אירוע חריג אירע לפני הצגה באור יהודה: ל-ynet נודע שעובד מטה, שלא היה בתפקיד, פנה אל השחקנית גילה אלמגור ותקף אותה. לטענתו זה היה בנושא המהפכה המשפטית. אלמגור מעידה כי הוא אמר לה "זקנה, תמותי".
1 צפייה בגלריה
גילה אלמגור. מתוך טקס האשכבה של דבורה קידר בתיאטרון הבימה
גילה אלמגור. מתוך טקס האשכבה של דבורה קידר בתיאטרון הבימה
גילה אלמגור
(צילום: מוטי קמחי)
השחקנית, שהגיעה לעיר להצגה "ברלין", סירבה בתחילה לעלות לבמה, אולם שוכנעה בסופו של דבר על ידי עובדים שהיו במקום, שאף העניקו לה זר פרחים.
העובד, שכאמור לא היה בתפקיד, זומן לשימוע, ושלח מכתב התנצלות לשחקנית הוותיקה, שהגיע גם לידי ynet. "הנני מביע את התנצלותי הכנה בפני הגברת גילה אלמגור בשל חילופי מילים בלתי ראויות שנאמרו", כתב העובד לאלמגור. ״ההתבטאויות שלי היו בעקבות דעותיי האישיות בנוגע לרפורמה אשר נאמרו מתוך סערת רגשות ואינן היו במקום. לא התכוונתי לפגוע. אני מתנצל מעומק ליבי על עוגמת הנפש שגרמתי ועל אמירת הדברים, זוהי אינה דרכי".
העובד אמר לחבריו לעבודה כי הוא היה נסער ומצר על התנהגותו. עוד הוסיף כי הוא מבין את חומרת האירוע והוא מבקש להתנצל על התנהגותו.
גרסתה של אלמגור לאירוע הייתה שונה. "אני עדיין לא קיבלתי את מכתב ההתנצלות. בפניי האיש עדיין לא התנצל", אמרה אלמגור בשיחה עם ynet וסיפרה כי בכוונתה להגיש תלונה במשטרה. "אסור לעבור על מקרים כאלה לסדר היום. הוא אומר שזה בגלל הרפורמה? אני לא שמעתי את זה. הוא היה מפחיד מאוד ותוקפני, מותר לאדם לחשוב אחרת ממני. עוד לא ירדתי מהרכב והוא התנפל עליי, לא הבנתי מה הוא רוצה בהתחלה, הסתבר שהוא אדם מפחיד. הוא אמר לי 'זקנה, תמותי הערב על הבמה, תקבלי התקף לב'. זה היה מפחיד מאוד, הוא המשיך לצרוח 'את זבל, את תמותי'. אי אפשר לדעת מה היה קורה, אני לא יודעת מי זה האיש הזה ומה הוא רוצה ממני. אני לא הבנתי ממנו בכלל שזה על המהפכה המשפטית, הוא אמר לי שאני צריכה למות. לכי תחשבי למה הוא התכוון, זה היה מפחיד מאוד. רעדתי כולי כל הלילה, למחרת לא רציתי לצאת מהבית. פחדתי מאוד. הוא צעק לי 'זקנה, תמותי'".
נכדתה של אלמגור, סופי, חיזקה את סבתה ובשיחה עם ynet, אמרה: "זה לא היה עימות, זאת הייתה תקיפה. הוא התקרב אליה בצורה מאיימת, איחל לה למות על הבמה באותו ערב, אמר לה שתיזהר. ממש איומים על חייה. במזל היו שם אנשים אחרים כי בפעמים אחרות ובמקרים אחרים זה הגיע לכמעט אלימות. חשוב לציין שהיא לא סתם סירבה לעלות לבמה כי לא התחשק לה, אלא היא לא הצליחה לזוז ורעדה ממש ולא הצליחה לדבר. היא אמרה שהיא שאלה אותו 'מה אתה רוצה ממני?'. חשוב לי לציין שסבתא שלי מגיעה לכל רחבי הארץ עם ההצגה הזאת כדי לשמח את כולם ללא הבדלים פוליטיים, ולכן היא מגיעה ממקום טוב. היא בסך הכול אישה בת 84 שבאה לעשות טוב".
מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "אנו מגנים את האירוע המדובר מכול וכול ואין לו מקום בשום צורה. עיריית אור יהודה מוקירה את השחקנית גילה אלמגור ורוחשת לה כבוד רב. גם בצל המחלוקות הקשות שיש בחברה הישראלית, יש גבולות שלא חוצים. העובד המדובר זומן לשימוע ועל אף העובדה שהוא הביע התנצלות על מעשיו, לא נעבור לסדר היום על התנהגות זו".