פסטיבל סאנדנס יחתם ביום ראשון בלילה, אולם המארגנים הכריזו לפנות בוקר (בין שישי לשבת) על הסרטים זוכי הפרסים. המנצחת הגדולה של האירוע היא ניקיאטו ז'וסו שמותחן האימה שלה "נני" הוכתר על ידי השופטים כסרט הטוב ביותר בתחרות העלילתית של הפסטיבל. בבכורת הבימוי שלה, ז'וסו מתמקדת במהגרת אפריקנית שמועסקת כאומנת לילדה על ידי זוג הורים בורגנים בניו יורק. בעוד היא מנסה להרוויח די כסף על מנת לרכוש כרטיסי טיסה לבנה הקטן שנשאר בסנגל, תוקפים אותה סיוטים ששורשיהם מתוך המיתולוגיה בארצה ואשר גולשים לתוך המציאות שלה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "Nanny"
מתוך "Nanny"
מתוך "נני"
(צילום: Sundance Institute)
3 צפייה בגלריה
ניקיאטו ז'וסו
ניקיאטו ז'וסו
המנצחת הגדולה. הבמאית ניקיאטו ז'וסו
(צילום: Sundance Institute)
הזכייה של הבמאית ילידת סיירה לאון בפרס הגדול בסאנדנס ממשיכה את התנופה האדירה של הקולנוע הנשי בזירת הפסטיבלים הגדולים אחרי זכיית "האירוע" של אודרי דיוואן הצרפתיה באריה הזהב בוונציה, ולפני כן "טיטאן" של ז'ולי דוקורנו בדקל הזהב בקאן. כמו "טיטאן", כאמור גם "נני" מעמיד את הגיבורה במותחן אימה על טבעי.

עוד מפסטיבל סאנדנס:

לצד הניצחון הגדול של "נני", התכבדה הדרמה הרומנטית Cha Cha Real Smooth של הבמאי בן ה-25 קופר רייף בפרס חביב הקהל, ויותר מכך גם ברכישה להפצה מצד אפל בסך 15 מיליון דולר - הסכום גבוה בהרבה ביחס ליתר העסקאות שנסגרו בסאנדנס השנה. עוד זוכים בתחרות האמריקנית: ג'יימי דאק כשקיבלה הוכרה כבמאית הטובה ביותר על הדרמה "עצי דקל וקווי מתח", וקיי.די דאבילה כתסריטאית הטובה ביותר על הקומדיה האינטנסיבית "חירום". פרס המשחק הוענק לצוות מאחורי "892" שכולל את ג'ון בויגה ומייקל קיי. וויליאמס המנוח. הבמאי בראדלי ראסט גריי זכה להוקרה על חזון בלתי מתפשר על סרטו "דם". בתחרות הבינלאומית המקבילה זכה בפרס הסרט הטוב ביותר "אוטאמו" של אלחנדרו לואייסה גריסי מבוליביה. פרס חביב הקהל הוענק ל-Girl Picture של אלי האפאסלו מפינלנד. פרס הבימוי הוענק למריאנה אר גורבאץ' האוקראינית על "קלונדיקה". ציון לשבח הוענק ל"לאונור לא תמות אף פעם" של מרטיקה רמירז אסקובר מהפיליפינים. תרסה סאנצ'ס המכסיקנית זכתה בצל"ש על הופעתה כבעלת מפעל לייצור טקילה בדרמה Dos Estaciones של חואן פאבלו גונסלס.
בתחרות התיעודית האמריקנית זכה בפרס הראשון הסרט "גולים" של ויולט קולומבוס ובן קליין בהפקת סטיבן סודרברג - דוקו שמלווה את הקולנוענית הוותיקה כריסטין צ'וי והשלמת המעגל שלה עם ניצולי ההפגנה בכיכר טיאננמן בביג'ינג. "נבלני" של דניאל רוהר על פרשת הרעלתו של המתנגד הפוליטי של ולדימיר פוטין, אלכסיי נבלני, זכה בפרס חביב הקהל. הדוקו שהופק על ידי CNN קיבל גם פרס מיוחד כפייבוריט של צופי הפסטיבל. בפרס הבימוי זכה ריד דבנפורט הסובל משיתוק מוח ב"לא ראיתי אותך שם" המתאר את עולמו מנקודת מבטו. בפרס העריכה התיעודית זכה ג'ונתן אופנהיים כהוקרה על עבודתו בסרטה המהמם של שרה דוסה "אש האהבה" על צמד חוקרי הרי געש. צל"ש על קריאה לשינוי קיבלו הבמאיות פולה אייסלט וטוניה לואיס לי על סרטן "אפטרשוק" החושף הזנחה של נשים הרות ממוצא אפריקני, ואילו מרגרט בראון קיבלה צל"ש על העבודה החזותית שלה ב-Descendant על גילוי ספינת העבדים האחרונה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "Navalny"
מתוך "Navalny"
חביב הקהל בתחרות התיעודית. מתוך "נבלני"
(צילום: Sundance Institute)
בפרס הראשון בתחרות התיעודית הבינלאומית, בה לקח חלק גם הסרט הישראלי "טנטורה" של אלון שוורץ, זכה הדוקו ההודי "כל מה שנושם" של שאונק סן ובו קבוצה של מגדלי עופות דורסים במרכז העיר דלהי המזוהמת. "הטריטוריה" של אלכס פריץ על במלחמתו של שבט ילידים באמזונס בפולשים במחוץ שחומדים את איזור המחייה שלהם זכה בפרס חביב הקהל. פרס הבימוי נפלה בחלקה של סיימון לרנג ווילמוט הדני על "בית עשוי שבבים" המספר את סיפורה של משפחה המתגוררת באיזור הלחימה של מזרח אוקראינה. "מיילדות" של סנואו הנין איי הלאינג על קהילת הרואינגה הנרדפת במיאנמר זכה בצל"ש על הצילום. בקטגוריית NEXT המוקדשת לסרטים החורגים מהעשייה הקולנועית הרגילה זכה Framing Agnes של צ'ייס ג'וינט המגולל סיפורים של טרנסים במהלך המאה הקודמת בקליפורניה.