הפקת סדרת הטלוויזיה "פאודה" מגייסת ניצבים לקראת צילומי העונה הרביעית ללא תשלום - ומעוררת זעם ברשתות החברתיות.
לפי מידע שהגיע ל-ynet, מפיקי הסדרה מציעים לניצבים החזר נסיעות של 50 שקלים בלבד, ללא תשלום נוסף. צילומי העונה החדשה של סדרת הפעולה המצליחה צפויים לצאת לדרך בקרוב.
1 צפייה בגלריה
"פאודה"
"פאודה"
התנהלות בלתי תקינה? "פאודה"
(צילום מסך)
ברשתות הגיבו לכך בזעם. "חוצפה, לא ללכת בשום אופן", כתב גולש בפייסבוק. "להפקות האלה יש כסף. זה פשוט ניצול וגועל נפש. שישלמו 300-200 שקל. את ה'חוויה' שלהם שישמרו למקום אחר". גולש אחר הוסיף: "מה נסגר עם הפקות הטלוויזיה בישראל? אפשר לחשוב שאין מספיק תקציב לזה. הזיה". וגולש נוסף תהה: "מה הצעד הבא? לבקש תשלום כדי להיות ניצב?"
אנשי מקצוע מסבירים כי מדובר בהתנהלות לא תקינה מצד ההפקה. "זה לא בסדר. גם לניצבים, שכל תפקידם הוא להיות ברקע, צריכים לשלם", אמר גורם בתעשיית הטלוויזיה. מנגד, גורם אחר אמר: "ההפקות דלות תקציב ורוצות להעמיד הפקה טובה עם ניצבים, ולכך אין מספיק כסף. מדובר בחוויה. למה זה פסול?"
גורם בזרוע העבודה במשרד הכלכלה אמר בהתייחס לסוגיה: "כל העסקה של אדם צריכה להיות תחת תשלום, אלא אם מדובר בהתנדבות שמותרת רק לגופים שמוכרים כאלה. הפקה כלשהי שרוצה לגייס עובדים אפילו ליום אחד צריכה לשלם תמורה לעובד. אם אכן ישנה העסקה ללא תשלום - יש פה עבירה על החוק. לא קיבלנו תלונה בנושא".
מבנאסולי הפקות נמסר בתגובה: "תחילת צילומי 'פאודה' מעוררת עניין רב בקרב הציבור, ובין היתר גם רצון לקחת חלק בהפקה. הנושא ייבדק וייפתר עד לתחילת הצילומים באופן שמכבד את כל המשתתפים בצילומים".