לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי הגיש לקבינט המדיני-ביטחוני הצעה לסגור את משרדי אל ג'זירה בישראל ולשלול את תעודות העיתונאי של עובדיה בטענה שהיא משתף פעולה עם החמאס ומשמשת כשופרו - הרשת יוצאת נגד הדברים.
בהודעה שנמסרה ל-ynet על ידי מנהל הרשת הטלוויזיונית בירושלים, וליד אלעומרי, מסר כי "ישראל מאשימה אותנו במה שאנחנו לא. מאז תחילת המלחמה שידרנו בשידור ישיר את כל מסיבות העיתונאים של נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בתרגום סימולטני. על המסך שלנו התארחו דוברי צה"ל, דניאל הגרי ואביחי אדרעי, וכן דובר משרד החוץ וגם דני דנון ואפילו מרדכי קידר.
"התמונות שאנו משדרים הן אותן תמונות שישראל משדרת - ובכלל זה כל הערוצים הישראליים, וגם ההצהרות הצבאיות. מעולם לא פעלנו נגד הצנזורה ואנו מקפידים להתכתב עם הצבא".
אתמול (א') נודע כי קרעי הניח על שולחן הקבינט תקנות לשעת חירום שיאפשר את סגירת משרדי רשת השידור הקטארית בישראל, המחזיקה 30 עובדים (רובם אזרחים ישראלים וחלקם אזרחי קטאר), זאת בנימוק ששידוריה מישראל - המתקיימים בערבית ובאנגלית - פוגעים בביטחון המדינה ומהווים הסתה לאלימות.
2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
שר התקשורת, שלמה קרעי
(אלכס קולומויסקי)
על פי התוכנית של משרד התקשורת, אם הבקשה תאושר - פקחים של משרד התקשורת ושוטרים יסגרו את משרדי אל ג'זירה, יחרימו את המצלמות וכל מה שרלוונטי לשידור. ברמה הרגולטורית ערוציה יוסרו מיידית מ-HOT ו-yes. אף אחד מעובדי אל ג'זירה לא ייעצר, אם כי כאמור ישנה כוונה ברורה לשלול את תעודות העיתונאי של עובדיה. לא ברור אם ישנה כוונה לגרש מהארץ את העובדים הקטארים של התחנה.
בימים האחרונים הבקשה של קרעי עברה בחינה של כל גורמי הביטחון ובכלל זה המוסד, השב"כ, צה"ל והיועצת המשפטית לממשלה. גורמי הבטחון תומכים במהלך אך השב"כ הצביע שיש קושי להוכיח פגיעה ישירה בביטחון המדינה.
בימים האחרונים בקשת קרעי עברה בחינה של כל גורמי הביטחון - ובכלל זה המוסד, השב"כ, צה"ל והיועצת המשפטית לממשלה. גורמי הבטחון תומכים במהלך אך השב"כ הצביע שיש קושי להוכיח פגיעה ישירה בביטחון המדינה. משרד החוץ תומך במהלך, אך מצביע על הקשיים והנזק שייגרם לתדמיתה של ישראל שצריכים לקחת אותו בחשבון, כמו גם גורמים מדיניים בכירים, שסבורים שסגירת אל ג'זירה - מהלך לא דמוקרטי שנראה רע מאוד בפני העולם - תפגע בשמה ובתדמיתה של מדינת ישראל. המהלך עלול להיתפס כסתימת פיות שרק מדינות לא נאורות נוקטות בה. עוד נודע כי לשכת העיתונות הממשלתית תומכת רק בשליחת תעודות העיתונאי של כתבי אל ג'זירה בערבית ולא של הכתבים באל ג'זירה באנגלית.
בעבר ניסו שרי תקשורת לסגור את משרדי אל ג'זירה אך ירדו מהרעיון לאחר שנתקלו בהתנגדויות משפטיות. עו"ד זכי כמאל ששימש כיועץ המשפטי של אל ג'זירה במשך יותר משני עשורים, בין היתר בעתות מלחמה, מעיד כי הוגשו בעבר מספר עתירות נגד הערוץ, אולם אלה לא הביאו לסגירתו. "ממשלת ישראל התנגדה להענקת תעודות עיתונאים לכתבי אל ג'זירה, כשהנימוק העיקרי לכך היה שהם מהווים סכנה ביטחונית", הוא מסביר ומחדד שהניסיונות הללו לא צלחו, כי תעודות עיתונאי מהוות חלק מחופש הביטוי ומשמשות אותם ככלי עבודה.
כמו כן, כמאל יוצא נגד הטענה שבכל העיתונאים הפלסטינים מחוץ לגדה המערבית או עזה יש מסוכנות, שכן משמעה שכל ערבי מתנגד למדינת ישראל. "זה דבר חמור מאוד ובלתי סביר.ב-2002 מספר עיתונאי אל ג'זירה סיקרו את מה שנעשה בישראל, וראיינו באותה תקופה את מנהיגי המדינה. לצורך העניין, אפילו נערך ריאיון עם נשיא המדינה - וכל הצוות היה שייך לאל ג'זירה". לדברי כמאל, הם אינם מהווים כל סכנה לאזרחים או לתושבים בעלי מעמד גבוה. "אם יש לישראל טענות על עמדת אל ג'זירה - צריך לבוא בטענות לממשלת קטאר ולא לעובדים בערוץ שלה, כי הם לא מתווים את המדיניות. לכן יש לשקול אם המלחמה הזו נגד אל ג'זירה היא בכלל מוצדקת".