"עדיין לא מאוחר", סרטו החדש של עמוס גיתאי, יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין ה-74 שייפתח ב-15 בפברואר 2024, כך נודע היום (ב').
2 צפייה בגלריה
מתוך "עדיין לא מאוחר"
מתוך "עדיין לא מאוחר"
מתוך "עדיין לא מאוחר"
(צילום: זיו קורן)
הסרט נכתב בהשראת המחזה "קרנפים" מאת אז'ן יונסקו, והוא עוסק בתהליכים של התקרנפות וקונפורמיזם במציאות חברתית טעונה. "עדיין לא מאוחר" צולם במרכז קליטה "יעלים" בבאר שבע והוא מציג מארג חיים מגוון של אנשים בעלי זהויות ושפות שונות, כשכולם מנסים לבטא את עצמם וליצור רקמה חיים משותפת בימים של מחלוקות, סכסוך ואלימות גוברת ומתחזקת.
את תפקיד הראשי בסרט, שיוקרן במסגרת הרשמית (Berlinale Special) של פסטיבל הסרטים, מגלמת השחקנית הצרפתייה אירן ז'קוב ("שלושת הצבעים: אדום"), ולצידה משתתפים גם בהירה אבלאסי, חנה לסלאו, עטאללה טאנוס, יעל אבקסיס, מינאס קרוואני, נעמה פרייס, מנשה נוי, פיני מיטלמן, האדריכל אמנון רכטר ושמות נוספים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "עדיין לא מאוחר"
מתוך "עדיין לא מאוחר"
מתוך "עדיין לא מאוחר"
(צילום: זיו קורן)
"הסרט עושה שימוש בארכיטקטורה של מסדרונות ומנהרות, היוצרת מעטפת קלסטרופובית שבתוכה מתנהלות הדמויות השונות, תוך כדי שהן מנסות לשמור על צלם אנוש בעידן מאוים ומאיים", סיפר עמוס גיתאי על הסרט. "מנהל פסטיבל ברלין קרלו צ'טריאן ציין בהחלטה לכלול את הסרט במסגרת הרשמית של פסטיבל ברלין את החדשנות הצורנית והתמטית של היצירה הקולנועית".
הפסטיבל, שנחשב לאחד מאירועי הקולנוע החשובים בעולם, יתקיים במשך עשרה ימים בין התאריכים 15-25 בפברואר 2024. במהלכו יוענק כמדי שנה פרס דב הזהב, שב-2019 הוענק לנדב לפיד על סרטו "מילים נרדפות".