חברי להקת הזמר העברי הוותיקה, הגבעטרון, לא האמינו שהופעה בשיט בדנובה תהפוך לסערה ברשתות. במאי האחרון קבעה הלהקה את המופע ל-27 באוקטובר, מבלי לדעת שההשלכות לכך יהיו ש-20 חבריה יעדרו מיום הבחירות בישראל. בריאיון לתוכנית של דודו ארז ויואב רבינוביץ' ב-ynet radio אתמול (ג'), הדגיש חבר הלהקה גדעון גוריון: "החבר'ה שלנו רוצים לחזור להצביע. יש לנו עוד להמשיך עוד 75 שנים פה בארץ הזאת בע"ה". המנהל המוזיקלי של הלהקה אילן גלבוע אמר בריאיון לתוכנית של אודי סגל ודוריה למפל שנערך הבוקר: "אפשר לחשוב ש-20 האנשים שחוזרים עכשיו ישנו את מפת הגושים של הבחירות".
על התגובות שקיבלו חברי הלהקה מאז הפרסומים בתקשורת סיפר גלבוע "יצא פה רוע ברמות שאנחנו לא רגילים אליו. בכל הרשתות, כולל טלפונים שקיבלנו באופן אישי. אנשים גם קיללו, דיברו לא יפה ואיימו". גוריון התבטא אף הוא בנושא ואמר כי "מוגזם ברמות-על לקרוא לגבעטרון 'בוגדים'".
מתקשרים אליכם ומקללים? "כן. זה לא דברים שאני בכלל יכול להבין. אנחנו להקה שרק רוצה לשיר ולעשות שמח, ולא מחוברת או מזוהה עם הימין או השמאל".
1 צפייה בגלריה
הגבעטרון
הגבעטרון
הגבעטרון
(צילום: מוטי קמחי)
מזהים אתכם בגוש מסוים ורוצים שתבואו כדי להילחם בגוש מסוים. "ברור. ומי שעשה את זה - אני לא מתבייש להגיד - זה אנשי בלפור". קבע גוריון. "אנחנו קבוצת אנשים, אני לא יודע מה החבר השני שלי מצביע כשהוא מתיישב לידי או מופיע לידי. אף פעם לא נכנסנו לדברים האלה. אנחנו לא נכנסים לפוליטיקה. קבוצת בלפור רוצה לדאוג למחנה שלהם והם הבעירו את השדה. זה הכול".
אתה חושב שהם אחראיים על האמוציות שהיו פה כלפיכם? "לא יודע אם אחראים, אבל הם הרבה קבוצות וזה התגלגל בהן מהר מאוד, וכשמתחילים לגלגל את זה קשה לעצור".
גם גלבוע היה המום מעוצמת התגובות: "היו כמה אנשים שאני לא אזכיר את שמותיהם, שמאוד הפתיעו אותי כשאמרו: 'לא יכול להיות שהגבעטרון לא יהיו בארץ'. עכשיו אני רוצה לשאול אתכם שאלה שאני חשבתי עליה כבר יומיים: אם נניח התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שזה דברים שקובעים אותם שנים מראש, הייתה עכשיו באמצע מסע הופעות בארצות הברית עם חוזים שנחתמו בעשרות ובמיליוני דולרים - היו מחזירים אותם עכשיו כדי להצביע ב-1 בנובמבר? זה הרי אבסורד. מצד שני אני מסתכל על זה בצד החיובי - חלקנו, ואני בהם, ממש שמחים על הזכות שניתנה לנו לחזור לארץ ולהצביע כי זה מאוד חשוב לנו. אנחנו נהיה פה, ומצד שני אנחנו עומדים בכל ההתחייבויות שלנו".
הדבר המעודד כאן זה שאתם עדיין סמל. "בוא נגיד שכשקיבלנו את פרס ישראל בשנת 2007, היינו. מאז ועד היום עברו הרבה שנים, לא הרגשנו שאנחנו הסמל של מדינת ישראל", אמר גוריון.
גלבוע מאידך ציין כי "זה בהחלט משמח, ואני לא אומר את זה בציניות. השנה אנחנו מציינים 75 שנה לגבעטרון, הולכות להיות הרבה מאוד חגיגות. אני שמח שהפכנו לסמל ואני שמח שאנחנו סוג של קונצנזוס. בואו נעשה מהלימון הזה לימונדה".