עשרה ימים אחרי שהזמר האגדי טוני בנט הלך לעולמו, הזמרת ליידי גאגא, ששיתפה עימו פעולה בשנים האחרונות, כתבה מילות פרידה בפוסט ששיתפה ברשתות החברתיות. "אני אתגעגע לחבר שלי לנצח. אני אתגעגע לשיר איתו, להקליט איתו, לדבר איתו, להיות יחד על הבמה", פתחה את דבריה.
2 צפייה בגלריה
ליידי גאגא וטוני בנט
ליידי גאגא וטוני בנט
ליידי גאגא וטוני בנט
(צילום: AP)
"עם טוני זכיתי לחיות את חיי בקפסולת זמן. היה לנו כוח מיוחד. העתקנו את עצמו ליקום אחר, הפכנו יחד את המוזיקה למודרנית, והענקנו לה חיים חדשים כששרנו יחד. אבל זו לא הייתה הצגה - זו הייתה מערכת יחסים אמיתית. הוא לימד אותי רבות על מוזיקה, על עסקי השעשועים, אבל הוא גם לימד אותי כיצד לשמור את מצב הרוח שלי ואת הראש שלי מורם. הוא היה אופטימיסט שהאמין בשוויון בעבודה וגם בחיים. בנוסף, הוא תמיד היה אסיר תודה. הוא שירת במלחמת העולם השנייה, צעד עם מרטין לות'ר קינג ג'וניור, שר ג'אז עם גדולי הזמרים והנגנים בעולם.
2 צפייה בגלריה
ליידי גאגא וטוני בנט
ליידי גאגא וטוני בנט
ליידי גאגא וטוני בנט
(צילום: AP)
"אני כואבת את לכתו מזה זמן רב. הייתה לנו פרידה ארוכה ועוצמתית. אפילו שהפרידו בינינו חמישה עשורים, הוא היה חבר שלי. חבר אמיתי שלי. פערי הגילים בינינו לא היו עניין - למעשה, זה נתן לנו משהו שלאף אחד מאיתנו לא היה עם אחרים. הגענו משני שלבים אחרים בחיים - מלאי השראה. לאבד את טוני לאלצהיימר היה כואב, אבל זה גם היה יפה. התקופה בחיים שהזיכרון דועך בה היא תקופה מקודשת בחייו של אדם. יש תחושה של פגיעות ורצון לשמור על הכבוד. כל מה שרציתי זה שטוני יזכור כמה שאני אוהבת אותו וכמה אני מכירת תודה שהוא היה בחיים שלי. אבל כשהוא דעך לאטו, ידעתי שהוא חולק איתי את הרגעים הכי פגיעים - העובדה שהוא היה מוכן להמשיך לשיר איתי על הבמה למרות השינויים הגדולים שהוא חווה. לעולם לא אשכח את החוויה, לעולם לא אשכח את טוני בנט.
"אם הייתי יכולה להגיד דבר אחד לגביו הייתי אומרת - אל תזלזלו בקשישים, אל תעזבו אותם כשדברים משתנים. אל תירתעו כשאתם מרגישים עצב - פשוט תמשיכו קדימה, עצב הוא חלק מהעניין. שמרו על המבוגרים בחייכם ואני מבטיחה שתלמדו משהו מיוחד. אולי אפילו קסום. ושימו לב לשקט - חלק מחילופי הדברים המשמעותיים ביותר שלנו היו ללא ליווי של מנגינה כלל. אני אוהבת אותך טוני, באהבה, ליידי".
עבודתם המשותפת של בנט וגאגא הייתה מהמשמעותיות בקריירה שלו, כשהשניים ביצעו לראשונה את השיר The Lady is a Tramp באלבום הדואטים של הזמר, ובהמשך הקליטו יחד שני אלבומים: Cheek to Cheek משנת 2014 והאלבום Love for Sale משנת 2021.