קשה לשמור על אדישות מול המראות הקשים שצפים מאירועי מלחמת "חרבות ברזל" - שגבתה עד כה את חייהם של כ-900 אנשים, בעוד רבים נחטפו לשטחי עזה ואחרים מוכרזים כנעדרים עד כה - וגם אנשי תקשורת מוצאים את עצמם נטולי מילים, עם דמעות בעיניים.
1 צפייה בגלריה
אנדרסון קופר בעת הריאיון עם יפעת זלר ב-CNN
אנדרסון קופר בעת הריאיון עם יפעת זלר ב-CNN
אנדרסון קופר בעת הריאיון עם יפעת זיילר ב-CNN
( צילום מסך: CNN)
במהלך ריאיון ל-CNN שנערך עם יפעת זיילר, ישראלית שבני משפחתה נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז, היא זעקה בבכי - "אנו צריכים שכולם יעזרו לנו, בבקשה!". כשהשידור הוביל בחזרה אל המגיש אנדרסון קופר, שנכח בעת השידור באשדוד, הוא לא הצליח לעצור את הדמעות גם הוא. צפו:
בפוסט שפרסמה לפני יומיים, זיילר שיתפה את חבריה בפייסבוק במתרחש. "תחזירו את המשפחה שלי", הפצירה. "היום בבוקר התמונה הנוראית מכל מתבהרת לנו - שירי בת דודתי, עם שני ילדיה הקטנים כפיר ואריאל, נחטפו באכזריות מביתם מקיבוץ ניר עוז. גילינו על כך מהפרסומים ברשת. בעלה ירדן ושני הוריה - דודים שלי יוסי ומרגיט - ככל הנראה נחטפו גם הם לעזה ואנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם", הוסיפה ואמרה: "דודה שלי אישה חולה מאוד וזקוקה [לטיפול] תרופתי...הם נחטפו בחיים ויחזרו בחיים. אזרחים חפים מפשע".
עדות נוספת לקושי שחווים האנשים המסקרים את התקיפות מגיעה דווקא מאוסטרליה, שם מגישת סקיי ניוז שרי מארקסון לא הצליחה לעצור את הדמעות אמש כשסיפרה על החטופים בעזה ו"חוסר האנושיות" של מחבלי החמאס בסרטונים הקשים שמופצים ברשתות. צפו:
"זה היום השחור ביותר עבור היהודים מזה עשורים. יש המכנים אותו 'ה-11 בספטמבר של ישראל'... אלה פשוט פראי אדם", אמרה אתמול (ב') מארקסון בתוכנית החדשות שלה שמשודרת בערוץ. "אולם הברבריות המתועבת היא זאת שהופכת את המתקפה של החמאס לכל כך מחליאה ובלתי צפויה עבור מדינת ישראל, שמתגאה בביטחון הלאומי שלה ומוקפת במדינות ערביות הקוראות להשמדתה ללא הרף.
"הם לא מפגינים שום רחמים כלפי הקשישים, הנשים, הילדים - התינוקות - שנחטפו, נתפסו והובלו על ידי גברים שמגחכים עליהם, בעודם מובלים הרחק מביטחון בתיהם, יקיריהם וחייהם כפי שהם הכירו אותם. איך בני אדם יכולים להיות כל כך אכזריים? לצחוק ולחגוג בזמן שהם מענים צעירים מבוהלים שכל חייהם עוד לפניהם, שהיו מלאי תקווה עבור עתידם?".
גם כתב CNN ניק רוברטסון דיווח משדרות והתקשה לדווח: "כוחות הביטחון בישראל נזהרים מאוד במילותיהם ובציון מספר החטופים - הם אומרים שמדובר בעשרות. אבל היום דיברתי עם בכיר בצה"ל ושאלתי אותו 'איך אתם מתכוונים לשחרר את החטופים?'", אמר רוברטסון כשהוא נחנק, מתנצל ומוסיף: "הוא אמר לי שהם יעשו כל מה שהם יכולים כדי להחזיר את כולם ושאף אחד לא יישאר מאחור, אבל אני חושב שהבנתי ממנו גם את הקושי הגדול להצליח במשימה הזאת כשחמאס לא מוותר עליהם ולא מספר איפה הם מוחזקים והאם הם מפוזרים ברחבי עזה".
פורסם לראשונה: 16:01, 10.10.23