בשנת 2019 הגיע פרויקט "הסטורי של אווה" לכותרות בתקשורת העולמית במהלך יום השואה. חוויותיה של הילדה אווה היימן ז"ל, שנרצחה בשואה, הובאו באמצעות סטוריז באינסטגרם וזכו לתהודה גדולה. בעקבות טבח ב-7 באוקטובר יעלה פרויקט דומה באינסטגרם, המבוסס על סרטונים אמיתיים שצולמו באותו יום.
1 צפייה בגלריה
Holiday Horror Story
Holiday Horror Story
Holiday Horror Story
(צילום: באדיבות מטה ההסברה האזרחי)
מאחורי "הסטורי של 7 באוקטובר" עומד מטה ההסברה האזרחי בשיתוף עם יונה ויזנטל, מי שהפיק את "הסטורי של אווה". המטרה, לדברי יזמי הפרויקט: לפנות לקהלים שאליהם ישראל מתקשה להגיע, בדגש על נוער וצעירים אמריקאים.
ביום חמישי הקרוב יעלה עמוד אינסטגרם ייעודי בשם Holiday Horror Story שבו יוצגו בזה אחר זה סטוריז עם תיעודים המציגים את אירועי 7 באוקטובר, חלקם כאלה שעדיין לא פורסמו לציבור הרחב. "בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו הזוועות מהשבעה באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כל", מסביר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי. "יצרנו מסמך תיעודי היסטורי הממחיש את ממדי האסון. דווקא בימים אלה שבהם אנחנו עדים להכחשת אירועי 7 באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה. המטרה הייתה לשחזר את ההצלחה של 'הסטורי של אווה' ולהגיע לצעירים דרך הפלטפורמה שבה הם נמצאים".
ויזנטל, שנבחר לנהל את הפרויקט מטעם המטה, הוסיף: "האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אינספור חומרים ותיעודים ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית המשקפת את אירועי היום".
עשרות הסרטונים יפורסמו בעמודי הפרויקט באינסטגרם ובטיקטוק: @holiday.horror.stor