אינספור סרטים תיעודיים ועלילתיים נעשו לאורך השנים על הביטלס, ובקרוב יתווספו אליהם עוד לא פחות מארבעה חדשים שיגוללו את סיפורה של הלהקה מנקודת המבט של כל אחד מארבעת חבריה - ג'ון לנון, פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר. המיזם הקולנועי החדש והמסקרן יופק על ידי אולפני סוני, ויוביל אותו הבמאי הבריטי הוותיק סם מנדס.
1 צפייה בגלריה
חברי להקת "הביטלס" מקבלים תואר אבירות ממלכת אנגליה
חברי להקת "הביטלס" מקבלים תואר אבירות ממלכת אנגליה
חברי להקת "הביטלס" מקבלים תואר אבירות ממלכת אנגליה
(צילום: AP)
על פי ההודעה לעיתונות, ההפקה יוצאת לדרך לאחר שקיבלה את ברכתם של החברה המשותפת של חברי הביטלס אפל קורפס (Apple Corps), פול מקרטני ורינגו סטאר וכן בני משפחותיהם של ג'ון לנון וג'ורג' הריסון המנוחים. למרות המחלוקות הרגילות בין הארבעה בחייהם וגם במותם, שהקשו על אישורן של יוזמות קולנועיות קודמות בנוגע ללהקה, מנדס וצוותו הבטיחו לעצמם גישה מלאה לקורות חייהם של היוצרים העילאיים וכן למוזיקה שלהם לצורך כתיבת התסריטים.
מנדס הבריטי, זוכה האוסקר (על "אמריקן ביוטי"), ישוב לעבוד במסגרת של סדרה קולנועית, זאת לאחר שפרש מהפרנצ'ייז של ג'יימס בונד אחרי שהשלים את העבודה על הסרטים "סקייפול" ו"ספקטרה". לפי המפיקה השותפה שלו, פיפה האריס, "הפרויקט הזה נולד מרעיון שסם החזיק בו לאורך יותר משנה. זו עדות לגאונות היצירתית ולכוח השכנוע שלו שהביאו לתגובות חמות ונלהבות כל כך של פול מקרטני, רינגו סטאר, שון לנון (בנו של ג'ון לנון) ואוליביה הריסון (אלמנתו של ג'ורג' הריסון) ברגע שהוא דיבר איתם".
"יצאנו ללוס אנג'לס לפני חג המולד כדי להציג את הפרויקט, וראוי להגיד שהתגובות הכלליות היו נלהבות", אמר מנדס ל"דדליין", ושיבח במיוחד את הגישה של ראשי סוני, היו"ר טום רוטמן והנשיאה של האולפנים, אליזבת גבלר. "הסיבה שסוני התבלטה ביחס להצעות האחרות שקיבלנו היא התשוקה של טום ואליזבת לרעיון והמחויבות שלהם לדחוף את הסרטים הללו לבתי הקולנוע בדרך יצירתית ומלהיבה".