"בלפסט", "קודה", "דיון", "משפחה מנצחת" ו"כוחו של הכלב" - אלו חמשת המועמדים בקטגוריית סרט הדרמה הטוב ביותר של גלובוס הזהב. "סיריאנו", "אל תסתכלו למעלה", "ליקריץ פיצה", "טיק, טיק... בום!" ו"סיפור הפרברים" מועמדים בקטגוריית קומדיה/מיוזיקל. הזוכים יוכרזו ב-9 בינואר, אך טקס לא יתקיים בעקבות המחאה והביקורת נגד תא העיתונאים הזרים, הגוף שמחלק את הפרס.
2 צפייה בגלריה
מתוך "יורשים", "כוחו של הכלב"
מתוך "יורשים", "כוחו של הכלב"
מתוך "יורשים", "כוחו של הכלב"
(צילום: Macall Polay/HBO, יח"צ)
"כוחו של הכלב" (ג'יין קמפיון) ו"בלפסט" (קנת בראנה) מובילים ברשימת המועמדויות עם שבעה כל אחד, כולל בקטגוריית הבמאי/ת והתסריט. בחלוקה לאולפנים, נטפליקס קיבלה 15 מועמדויות, MGM עם תשע ו-וורנר עם שמונה מובילות את הרשימה.
בגזרת הסדרות "יורשים" קיבלה חמש מועמדויות ונמצאת מעל כולן. "תוכנית הבוקר" ו"טד לאסו" עם ארבע מועמדויות כל אחת. "משחק הדיונון", הסדרה המצליחה של נטפליקס, קיבלה שלוש מועמדויות. HBO מובילה עם 15 מועמדויות לסדרות השונות שלה, נטפליקס והולו עם 10 כל אחת. כך שלמעשה נטפליקס מוליכה את רשימת המועמדויות הכללית עם 25 בסך הכל.
בזווית הישראלית, המיני-סדרה של חגי לוי "תמונות מחיי נישואין", זכתה בשתי מועמדויות - ג'סיקה צ'סטיין בקטגוריית השחקנית ואוסקר אייזק בקטגוריית השחקן. גם הסרט "הבת האפלה", שהפיקו אסנת הנדלסמן-קרן וטליה קלינהנדר, זכה בשתי מועמדויות - מגי ג'ילנהול בקטגוריית הבמאית ואוליביה קולמן בקטגוריית השחקנית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
מתוך "תרבות מחיי נישואין"
מתוך "תמונות מחיי נישואין"
(צילום: Jojo Whilden/HBO)

בצעד מוזר, הוחלט לתת לסנופ דוג להקריא חלק גדול מרשימת המועמדים, שעשה עבודה לא טובה וטעה לא מעט. הסיבה, ככל הנראה, היא הרצון להשכיח מעט מהביקורת האדירה נגד ההתנהלות של תא הכתבים הזרים בהוליווד, הגוף האחראי על הטקס. למעשה, בחודש מאי האחרון רשת NBC הודיעה שלא תשדר את הטקס הקרוב.
ההחלטה מגיעה לאחר שמתחילת השנה תא העיתונאים הזרים נמצא תחת ביקורת חריפה – זאת בעקבות תחקיר שהתפרסם ב"לוס אנג'לס טיימס" בחודש פברואר. התחקיר חשף אי סדרים כספיים וטובות הנאה שקיבלו חברי התא, לצד העובדה שאף אחד מ-87 החברים בארגון אינו שחור. בעקבות התחקיר הנהלת האיגוד מסרה כי היא מקבלת את הביקורת וכי היא עורכת שינויים בשורותיה שיעודדו גיוון אתני. במאי הציגה ההנהלה את התוכנית שלה הכוללת פתיחת תקן ל-20 חברים חדשים ממיעוטים אתניים שונים והגבלה על מתנות.
השחקנית סקרלט ג'והנסון אף פירסמה הצהרה שהשוותה את סגנון הניהול של תא העיתונאים למפיק הארווי ויינשטיין, וטענה כי השאלות שלהם חודרניות וסקסיסטיות ושכבר זמן מה היא נמנעת מלהשתתף באירועים שלהם ובמסיבות העיתונאים שהם מארגנים. "עד שלא תהיה רפורמה כוללת בארגון, אני מאמינה שזה הזמן לקחת צעד אחורה מהארגון", כתבה. בנוסף, בצעד יוצא דופן, השחקן טום קרוז החליט להחזיר את שלושת פרסי גלובוס הזהב שלו בהם זכה על תפקידיו ב"נולד בארבעה ביולי", "מגנוליה" ו"ג'רי מגווייר".
בחודשים שחלפו מאז, האיגוד צירף 21 חברים חדשים, כולל שישה שחורים, העסיק אחראי חדש לגיוון אתני וביצע מגוון צעדים כדי לתקן את הרושם שנוצר. למרות זאת, אולפנים רבים עדיין מחרימים את האיגוד, ולא ברור איך ולמי יחולקו הפרסים ב-9 בינואר.

