לפני 34 שנה נפל דבר בעולם הקולנוע - כשהסרט "מי הפליל את רוג'ר ראביט" יצא לאקרנים והפך למהפכני בכמה וכמה רמות: אנימטורים מוכשרים, טכנולוגיות חדישות, אמנים מצוינים ובעלי מקצוע שדאגו גם לטפל בפוליטיקות הפנימיות. בזכות כל אלו, הסרט החדש של דיסני שילב דמויות מונפשות עם שחקנים חיים, ויצר איחוד היסטורי ובלתי ייאמן בין באגס באני מה"לוני טונס" לבין מיקי מאוס של דיסני.
בבסיס הסרט - שביים רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ") ומבוסס על הרומן של גארי קיי. וולף "מי צינזר את רוג'ר רביט?"- עומד בלש שלומיאלי המסייע לדמות מצוירת לפענח פרשיית רצח אפלה. כל זה קורה בעולם שבו דמויות מצוירות חיות ביחד עם בני האדם. לא רק הטכנולוגיה ועלילת הסרט השאירו את הסרט כנכס צאן ברזל, אלא גם הסיפור שהתרחש מאחורי הקלעים.
אפי ליפשיץ, מייסד שותף ברשת מובילנד, מתארח בפודקאסט "אבק פיות" ומספר על הסנסציה המטורפת מאחורי הסרט ששבר תקרת זכוכית בהיסטוריה של חברת וולט דיסני. "סטיבן ספילברג הצליח להחתים את האולפנים האחרים המתחרים של דיסני להשתתף בסרט", אמר. "בין היתר – MGM, יוניברסל והאחים וורנר. הוא היה הראשון, מאז זה כמעט לא קרה".
אז איך הפך הסרט לשובר קופות? מי היו אחראים על יצירת הדמויות על הסט? וגם: מה הסיפור שעומד מאחורי דמותה מעוררת המחלוקת של ג'סיקה ראביט, אולי דמות האנימציה הסקסית ביותר. האזינו.
2 צפייה בגלריה
אפי ליפשיץ
אפי ליפשיץ
אפי ליפשיץ
(צלם פרטי)