לאחר שרשויות שדה התעופה בממפיס שבטנסי הסירו דיוקן שבו מופיע הצלם האסייתי-אמריקני, טומי קא, בדמותו של מלך הרוקנ'רול, אלביס פרסלי - אמש (ג') הוחלט להחזיר את התמונה למקומה המקורי בעקבות מחאה ברשת.
בדיוקן נראה קא עומד במטבחון משרדי, לבוש באוברול הדומה לזה שלבש פרסלי בהופעתו האיקונית בשנת 1973 בהונולולו. התצלום הוצב בטרמינל הנוסעים בחודש פברואר וזכה לתגובות שליליות ממעריצים שיתייחסו לגזעו של קא. בעקבות התגובות החליטו בשדה התעופה להוריד זמנית את היצירה. אולם בשל המחאה ברשתות החברתיות, ובמיוחד בחשבון האינסטגרם של שדה התעופה ושל האמן - הוחלט להשיב את הדיוקן למקומו המקורי. כל היצירות שנבחרו להופיע בטרמינל החדש שייכות לאמנים מקומיים שגדלו בממפיס ובאזור.
2 צפייה בגלריה
אלביס בהופעה בהונולולו, 1973
אלביס בהופעה בהונולולו, 1973
אלביס בהופעה בהונולולו, 1973
(צילום: AP)
כידוע, פרסלי עבר לממפיס כילד ובשנת 1954 החל את הקריירה שלו בלייבל המקומי "סאן רקורדס". שנים אחר כך, כשהיה בן 22 ואמן מצליח, רכש את האחוזה "גרייסלנד" שגם היא נמצאת בממפיס, ובה גם מצא את מותו בשנת 1977 בגיל 42 בלבד.
כבר ביום שני התייחס קא לפרשה בחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "אני מתנצל בפני מי שרצו לראות את היצירה הזו: היא כבר לא מוצגת. אחרי תגובות מטרידות לגבי יצירת האמנות שלי, החליטו בלא ידיעתי להסיר אותה. אני האמן היחידי שהם הסירו". קא הוסיף שגדל בעיירה הסמוכה לאחוזתו של פרסלי "גרייסלנד". משהוחלט להחזיר את התמונה למקומה - ערך קא את הפוסט בחשבון האינסטגרם שלו והודה לתומכיו.
2 צפייה בגלריה
היצירה של טומי קא בנמל התעופה
היצירה של טומי קא בנמל התעופה
יצירתו של טומי קא בנמל התעופה בממפיס
(מתוך חשבון הטוויטר של האמן טומי קא)
"קיבלנו החלטה להתקין את היצירה מחדש במקומה", נכתב בהצהרה של רשות שדות התעופה בממפיס, "אנחנו מצרים על ההשפעה שהייתה בפעולה זו על טומי. כשגיבשנו את תוכנית האמנות בשדה התעופה, המטרה שלנו הייתה לרכוש ולהציג יצירות שלא כוללות דמויות ציבוריות או סלבריטאים, אבל בחירתה של עבודה זו הייתה יוצאת דופן בהיבט זה", והוסיפו כי ימשיכו לקדם אמנים מקומיים.