אחרי שבע שנים וחצי - ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בכאן, פורש מתפקידו.
2 צפייה בגלריה
ברוך שי
ברוך שי
ברוך שי
(צילום: מיכה לובטון)
הקדנציה של שי הייתה עתידה להסתיים בסוף השנה ללא אפשרות להארכה, אולם זה החליט להודיע על פרישה קודם לכן.
שי הצטרף לתאגיד סמוך להקמתו ב-2017 , ומונה על ידי מפרק רשות השידור לתפקיד מנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד, כך שלמעשה, שי נמנה על מקימי חדשות כאן.
מהתאגיד נמסר כי "שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, הודיע היום למנכ"ל התאגיד על בקשתו לסיים את תפקידו. שי יפרוש בסוף אוגוסט אחרי שבע שנים וחצי, ובימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו".
שי בן ה-43 שימש בעבר בתפקידי עריכה בחדשות עשר, כשבתפקידו האחרון היה עורך המהדורה המרכזית שם.
"אחרי שחלפו שבע שנים בדיוק מאז העלייה לאוויר, בהן שבעה חודשי מלחמה של עבודה אינטנסיבית, במהלכם הבאנו משדרי חדשות איכותיים, אמינים ומדויקים - החלטתי לפרוש", כתב שי בהודעת הפרישה, "אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק. חטיבת החדשות היום נמצאת בשיאה, מכתיבה סדר יום, הודפת כל לחץ וניסיון הפחדה, ונשארת נאמנה לאמת.
"...הצטרפתי לכאן בשלב ההקמה. ביחד עם אלדד קובלנץ, המנכ"ל דאז, שמינה אותי ושאף למצוינות בכלל תכני כאן, ולצד חבריי בהנהלת החדשות, התפיסה הייתה שאנו חייבים את המנדט שלנו לציבור הישראלי, ורק אותו אנחנו משרתים. לאור התפיסה הזאת פעלתי בכל השנים כמנהל החטיבה... עשינו, חברות וחברים, את המירב והמיטב, לפעמים גם טעינו. עכשיו הזמן לצאת לדרך חדשה. מקווה ומתפלל שהימים הנוראים יסתיימו במהרה, שהאל ישמור על חיילינו הנלחמים בגבולות הארץ והחטופים ישובו לבתיהם".
2 צפייה בגלריה
תאגיד השידור הישראלי
תאגיד השידור הישראלי
תאגיד השידור הישראלי
גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד, ביקש להודות לשי: "אני מודה מקרב לב לברוך שי על שנים ארוכות ועמוסות, שבהן בנה וניהל מערכת חדשות מצטיינת ובעלת הישגים מקצועיים רבים. לברוך, שהיה כוח החלוץ בהקמת החטיבה, מניית יסוד בהקמת התאגיד. ברוך ניהל את החטיבה בכישרון ובמסירות אין קץ בתקופה מורכבת ומאתגרת – החל בימי ההקמה, תקופת הקורונה, מערכות בחירות חוזרות ונשנות ומלחמת חרבות ברזל. לכל אורך כהונתו עמד ברוך כצוק איתן בפני לחצים פוליטיים מכל קצוות הקשת, ושמר על עצמאותה העיתונאית של חטיבת החדשות שעל פי שורה של מחקרים וסקרים היא מערכת החדשות המובילה באמון הציבורי. בשם חברי מועצת התאגיד ובשמי אני מאחל לברוך הצלחה רבה".
גולן יוכפז, מנכ"ל כאן, אמר: "אני מבקש להודות מעומק הלב לברוך על תרומתו המשמעותית לתאגיד בכלל ולחטיבת החדשות בפרט. ברוך, שאותו אני מכיר עוד מעבודתנו המשותפת בחדשות 10, הוא בעיני ממנהלי ועורכי החדשות נטולי הפניות ונעדרי המורא, שפועלים מתוך אג'נדה אחת – חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת. תחת הנהגתו רשמה חטיבת החדשות של כאן הישגים עיתונאיים משמעותיים, ששינו את סדר היום החדשותי בישראל – אבל מעל לכל אלה, הצליח ברוך למנוע בעקביות כל לחץ, או השפעה חיצוניים, על עיתונאיו. ברוך הקים מערכת חדשות מקצועית, והצליח לשלב בה הן כוחות עיתונאיים מרשות השידור הוותיקה והן עיתונאים צעירים ורעבים – שיצרו יחד את אופי השידורים החדש, הייחודי של כאן חדשות. אני מבקש להודות בשמי ובשם עובדות ועובדי התאגיד על תרומתך המכרעת לכאן חדשות".