ספר השיאים של גינס חוגג 69 שנה להיווסדו עם מהדורה חדשה של הספר, שיוצא היום (ה') לחנויות בהוצאת "ידיעות ספרים". כשהיא כוללת שיאים רבים - של אנשים נחושים, בעלי חיים הישגיים ותופעות חסרות תקדים - מהדורת 2024 לוקחת את הקוראים למסע ברחבי הגלובוס, וגם מתחת לפני המים. הנה הצצה לכמה מהשיאים הכי ייחודים ומרגשים של השנה:
4 צפייה בגלריה
מתוך ספר שיאי גינס 2024
מתוך ספר שיאי גינס 2024
מתוך ספר שיאי גינס 2024
(קרדיט: Guinness World Records)

השרקן שמבצע הכי הרבה תרגילים בדקה

בזמן שאתם עוד מתאמצים ללמד את הכלב שלכם מה זה ארצה או שאסור לאכול מהפח - יש מי שלקח את אילוף בעל החיים שלו לאקסטרים. ב-2018, בחורה בשם גוון פורד מארצות הברית החליטה לאמץ שרקן שהאנרגיה שלו והסקרנות שלו לא הצליחו להשאיר אותה אדישה. פורד התחילה לאלף את קוקו השרקן לעשות שלל תרגילים. כעת, כשיש לו יותר מ-70 מיומנויות בארסנל, בהן סיבובים סביב עצמו, קפיצות ואינטראקציה עם חפצים - קוקו ביצע עשרה תרגילים ב-30 שניות וזכה למקום של כבוד בספר השיאים הנחשב.
4 צפייה בגלריה
השרקן שמבצע הכי הרבה תרגילים בדקה, מתוך ספר שיאי גינס 2024
השרקן שמבצע הכי הרבה תרגילים בדקה, מתוך ספר שיאי גינס 2024
דינג דונג! השרקן שמבצע הכי הרבה תרגילים בדקה, מתוך ספר שיאי גינס 2024
(צילום: Guinness World Records)

המשתתפת הכי מבוגרת בתחרויות נינג'ה

עם כל הכבוד ליובל שמלא, יוגב מלכה והמידוריאמה, וירג'יניה "ג'יני" מק'קול מארצות הברית התחרתה בליגת הנינג'ה הלאומית האמריקנית בגיל 70. יחד עם כל שאר המתחרים בענף היא הייתה צריכה להתמודד עם סדרת אתגרים במסלול מכשולים, במסגרת תחרות שמתקיימת בחסות ליגת הנינג'ה העולמית. ג'ני שנמצאת בעשור השמיני לחייה הוכיחה לכולם שגיל הוא רק מספר ואף התקבלה למוקדמות העונה והופיעה בתוכנית הטלוויזיה "אתגרי הנינג'ה ארצות הברית". אבל לפני שאתם מתייאשים, כדאי שתדעו שאת אימוני הכושר היא התחילה רק בגיל 63, כשהיא מתאמנת במשך שעה שלוש פעמים בשבוע וגם שוחה בקביעות.

האוסף הכי גדול של דובוני אכפת לי

בין אוספי בולים, מקטרות או מטבעות - אין ספק שהאוסף הזה חמוד במיוחד. המאפר ניקולס צ'ריווד אסף 1,234 פריטים שקשורים לדובוני אכפת לי, לכדי אוסף שכולל ספרים, סרטים, ציוד משרדי, בגדים וכמובן מדפים שלמים של בובות צבעוניות. את האוסף הוא התחיל בזכות צמד דובונים שקיבל בילדותו כשהיה מאושפז בבית החולים במשך תקופה ארוכה. ואם השם שלו נשמע לכם מוכר זה לא במקרה - הוא פשוט שינה את שמו לשם הדמות הראשית בסרט "מהדובים באהבה", ניקולס צ'ריווד.
4 צפייה בגלריה
אוסף דובוני האיכפת לי הכי גדול, מתוך ספר שיאי גינס 2024
אוסף דובוני האיכפת לי הכי גדול, מתוך ספר שיאי גינס 2024
עד לאכפתיה ובחזרה. אוסף דובוני האיכפת לי הכי גדול, מתוך ספר שיאי גינס 2024
(צילום: Guinness World Records)

בלון המסטיק הכי גדול

זוכרים שב"צ'ארלי וממלכת השוקולד" ויולט לעסה כל כך הרבה מסטיק עד ששברה שיא עולם ולבסוף היא הפכה לאוכמנייה ענקית? אז להלן גרסת המציאות. צ'אד פל מארצות הברית ניפח גומי לעיסה לבלון שקוטרו 50.8 ס"מ, מבלי להשתמש בידיו כדי לייצב או למתוח אותו. איך הוא עשה את זה אתם שואלים? בזכות שלושה מסטיקים מתוצרת דאבל באבל.
4 צפייה בגלריה
הבלון הכי גדול ממסטיק, מתוך ספר שיאי גינס 2024
הבלון הכי גדול ממסטיק, מתוך ספר שיאי גינס 2024
פופ. הבלון הכי גדול ממסטיק, מתוך ספר שיאי גינס 2024
(צילום: Guinness World Records)

הנשיקה הכי ממושכת מתחת למים

לזה קוראים אהבה במצולות: הזוג המאורס בת ניל מדרום אפריקה ומיילס קלוטייה מקנדה התנשקו מתחת למים במשך ארבע דקות ושש שניות בבריכה באיים המלדיביים. שמישהו יספר לאורסולה שאולי היא בכלל הייתה צריכה להטיל את הכישוף על אריק במקום על בת הים הקטנה.

סיבוב של הכי הרבה חישוקים בוערים סביב הגוף בו-זמנית

גרייס גוד מארצות הברית היא אמנית קרקס מיומנת. היא כל כך מיומנת שהיא הצליחה לסובב בקור רוח שמונה חישוקים בוערים סביב גופה שלושה סיבובים שלמים.