תעשיית המוזיקה התכנסה לפנות בוקר (בין ראשון לשני) לטקס פרסי הווידאו של MTV או בשמו הרשמי ה-VMAs, שהתקיים בניו ג'רזי, לערב חגיגי ומרוכז עתיר כוכבים שאירח את כל השמות הגדולים, שלל הופעות חיות וכמובן, זכיות גדולות ומרגשות.
את האירוע הנחו ניקי מינאז' שאלבומה החדש, Queen Radio: Volume 1 יצא בהפתעה אתמול, ג'ק הארלו והראפר אל אל קול ג'יי. הערב כלל הופעות ממיטב האמנים של השנה החולפת והארלו, שהיה המופע הראשון בערב זה, ביצע את שירו First Class במדי דייל אוויר בתוך מדמה מטוס שהוביל אותו לבסוף למרכז הבמה הגדולה. במהלך הנאמבר המוזיקלי אף אירח בהפתעה את פרגי, שאת להיטה מ-2006 Glamorous הוא מסמפל בשיר.
הארלו היה בין המועמדים המובילים בערב זה, עם שבע מועמדויות סך הכל, ואומנם הפסיד את פרס הווידאו לטיילור סוויפט, אבל גרף הביתה שלושה פרסים אחרים בהם פרס שיתוף הפעולה, פרס האפקטים הוויזואליים ופרס הארט-דיירקשן - כולם עבור שירו המצוין עם ליל נאס אקס, Industry Baby. קנדריק לאמאר, שהוביל את מספר המועמדויות לצד הארלו וליל נאס אקס, יצא מהטקס בידיים ריקות.
אבל מי שלקחה את הפרס היוקרתי בערב הזה היא כאמור טיילור סוויפט שזכתה בפרס וידאו השנה לקליפ All Too Well, (גרסת 10 הדקות). סוויפט הודתה למעריצים שלבעדיהם "לא הייתה יכולה להקליט מחדש את המוזיקה שלה" ובאותו המעמד המרגש שיתפה את הקהל הנלהב בחדשות לפיהן אלבומה החדש צפוי לצאת ב-21 באוקטובר. זו הפעם השלישית שהזמרת לוקחת הביתה את פרס וידאו השנה, ובכך היא שברה את שיא הזכיות בפרס, כשזכתה בו בפעם האחרונה ב-2019 עם You Need to Calm Down וב-2015 עם Bad Blood.
7 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט, טקס פרסי ה-VMAs 2022
טיילור סוויפט, טקס פרסי ה-VMAs 2022
שברה את השיא. טיילור סוויפט לאחר הזכייה בפרס הגדול
(Charles Sykes/Invision/AP)
הערב רשם רגעים מרגשים נוספים, בהם הענקת פרס חלוצת הווידאו (Video Vanguard Award) על שם מייקל ג'קסון, לניקי מינאז' ש-MTV בחרו להעניק לראפרית בזכות יצירת ההיפ הופ פורצת דרך ועל מעמדה ככוכבת-על בינלאומית. במעמד הזכייה מינאז' הודתה כי לראשונה בחייה כתבה נאום זכייה במכשיר הטלפון שלה שלא נמצא ברשותה, ואנשיה נאלצו להבהיל אותו לבמה ברגע החשוב.
בנאום המדובר הודתה מינאז' לאנשי המפתח שהשפיעו על יצירתה ובהם לורן היל, פוקסי בראון, ליל וויין וג'יי זי והמשיכה ברשימה ארוכה של כל מי שהעניק לה הזדמנות ברגעים שונים לאורך הקריירה שלה. ברשימת הזוכים בפרס היוקרתי לאורך השנים נמצאים גם הביטלס, מדונה, שגרפה 20 פרסים בטקס לאורך השנים, וביונסה. הראפרית אף ביצעה ממיטב להיטיה במהלך הערב.
