הילרי מנטל, הסופרת הבריטית זוכת פרס בוקר פעמיים, הלכה לעולמה בגיל 70, כך דווח היום (ו') ב-BBC. בהוצאת הספרים של מנטל אישרו את הפרטים ומסרו כי הסופרת הלכה לעולמה אתמול "בפתאומיות, אך בשלווה".
1 צפייה בגלריה
הילרי מנטל
הילרי מנטל
הילרי מנטל
(צילום: AFP)
"אנחנו שבורי לב בעקבות מותה של הסופרת האהובה שלנו, ומחשבותינו עם חבריה ומשפחתה, ובמיוחד בעלה, ג'רלד", נמסר בהצהרה שהועברה מ-4th Estate Books, הוצאת הספרים של מנטל. "זהו אובדן הרסני ואנחנו יכולים רק להיות אסירי תודה שהיא הותירה לנו גוף עבודה כה מפואר".
מנטל נולדה בשנת 1952 בדרבישייר, בבריטניה, ולמדה משפטים באוניברסיטת שפפילד. פרסמה את ספרה הראשון ב-1985 אבל היצירה שהקנתה לה תהילה עולמית היא סדרת תומאס קרומוול, ובהם הספרים שזיכו אותה בפרסי בוקר, "וולף הול", שגם עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה ששודרה גם בישראל, ו"הביאו את הגופות".
בוקר הוא הפרס הספרותי החשוב ביותר בבריטניה, בעוד "וולף הול" זכה בפרס בשנת 2009 ו"הביאו את הגופות" זכה בשנת 2012. הפרס מוענק לסופרים בריטיים וכן, לסופרים מחבר העמים הבריטי ומאירלנד החל מ-1968. מנטל היא האישה היחידה שזכתה פעמיים בפרס היוקרתי.
עלילת ספרי הסדרה עוקבות אחר קורותיו של קרומוול, יד ימינו של המלך הנרי השמיני, אחת הדמויות החידתיות בתולדות אנגליה. הוא היה בן של נפח ונלחם מהיום בו למד ללכת. לקרומוול הייתה משרה בעלת היקף לא מוגדר שאפשרה לו לשלוט כמעט בכל פינה בממשל, וכל זה בתקופה שבה החברה הבריטית היתה מחולקת למעמדות בצורה הרמטית. קרומוול אף קיבל תואר אצולה "הרוזן מאסקס". הספר השלישי בסדרה, The Mirror and the Light יצא בשנת 2020 וזכה להצלחה מרובה גם כן.
"אין לי אג'נדה חינוכית בנוגע להיסטוריה, פשוט רציתי לספר סיפור שאנשים יאהבו לשמוע, ושאלתי עצמי לפני כן מה אני ככותבת יכולה להביא לתוך הסיפור", סיפרה מנטל בריאיון לסופר עמיחי שלו ב-ynet בשנת 2015. "אני לא חושבת שיש כאן קונפליקט בין היסטוריה לספרות, ההיסטוריה שירתה את קרומוול היטב, אבל לא נכתבה עליו ביוגרפיה, כי זה מאוד קשה, בגלל בעיות של מסמכים או תעודות. סך הכל, אני מאוד שמחה על הצלחתו של הרומן, ושמחה לשאת את שמו וסיפורו מחוץ לבריטניה".
ספרים נוספים בגוף עבודתה זיכו את מנטל בפרסים ובמועמדויות, כשעל ספרה A Place of Greater Safety זכתה ב-1992 בפרס הספר הטוב ביותר של השנה של ה"סאנדיי אקספרס", ועל ספרה Beyond Black היתה מועמדת לפרס אורנג'.