כמעט עשור אחרי שפרץ בסדרה "גאליס" והפך לאחד מכוכבי הנוער הגדולים בישראל, עם הופעות מול אלפי צופים וצופות, תובל שפיר מבקש לשים פוקוס גם על הקריירה המוזיקלית המתהווה שלו. אבל גם הוא יודע - שהדרך להופעה בפני קהל של אלפים תהיה הרבה יותר ארוכה הפעם.
"ברור שהייתי שמח לעצום עיניים ולשמוע 5,000 איש שרים את המילים שאני כותב - עכשיו אני חותם על זה", הוא אומר בשאפתנות, "אבל יש משהו מאוד מסקרן גם בדרך של מוזיקאי שמופיע מול 20 איש. כי בהופעה הבאה תראה עוד פרצופים ואז זה יהיה 40 איש ואז מאה וככה הלאה. יש בזה משהו מקסים וזה נורא מרגש. בעולם המשחק קצת דילגתי על התהליך הזה".
2 צפייה בגלריה
תובל שפיר
תובל שפיר
תובל שפיר
(צילום: נעם בן גוריון מוסרי)
שפיר אומנם כבר לא ילד. הוא בן 28, מתגורר בתל אביב לבדו, אבל דווקא בגלל ההצלחה הגדולה בתור שחקן בסדרות נוער, הוא יודע מה המחיר שגובה ההצלחה: "מצד אחד זה דופק את השכל לעלות מאפס למאה כי זה מפגיש אותך עם חוויות קיצוניות ושדים".
תסביר. "אתה נמצא בסיטואציה כזאת שבחוץ חושבים שאתה ממש שווה אבל בפנים אתה מרגיש שאתה לא. אז אתה שואל את עצמך - כמה אני באמת שווה. ביליתי בהרבה פינות אפלות של המוח שלי ואין ספק שההצלחה מאוד מגדירה את ההתמודדות הזאת. הייתה גם מחשבה שמתישהו אני אקח את הרגליים ואברח מעולם המשחק".
כמה זמן לוקח לתקן או ללמוד מההתמודדות הזאת? "אני לא יודע אם אפשר לקרוא לזה לתקן. אתה לומד לחיות עם זה. היום זה כבר לא כל כך מרגש אותי, אני מרגיש נח עם החליפה של אדם מוכר. זה קצת נון אישיו מבחינתי, יש הרבה עבודה ואתה לומד מה באמת מרכיב את הזהות שלך ומה שחשוב לך בחיים. ואז כשאתה יותר מגובש ויציב בדברים האלה שקשורים בפרסום והצלחה בקריירה הם הופכים להיות כמו גלים שאתה יודע להתמודד איתם".
2 צפייה בגלריה
תובל שפיר
תובל שפיר
תובל שפיר
(צילום: נעם בן גוריון מוסרי)
יש פחד שיישכחו אותך? "כן, זה לא שחור או לבן. אני לא יכול להגיד שאני מוכן לסגור את הבאסטה ולשבת בים, ושאין לי האמביציה להמשיך להגיע ליעדים ולזכות בהצלחה, זה יהיה לא נכון. אני רוצה הצלחה והכרה ולהתנסות בדברים שמעניינים אותי, אבל אני חושב שזה פשוט קצת התרכך".
את השיר השלישי שלו "כינויי חיבה" שרואה אור היום (ב'), הוא כתב עבור בת זוגו בשלוש השנים האחרונות, והיא אפילו משתתפת בקליפ. אבל רצה הגורל וזמן קצר לפני פרסומו - בני הזוג נפרדו.
"זו סוג של מתנת פרידה", הוא מסביר. "זה מאוד-מאוד טרי. התובנה היחידה שאני יכול להגיד בזמן הזה היא שאפשר להיפרד עם המון אכפתיות ועדיין לאהוב אחד את השנייה. אני ממש מרגיש את זה. זה לא פשוט לקחת את החומר האישי הזה ולחשוף אותו לעולם. מילא אני, שיש לי שאיפות ודרייב ואני רוצה לצאת עם השיר, אבל בשבילה אני בטוח שזה לא היה הדבר הכי פשוט".
היו מחשבות לגנוז את השיר? "כן היו, אבל הן חלפו מהר מאוד. היא נתנה לי את התחושה שאפשר להוציא אותו ושזה אפילו יפה, וגם אני מרגיש ככה".
יהיה לך קשה להופיע איתו? "אני לא יודע. אין לי תשובה, הזמן שהיינו ביחד מרגש אותי והוא היה זמן יפה וטוב. וגם בגלל שכרגע אנחנו בפרידה שהיא מאוד חברית אז אני מאחל לעצמי שהשיר הזה יהיה זיכרון של רגעים מדהימים ויחסים יפים".
בקליפ של השיר שהפיק יונתן ויינריך וביים ניתאי דגן, משחקת כאמור מי שהייתה בת זוגו של שפיר, וגם הצמד אבי גרייניק ועידן אלתרמן שהפגינו מחווה רומנטית עם נשיקה על השפתיים בסיומו. "זה לא אמיתי", הוא אומר בהומור, "אנחנו רק הדלקנו את המצלמה וגרייניק ואלתרמן עשו כרצונם. זה הכול הם. הם והמוח המופרע שלהם".