השחקן האמריקאי קארל וות'רס, שמוכר בעיקר בשל גילומו של אפולו קריד בסרטי "רוקי", הלך לעולמו אמש (ה') והוא בן 76.
3 צפייה בגלריה
קארל וות'רס
קארל וות'רס
קארל וות'רס
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images for Disney)
"אנו עצובים מאוד להודיע ​​על מותו של קארל וות'רס", נמסר בהצהרה מאת משפחתו. "הוא מת בשלווה בשנתו ביום חמישי. קארל היה אדם יוצא דופן שחי חיים יוצאי דופן. באמצעות תרומתו לקולנוע, לטלוויזיה, לאמנויות ולספורט, הוא הותיר חותם וזכה להכרה ברחבי העולם ולאורך הדורות. הוא היה אח, אבא, סבא, שותף וחבר אהוב".
השחקן נולד ב-1948 בניו אורלינס, ובמהלך הקריירה שלו שנפרשה על פני 50 שנה, כיכב בלמעלה מ-75 סרטים וסדרות, בהם הסרט "הטורף" (1987) לצידו של ארנולד שוורצנגר, הקומדיה "גילמור המאושר" (1996) ובשנים האחרונות גם בשלוש העונות של סדרת הלהיט "המנדלוריאן", מזיכיון "מלחמת הכוכבים".
"היום זהו יום עצוב במיוחד עבורי", נפרד ממנו בקול רועד חברו הטוב סילבסטר סטאלון באינסטגרם, כשמאחוריו מוצב ציור ענק של השניים בפריים מתוך אחד מסרטי "רוקי". "הידיעה על מותו קורעת אותי כל כך שאני לא יכול להסביר לכם אפילו. אני מנסה לשמור את זה בפנים כי קארל וות'רס היה חלק כל כך מהותי בחיים שלי, בהצלחה שלי, בכל דבר שקשור לכך".
סטאלון גם דיבר על שיתוף הפעולה שלהם בסדרת סרטי "רוקי": "מגיעים לו כל הקרדיט והמחמאות על כך, כי כשהוא נכנס לחדר בפעם הראשונה, ראיתי גדולה, אבל אז לא הבנתי עד כמה. לא הייתי יכול להשיג מה שהשגתי ב'רוקי' בלעדיו. הוא היה פשוט מבריק: הקול שלו, הכוח שלו, היכולת האתלטית, אבל חשוב מכך, הלב שלו, הנשמה שלו".
"זו אבידה נוראה", המשיך הכוכב. "ואני עומד כאן לפני הציור הזה כי הוא כנראה הפעם האחרונה שהיינו יחד בזירה, ואני לעולם לא אשכח את זה. הוא היה קסם, ואני הייתי כל כך בר מזל להיות חלק מחייו. אז אפולו, תמשיך להכות".
גם ארנולד שוורצנגר נפרד: "קארל וות'רס לעד יהיה אגדה. אתלט יוצא דופן, שחקן פנטסטי ואדם דגול. לא היינו יכולים לעשות את 'הטורף' בלעדיו. ובהחלט לא היינו יכולים ליהנות כמו שנהנינו תוך כדי העשייה שלו בלעדיו. כל דקה איתו - על ומחוץ לסט - הייתה פשוט אושר טהור. הוא היה סוג החבר שדוחף אותך להיות הטוב ביותר שאתה יכול רק כדי להצליח לעמוד בסטנדרטים שלו. אני אתגעגע אליו והמחשבות שלי הן עם משפחתו".
אדם סנדלר, שכיכב לצידו ב"גילמור המאושר", ספד לו ברשתות החברתיות: "איש גדול באמת. אבא נהדר. שחקן נהדר. ספורטאי נהדר. חכם בטירוף. נאמן בטירוף. מצחיק בטירוף. אהב את בניו יותר מכול. איזה איש! כולם אהבו אותו. אני ואשתי נהנינו איתו בכל פעם שראינו אותו. אני שולח אהבה לכל משפחתו, וקארל תמיד יהיה אגדה אמיתית", חתם.
כוכב "המנדלוריאן", פדרו פסקל, שיתף באינסטגרם תמונה של וות'רס, וכתב: "אין מילים". גם יוצר הסדרה, ג'ון פאברו, ספד לכוכב: "נשבר הלב מהאובדן ההרסני הזה. הוא היה גיבור שלי בילדותי, שהתמזל מזלי לפגוש ואז גם לעבוד איתו. היו לו אנרגיה וסקרנות של בחור צעיר, בשילוב עם חוכמה שהעניקו לו חייו המלאים והקריירה העשירה שלו. לבי עם משפחתו ועם אינספור המעריצים".
3 צפייה בגלריה
קארל וות'רס בתור אפולו קריד ב"רוקי"
קארל וות'רס בתור אפולו קריד ב"רוקי"
קארל וות'רס בתור אפולו קריד ב"רוקי"
(צילום: באדיבות yes)
וות'רס החל את דרכו כספורטאי, כאשר הישגיו אף זיכו אותו במלגה לתיכון פרטי. ב-1966, במהלך לימודיו בקולג', הוא החל לשחק פוטבול באופן מקצועי עבור הנבחרת של לונג ביץ' סיטי קולג'. בשלוש השנים שלאחר מכן, הוא עבר בין נבחרות של מוסדות אקדמאיים שונים, ובסאן דייגו קיבל תואר מאסטר בתיאטרון.
וות'רס החל את קריירת המשחק שלו בשנות ה-70, בשני סרטי Blaxploitation (כינוי נפוץ לקולנוע האמריקני השחור מתחילת שנות ה-70), Bucktown ו-Friday Foster - שניהם מ-1975. את התפקיד הגדול הראשון שלו קיבל שנה אחר כך עם ליהוקו לתפקיד אפולו קריד, היריב של המתאגרף רוקי בלבואה (בגילומו של סילבסטר סטאלון), בארבעת הסרטים הראשונים של הפרנצ'ייז "רוקי".
אחרי שנים ארוכות שכללו בעיקר סרטי אקשן, ב-1996 שיחק, כאמור, בקומדיה "גילמור המאושר" בכיכובו של אדם סנדלר. במהלך הצילומים לסרט, הוא נפצע באופן קשה שהותיר אותו עם כאב למשך שנים. "לא ידעתי את זה עד שנים לאחר מכן, אבל שברתי שתי חוליות", אמר השחקן בריאיון ל-GQ מ-2020. "היו אז שלוש או ארבע שנים שסבלתי מכאבי תופת".
3 צפייה בגלריה
קארל וות'רס, מתוך "המנדלוריאן"
קארל וות'רס, מתוך "המנדלוריאן"
קארל וות'רס, מתוך "המנדלוריאן"
(צילום: באדיבות דיסני+)
החל מעלייתה בשנת 2019, וות'רס כיכב ב"המנדלוריאן", בתור גריף קרגה, כאשר דמותו נעשתה קרובה יותר לדמות הראשית (בגילומו של פדרו פסקל) ככל שהתקדמו העונות. עבודתו בסדרה אף זיכתה אותו ב-2021 במועמדות לפרס אמי בקטגוריית השחקן האורח, והוא גם ביים שני פרקים בעונה השנייה והשלישית. בחודש שעבר חברת לוקאספילם אישרה כי מפתחים סרט של "המנדלוריאן", אולם טרם ידוע אם וות'רס או חברי קאסט אחרים בסדרה היו אמורים לקחת בו חלק.