בחודשיים האחרונים, מאז הטבח ב-7 באוקטובר, סטיבן ספילברג שמר על שתיקה ואף ספג ביקורת על כך. בסוף השבוע, הבמאי היהודי הגיב לראשונה לאירועים באותה שבת, הביע זעזוע מהזוועות שחולל חמאס נגד ישראל והודיע שבכוונתו לפתוח בפרויקט תיעוד העדויות ממה שארע באותו יום.
1 צפייה בגלריה
סטיבן ספילברג
סטיבן ספילברג
סטיבן ספילברג
(צילום: EPA)
בהודעה שמאשרת את קיום הפרויקט, ספילברג סיפר לקרן שואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה, שאותה ייסד, שמתקפת הטרור של חמאס הותירה אותו מזועזע. "מעולם לא דמיינתי שאצפה בכזו ברבריות נגד יהודים במהלך חיי", הוא אמר.
קרן שואה היא ארכיון היסטורי שנוסד כאמור על ידי ספילברג ב-1994 וכעת החלה באיסוף מאות ראיונות של הניצולים מ-7 באוקטובר. כחלק מהארכיון האדיר שלה נמצאים עשרות אלפי עדויות של ניצולי שואה, כשהקרן ממשיכה בתיעוד האנטישמיות באופן פעיל במטרה להילחם בעלייה שלה דרך תיעוד.
על פי דבריו של ספילברג, העדויות "יתנו במה לקולות של הניצולים ויהוו כלי עוצמתי כדי להתמודד עם העלייה המסוכנת של האנטישמיות והשנאה ברחבי העולם".
"ניצולי שואה הם האנשים הכי אמיצים שחיים בינינו, והם עדות חיה לחוסן של הרוח האנושית", הוא הוסיף. "שתי היוזמות - להקליט ראיונות עם הניצולים של המתקפה ב-7 באוקטובר והמשך איסוף העדויות של ניצולי השואה - שואפים לממש את ההבטחה שלנו לשורדים: שהסיפורים שלהם יוקלטו וישותפו במאמץ לשמר את ההיסטוריה כדי לפעול למען עולם ללא אנטישמיות או שנאה משום סוג. אנו חייבים להישאר מאוחדים בחזית אחת במאמצים הללו".