השחקן הצרפתי, ז'אן לואי טרנטיניאן, הלך היום (ו') לעולמו, והוא בן 91. טרנטיניאן מת בביתו שבדרום צרפת, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית, ודבר מותו אושר על ידי אשתו ובנו.
2 צפייה בגלריה
ז'אן לואי
ז'אן לואי
ז'אן לואי
(צילום: AP)
טרנטיניאן נחשב לאחד מגדולי שחקני הקולנוע הצרפתיים, והוא זוכה פרס סזאר, פרס האקדמיה הצרפתית לקולנוע. הוא שיחק בלא מעט סרטים איקוניים, ואחד הידועים שבהם הוא סרטו של הבמאי הפולני, קז'ישטוף קישלובסקי, "שלושת הצבעים: אדום" משנת 1994. כמו כן שיחק בסרט "אהבה" ועל משחקו בסרט זה זכה בסזאר ובפרס לומייר. בפרס סזאר זכה שלוש פעמים במהלך הקריירה הארוכה שלו.
טרנטיניאן נמנה עם הבולטים בכוכבי סרטי הגל החדש הצרפתי, והוא עבד עם מיטב הבמאים באירופה, ביניהם ברנרדו ברטולוצ'י ("הקונפורמיסט"), פרנסואה טריפו, קלוד ללוש, אריק רוהמר ומיכאל הנקה. במהלך הקריירה הענפה והארוכה שלו שיחק ביותר מ-130 סרטים. בפסטיבל קאן 1969 קטף את התואר השחקן הטוב ביותר בזכות משחקו במותחן הפוליטי "Z"; וב-1983 שיחק עם ניק נולטי, ג'ין הקמן וג'ואנה קסידי בסרט Under Fire, סרטו הראשון באנגלית.
2 צפייה בגלריה
ז'אן לואי
ז'אן לואי
מגדולי שחקני צרפת. ז'אן לואי
(צילום: AP)
בשנת 1966 דרך כוכבו בזכות משחקו בסרטו של קלוד ללוש, "גבר ואישה". הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט הזר, והפך את ז'אן לואי טרנטיניאן לפנים מוכרות מחוץ לאירופה.
חייו האישיים היו רצופי טרגדיות כשאיבד את שתי בנותיו. האחת נרצחה בשנת 2003, ובתו האחרת מתה בהיותה בת תשעה חודשים בלבד.