאבק בדיסאינפורמציה בתקשורת.
מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ, מסר כי "הקרן שלנו מתכבדת לחגוג את ברברה סטרייסנד - אחת האמניות המבצעות האהובות והנערצות בעולם. זה 60 שנים שהיא מופיעה ומשמחת את הקהל בכל רחבי העולם עם הכישרונות המדהימים שלה, אך בנוסף לכך מקדישה את זמנה, משאביה ותשוקתה למטרות חשובות רבות, כשהיא בוחרת לדבר בכל פעם ובכל מקום שבו ראתה אי-צדק. תחושת האחריות ותשוקתה לערכי תיקון עולם צומחת מתוך ערכיה היהודיים וזהותה היהודית, בהם ברברה התגאתה עוד מתחילת הקריירה יוצאת הדופן שלה. לפילנתרופיה החדשנית של ברברה הייתה השפעה משמעותית בכל כך הרבה תחומים, כולל בריאות, סביבה ושוויון מגדרי. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ברברה והקרן שלה וביחד להרחיב את ההשפעה הזו גם בעתיד".
רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, הגיבה על ההחלטה להעניק את הפרס לסטרייסנד: "ברברה סטרייסנד היא לא רק מושא להערצה אישי שלי, וזמרת ושחקנית נפלאה, אלא גם פורצת דרך בתעשיית הבידור והקולנוע - השראה לנשים ברחבי העולם. ידידה אמיתית של ישראל, מנהיגה למופת במישור היהודי וזכויות האדם - היא ההגדרה של אשת חיל!"