בתום 25 שנה ו-253 פרקים, הסדרה "ארתור" יורדת מהמסך. יומיים אחרי שידור הפרק האחרון של הסדרה בארצות הברית, המדבבת הישראלית שירי גדני, נפרדת מהדמות המיתולוגית באולפן ynet."מה שקסום בסדרה הזאת זו התמימות והנגיעה בנושאים מאוד עמוקים וחשובים שנשארים איתנו", אמרה גדני, "התמימות הזאת דווקא נשארה איתי והחברות והנאמנות".
איך נפרדת מהדמות? "בהפתעה גמורה, למרות שכל פעם כשהייתה עוד עונה חדשה זו גם הייתה תמיד הפתעה גמורה. זה מאוד עצוב, אבל אני חושבת שזה בסדר גם להיפרד".
גדני, שמדבבת לעברית את דמותו של ארתור משנת 2006, סיפרה בריאיון כי היא מקבלת תגובות רבות מהקהל. "כשאנשים מבינים שאני ארתור התגובות הן מטורפות. הילד שלי בן השבע כבר יודע שאמא זאת ארתור אז הוא מפיץ את זה".
איתי גל, כתב תרבות ב-ynet ואוהד של הסדרה, סיפר דורות של ילדים גדלו עליה. "זו סדרה שאיכשהו חצתה את כל הדורות. 20 שנה כל הילדים גדלים על הדבר הזה", אמר והוסיף "זה עצוב להיפרד אבל אני חושב שגם הגיע הזמן מצד שני. זה היה נראה לי מוזר אם עוד 50 שנה עדיין יהיה ארתור".
2 צפייה בגלריה
מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
"זה בסדר גם להיפרד". מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
(צילום מסך, PBS)
פרק הסיום של העונה האחרונה שטרם שודרה בישראל, קופץ 20 שנה קדימה בחייהן של הדמויות שסוף-סוף נחשפות בבגרותן אחרי שנים שבהן הוצגו כתלמידי כיתה ג'. ארתור מתגלה כיוצר קומיקס בחייו הבוגרים וספרו הראשון נקרא "העיניים של ארתור" - על שם הפרק הראשון של הסדרה ששודר לראשונה באוקטובר 1996. אחותו של ארתור גילי היא שוטרת תנועה בחייה הבוגרים וחברו הטוב ביותר, באסטר, הוא מורה.
לדברי גל, הפרק האחרון פותר גם תעלומה שמלווה את הסדרה: "יש איזו תעלומה מיתולוגית כזאת על כדור השלג של גילי, אחות של ארתור, שנעלם, וכל הסדרה התעלומה הזאת המשיכה ואף אחד לא ידע מה קרה לו, ובסוף הם בעצם פתרו את זה - גילו שהחברה הדמיונית שלה גנבה אותו".
2 צפייה בגלריה
מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
מתוך הפרק האחרון של "ארתור"
(צילום מסך, PBS)
הסדרה אולי הגיעה לסיומה אך היא לא תיעלם מהמסך. סדרת בת תאפשר לדמויות לעסוק בנושאים אקטואליים, יהיה פודקאסט ואולי אפילו פרויקטים מסקרנים כמו תוכנית אירוח של ארתור.