7 צפייה בגלריה
ניקי מינאג'
ניקי מינאג'
מתרגשת. ניקי מינאז' בטקס ה-VMAs
(צילום: באדיבות MTV ישראל)
אחד הרגעים התמוהים שנרשם בערב המוזיקלי היה הופעתו הציבורית הראשונה של ג'וני דפ בטקס מאז המשפט המתוקשר שניהל מול אשתו לשעבר, השחקנית אמבר הרד. דמותו של דפ הוקרנה על גבי בובת איש חלל מרחפת שהייתה תלויה מתקרת האולם, ובהקלטה השחקן השתעשע ואמר כי הוא מחפש עבודה וזמין לעשות "ימי הולדת, בר מצוות, בת מצוות וחתונות".
7 צפייה בגלריה
ג'וני דפ
ג'וני דפ
ג'וני דפ בטקס ה-VMAs
(צילום מסך, טוויטר)
גם ליזו הופיעה על במת הטקס עם מחרוזת הלהיטים מאלבומה האחרון ושילבה בין About Damn Time וסינגל ההעצמה החדש שלה 2 Be Loved כשעל המסכים וידאו ארט צבעוני ששכפל את דמותה כך שבעצם, ליזו לוותה בעשרות רקדניות בדמותה, בעוד בקהל פיזזה לצלילי שיריה טיילור סוויפט. כשזכתה בפרס הווידאו למטרה טובה, הזמרת הרימה לעצמה כשהתייחסה לכל מי שאומר עליה דברים רעים בתקשורת וזכתה לקריאות עידוד מהקהל.
בלאקפינק עשו היסטוריה בתור האמניות הראשונות מקוריאה שמופיעות בטקס, והעניקו ביצוע אנרגטי לסינגל החדש מתוך אלבומם המצופה Pink Venom וזכו בפרס הופעת המטוורס, בעוד ליסה, חברת ההרכב שיצאה גם בקריירת סולו, גרפה את פרס הקיי פופ. גם מונסקין, זוכי אירוויזיון 2021 הופיעו בטקס עם שירם Supermodel ואף גרפו את פרס השיר האלטרנטיבי. אגב קוריאה, בפרס הרכב השנה זכו חברי להקת BTS.
7 צפייה בגלריה
ליסה
ליסה
ליסה זוכה בפרס הקיי פופ
(צילום: באדיבות MTV ישראל)
7 צפייה בגלריה
הארי סטיילס
הארי סטיילס
הארי סטיילס מודה לקהל מרחוק
(צילום: באדיבות MTV ישראל)
בין האמנים הנוספים שגרפו פסלוני איש ירח נמצאים רד הוט צ'ילי פפרס שזכו בפרס האיקון הגלובלי ובפרס שיר הרוק; באד באני שזכה בפרס אמן השנה; הארי סטיילס שלקח שלושה פרסים מתוך חמש מועמדויות ובהם פרס אלבום השנה על Harry's House, פרס שיר הפופ ופרס הצילום על As It Was והודה לקהל בנאום מצולם שהוקלט מראש, שכן באותו הערב הוא הופיע על במת המדיסון סקוור גארדן; בילי אייליש שלקחה את פרס שיר השנה על Happier Than Ever; פרס הופעת השנה ניתן ללהקת הקיי פופ SEVENTEEN על הופעתם עם Rock With You; והזמרת דאב קמרון הקדישה את זכייתה בפרס פריצת השנה "לכל הילדים הקווירים שם בחוץ, שלא מרגישים שיש להם מקום ושהם יכולים להיות הם במלואם".
7 צפייה בגלריה
דאב קמרון
דאב קמרון
הקדישה את הזכייה לכל הילדים הקווירים שלא מרגישים שיש להם מקום בעולם. דאב קמרון
(צילום: באדיבות MTV ישראל)
7 צפייה בגלריה
ג'ק הארלו
ג'ק הארלו
ג'ק הארלו לוקח אותנו במחלקה ראשונה, ובחזרה
(צילום: באדיבות MTV ישראל)
הטקס הערוך והמתורגם ישודר הערב ב-MTV ישראל בשעה 21:00.