פסטיבל הג'אז באילת ישוב במהדורתו ה-37 ויארח עשרות אמנים ותיקים לצד חדשים, מהארץ ומהעולם, לשלושה ימים של הופעות חיות באילת, ויתקיים בין התאריכים 16-18 בנובמבר. מחיר כרטיס למופעים בודדים ינוע בין 95 שקלים ל-299 שקלים. מחיר כרטיס (Pass) לכל ימות הפסטיבל במחיר השקה של 999 שקלים.
5 צפייה בגלריה
רוברט גלאספר, DOMi & JD BECK, הדג נחש. משתתפי פסטיבל הג'אז באילת
רוברט גלאספר, DOMi & JD BECK, הדג נחש. משתתפי פסטיבל הג'אז באילת
רוברט גלאספר, DOMi & JD BECK, הדג נחש. משתתפי פסטיבל הג'אז באילת
(צילום: AP, Tehillah De Castro, אוהד רומנו)
הפסטיבל ייפתח השנה במופע "אהבה ללא גבולות", שיוקדש לאיש הרדיו המוערך דובי לנץ ז"ל, שהלך לעולמו הקיץ לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לנץ היה מהעורכים המוזיקליים והשדרנים הוותיקים בארץ, שעבד בגלי צה"ל משנות ה-70 ומי שהיה מיוזמי וממקימי הפסטיבל במהדורת החורף וגם ניהל אותו מוזיקלית ושהייתה לו השפעה מכרעת על התרבות בישראל. שמות המשתתפים במופע המחווה יפורסמו בהמשך.
5 צפייה בגלריה
דובי לנץ
דובי לנץ
"אהבה ללא גבולות". מופע מחווה לזכרו של דובי לנץ
(צילום: Yossi Zwecker)
כבכל שנה הפסטיבל יארח מופעים מהעולם ומהארץ, לצד כיתות אמן וג'אם סשנים מסורתיים. בין המופעים מחו"ל שיגיעו לפסטיבל נמצא פסנתרן הג'אז האמריקאי רוברט גלאספר, שיופיע עם הטריו ג'אז האקוסטי שלו שמשלב גם די-ג'יי כבר ביומו הראשון של הפסטיבל.
גלאספר מחבר ביצירתו קשת רחבה של ז'אנרים בהם גם ראפ וסול, ולאורך הקריירה שלו הוציא 11 אלבומים, כשאלבומו Black Radio (2012) היווה את הפריצה הגדולה שלו, ושעליו זכה בפרס הגראמי לאלבום האר אנ' בי הטוב ביותר באותה השנה. אחרי ההצלחה הגדולה שזכה לה, עבד עם הראפר קנדריק לאמאר כשניגן קלידים באלבום המוערך To Pimp a Butterfly (2015). סך הכול גלאספר היה מועמד ל-11 פרסי גראמי וקטף חמישה. המוזיקאי שיתף פעולה, הפיק וכתב עבור אמנים נוספים בהם גם הרבי הנקוק, אריקה באדו, ג'יל סקוט, אנדרסון פאאק, מק מילר, בריטני האוורד ועוד רבים.
עוד יופיעו בערב הראשון של הפסטיבל הפסנתרן ומוזיקאי ישראלי עומרי מור שיופיע יחד עם מהדי נאסולי, מנציגי הדור הצעיר של מוזיקאי הגנאווה ממרוקו, כשהשניים משלבים ביצירתם בין מרוקו לבין הג'אז האנדלוסי, חמישיית רוני איתן, הרכב המוזיקאיות Deswa שמנגנות אפרו-ביט וFאנקי-ג'אז, ההרכב המבטיח והצעיר DOMi & JD BECK, שמונה את הקלידנית דומי (צרפת) והמתופף ג'יי די (ארה"ב) שנע על הסקאלה שבין היפ-הופ, ג'אז עם סאונד של שנות ה-70, ועד פופ עכשווי ומעודכן, ונגנית הסקסופון והמלחינה הבריטית קמילה ג'ורג'.
5 צפייה בגלריה
מהדי נאסולי
מהדי נאסולי
מהדי נאסולי
(צילום: Hicham Laabd)
את יומו השני של הפסטיבל יפתחו חברי להקת הדורבנים, שבדיוק משלימים את סיבוב הופעות האיחוד שלהם ברחבי הארץ, הטריו של וירטואוז הפסנתר-הקובני אלפרדו רודריגז, הרביעייה של המתופף עופרי נחמיה, The Bad Plus - הטריו האמריקני שהפך לקוורטט, ורמי קלינשטיין שיארח את להקת ג'יין בורדו בהרכב פסנתר ג'אזי מיוחד לפסטיבל.
עוד יופיעו באותו היום שלישיית הילה קוליק שיארחו את החצוצרן הניו-יורקי וויין טוקר, וכן, הפסנתרנית הווירטואוזית והמלחינה ילידת יפן הירומי, שתגיע לפסטיבל עם הפרויקט החדש שלה Hiromi's Sonicwonder, החמישייה החדשה של עומר אביטל והטריו של רוני כספי.
5 צפייה בגלריה
הירומי
הירומי
הירומי
(צילום: Mitsuru Nishimura)
ביומו האחרון של הפסטיבל יופיע סקסופוניסט הג'אז האמריקאי קני גארט שיגיע לפסטיבל עם הרכב נגנים במופע עם אלבומו האחרון Sounds from the Ancestors, החמישייה האמריקנית בוצ'ר בראון שמשלבת ג'אז, היפ-הופ, סול וגרוב, והטריו החדש של קטיה טובול. בנוסף, בין הפקות המקור שיעלו בפסטיבל יתקיים מופע מחווה חד-פעמי לסקסופוניסט והמלחין וויין שורטר ז"ל, עם הרכב נגנים מיוחד בניהול מוזיקלי של יוסי פיין, ואירוח של שלושה סקסופוניסטים ששמותיהם יפורסמו בהמשך, שיתמקדו בתקופה הסוערת של ההרכב Weather Report שפעל בשנות ה-70.
5 צפייה בגלריה
בוצ'ר בראון
בוצ'ר בראון
בוצ'ר בראון
(צילום: Jacob Blickenstaf)
את הפסטיבל תחתום הופעתם החגיגית של להקת הדג נחש, שיחגגו את אלבומם החדש והתשיעי במספר, ויארחו את על הבמה את קותימאן ואת אורית טשומה.