על רקע דעיכתה של קהילת הקולנוע האמריקנית, פסטיבל טרייבקה ביצע פנייה חדה השנה לכיוון תעשיית ההייטק וההבטחה הכלכלית - ויש שיטענו גם התרבותית - שהיא מביאה עמה. האירוע הניו יורקי שנוסד ב-2001 על ידי רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל כתגובה לטראומת 11 בספטמבר, כמעט ולא הצליח לשרוד את משבר הקורונה. אחרי ביטול הפסטיבל ב-2020, שינוי לוח הזמנים הרגיל שלו (מאפריל ליוני) ומקבץ של כשלים הפקתיים ואכזבות קופתיות, החליטו המארגנים לשים את הדגש על טכנולוגיות חדשות, גיימינג ו-VR. למרות זאת, תוכנית הסרטים המשיכה להתקיים בדשדוש מדאיג, ויותר מדי הקרנות בוצעו כשהן ריקות למחצה. אמש (ה') ננעלה התוכנית בטקס הפרסים. לרוע המזל, הבמאי הישראלי משה רוזנטל וסרטו "קריוקי" יצאו ממנו בידיים ריקות.
2 צפייה בגלריה
רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בפסטיבל טרייבקה
רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בפסטיבל טרייבקה
רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בפסטיבל טרייבקה
(Andy Kropa/Invision/AP)
2 צפייה בגלריה
הקרנת הבכורה של "קריוקי" בפסטיבל טרייבקה
הקרנת הבכורה של "קריוקי" בפסטיבל טרייבקה
הקרנת הבכורה של "קריוקי" בפסטיבל טרייבקה
מי שכן סיימו את הערב כמנצחות הגדולות של הפסטיבל הן מספר קולנועניות צעירות, ובראשן הבמאית שרה אליזבת מינץ שזכתה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות האמריקנית על דרמת הנעורים Good Girl Jane, המלווה תלמידת תיכון במצוקה שנסחפת אחרי פרחח ומאמצת את התרבות הרעה שלו. ריין ספנסר מככבת בתפקיד הראשי עליו זכתה בפרס המשחק ולצדה אנדי מקדאוול. בפרס התסריט זכתה אליזבת רודריגז שגם מככבת בדרמה Allswell שביים בן סניידר ועוסק באמהות במשבר.
מלי אלפמן, בתו של מלחין הסרטים הנודע דני אלפמן, אומנם אינה יכולה לקחת את הקרדיט על פרס הצילום של סרטה שניתן לאזולי אנדרסון, אבל בהחלט יכולה להתגאות כיוצרת מאחורי הקומדיה Next Exit. צוות השופטים סיים את מפגן ההעצמה הנשית עם ציון לשבח שהוענק לשחקנית ליז קריבל סיירה על הופעתה בקומדיה God's Time של דניאל אנטבי המקסיקני. בת-ארצו של אנטבי, מישל גארסה סרברה, זכתה בפרס לקולנוע נשי על שם נורה אפרון וכן בפרס הבמאית העלילתית המבטיחה בגין סרטה Huesera, ופלור ואן דר מיולן ההולנדית זכתה לצל"ש בקטגוריה זאת על סרטה Pink Moon.
(NEXT EXIT - טריילר)
התנופה הנשית המשיכה גם בתחרות המקבילה לקולנוע תיעודי שבו זכתה לורה צ'קווויי בפרס הגדול על סרטה The Cave of Adullam, המלווה נערים משכונות מצוקה בדטרויט בחיפוש אחר גאולה דרך פעילות ספורטיבית. העורך כריסטופר מקגלין זכה בפרס על תרומתו לסרט זה. The Wild One של טסה לואיס-סאלומה שמוקדש לבמאי המהולל ניצול השואה ג'ק גלפיין, זכה בפרס על עבודת הצילום של בוריס לוי, ואילו בפרס הקולנוען התיעודי המבטיח זכה אדוארד באקלס ג'וניור על Katrina Babies.
בתחרות העלילתית הבינלאומית שבה נכללה הדרמה הישראלית "קריוקי", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר "ינואר" של ויסטורס קייריס הלטבי. מרטין בולוק מבוליביה זכה בפרס התסריט על סרטו "המבקר". בפרס הצילום זכה יאן מיינץ על תרומתו להפקה הגרמנית We Might As Well Be Dead של הבמאית ילידת רוסיה נטליה סינלניקובה. בפרס המשחק זכתה דורותה פימיקלה הפולניה על הופעתה ב"נשים על גג" של אנה יאדובסקה.