בתוך פחות מ-24 שעות מהרגע שהופיעו ברחובות העיר מילאנו באיטליה, הושחתו שני ציורי קיר שנועדו להילחם באנטישמיות ושהנושאים את דמויותיהם של אנה פרנק והילד מגטו ורשה - כך מדווח אתר "הדיילי מייל".
1 צפייה בגלריה
הציור המושחת בדמותה של אנה פרנק באיטליה
הציור המושחת בדמותה של אנה פרנק באיטליה
הציור המושחת בדמותה של אנה פרנק באיטליה
(צילום: Fabrizio Villa/Getty Images)
את ציורי הקיר, שמהווים חלק מסדרה בשם "תמימות, שנאה ותקווה", צייר הקריקטוריסט אלכסנדרו פלומבו חודש אחרי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר. לדבריו, האיורים הם "אזהרה מפני גל האנטישמיות שמציף יהודים ברחבי העולם".
האיור של אנה פרנק צויר בכיכר קוסטלו המרכזית, שבה בשבועות האחרונים מפגינה הקהילה היהודית. אנה פרנק נראתה בו אוחזת בדגל ישראל עם דמעות בעיניה, כשלצידה ילדה פלסטינית שנראית שורפת את דגל חמאס. בעוד דמותה של פרנק נצבעה לבן ורוססו עליה כתובות Gaza Free ("עזה חופשית", בתרגום חופשי), הציור של הילדה הפלסטינית נותר ללא פגע.
ציור נוסף שהושחת צויר באזור פרויקט נדל"ני בשם פורטו נואבה שנרכש על ידי קרן קטארית. בציור ששואב השראה מהצילום המפורסם של הילד בגטו ורשה, נראה ילד עם טלאי צהוב מרים ידיים בעוד טרוריסטים של ארגון חמאס מכוונים אליו נשק. דמותו של הילד נצבעה בלבן, אולם דמויות הטרוריסטים נותרו ללא פגע.
"מטרת הפעולות של הגזענים האנטישמים האלה היא למחוק את הזיכרון ולכפות עלינו את עמדותיהם הטרוריסטיות, אבל הפעולות הפחדניות הללו לא מפחידות אותי ואמשיך להגן על חופש הביטוי של הדמוקרטיה שלנו", אמר האמן בתגובה ל"ג'ואיש כרוניקל".
"ההשחתה הזו רק מחזקת את המשמעות של היצירות ומאלצת אותנו להגיב באופן משמעותי יותר, כי היא מבליטה את הכעס והסכנה החברתית הקיימות במכונת האנטישמיות והשנאה", אמר פלומבו, והוסיף כי המעשים "מערערים את החופש של כולנו. אם פוליטיקאים ומוסדות לא יגיבו בכוח לאלימות האנטישמית, כולנו נפסיד. מתן לגיטימציה למעשים הללו פירושו מתן לגיטימציה לטרור בחברה שלנו, וזו בדיוק מטרת התעמולה של חמאס. הזעם האנטישמי ששחרר הארגון מציף את היהודים בכל חלקי העולם, והזוועה הזו שחוזרת מהעבר מערערת את החופש, את הביטחון ואת העתיד של כולנו".