רשימת המועמדים בקטגוריות המובילות

קולנוע:
סרט דרמה "בלפסט" "קודה" "חולית" "משפחה מנצחת" "כוחו של הכלב"
קומדיה/מיוזיקל "סיראנו" "אל תסתכלו למעלה" "ליקריץ פיצה" טיק טיק… בום" "סיפור הפרברים"
הבמאי הטוב ביותר קנת בראנה, "בלפסט" ג'יין קמפיון, "כוחו של הכלב" מגי ג'ילנהול, "הבת האפלה" סטיבן ספילברג, "סיפור הפרברים" דני וילנב, "חולית"
שחקנית דרמה ג'סיקה צ'סטיין, The Eyes of Tammy Faye אוליביה קולמן, "הבת האפלה" ניקול קידמן, "הזוג ריקרדו" ליידי גאגא, "גוצ'י" קריסטן סטיוארט, "ספנסר"
שחקנית בקומדיה/מיוזיקל מריון קוטיאר, "אנט" אלנה היים, "ליקריץ פיצה" ג'ניפר לורנס, "אל תסכלו למעלה" אמה סטון, "קרואלה" רייצ'ל זגלר, "סיפור הפרברים"
שחקן בסרט דרמה מהרשלה עלי, "שירת הברבור" חוויאר בארדם, "הזוג ריקרדו" בנדיקט קמברבאץ', "כוחו של הכלב" וויל סמית, "משפחה מנצחת" דנזל וושינגטון, "מקבת"
שחקן בקומדיה/מיוזיקל לאונרדו דיקפריו, "אל תסתכלו למעלה" פיטר דינקלג', "סראנו" אנדרו גארפילד, "טיק טיק… בום" קופר הופמן, "ליקריץ פיצה" אנתוני ראמוס, "שכונה על הגובה"
הסרט הבינלאומי "תא מספר 6" "יד האלוהים" "גיבור" הנהגת של מר יוסוקה "אמהות מקבילות"
טלוויזיה:
סדרת הדרמה "לופן" "תוכנית הבוקר" Post "משחק הדיונון" "יורשים"
קומדיה/מיוזיקל "קתרינה" "האקס" "רק רציחות בבניין" Reservation Dogs "טד לאסו"
מיני סדרה או סרט טלוויזיה Dopesick "סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לויסנקי" "עוזרת בית" "הסודות של איסטווד" "מחתרת המסילה"
שחקנית דרמה אוזו אדובה, "בטיפול" ג'ניפר אניסטון, "תוכנית הבוקר" כריסטינה ברנסקי, "הטובות לקרב" אם.ג'יי. רודריגס, "פוזה"
שחקן במיני סדרה/סרט טלוויזיה פול באטני, "וונדה-ויז'ן" אוסקר אייזק, "תמונת מחיי הנישואים" מייקל קיטון, Dopesick יואן מקגרגור, "הלסטון" טאהר רחים, "הנחש"
שחקנית בקומדיה/מיוזיקל האנה איינבינדר, "האקס" אל פנינג, "קתרינה" איסה ריי, "לא בטוחה" טרייס אלייס רוז, "שחור כזה" ג'ין סמארט, "האקס"